Mercedes
„Dintr-un punct de vedere sportiv acest lucru a fost unul gresit” a declarat Niki Lauda pentru televizunea germana RTL. „Ar fi trebuit sa il lase sa treaca pe Rosberg.”
Cei doi noi sefi de la Mercedes au acelasi mesaj: „dintr-un punct de vedere sportiv, asta nu este ceea ce noi vrem sa vedem” a mai spus si Toto Wolff.
Ross Brawn si-ar fi justificat decizia in interiorul echipei prin faptul ca Rosberg ar fi fost si el tot cu putina benzina in combustibil dar Rosberg a negat acest lucru: „nu a trebuit sa salvez combustibil, totul a fost in regula. Am sa stau de vorba cu Ross ca sa analizam daca aceasta a fost decizia corecta. Nu stiu daca i-as fi prins pe cei de la Red Bull, dar m-am simtit foarte puternic atunci; mergeam foarte bine si as fi vrut sa vad pana unde as fi ajuns.”
Legat de mesajele radio el a spus: „am incercat sa ii fac sa isi reconsidere decizia, insa nu sunt de acord ce ceea ce au zis altii (Helmut Marko) ca la echipa noastra numarul 1 este Lewis. Inteleg de ce acest episod creeaza aceasta impresie. Sunt sigur insa ca daca as fi fost in fata am fi avut parte de aceasi decizie.”
Ce parere are F1 Manager:
– Brawn nu a luat aceasta decizia fiindca este tot britanic ca si Lewis asa cum a fost criticat de nemtii din echipa; Brawn a decis asta in primul rand fiindca stie ca pozitia sa nu este una sigura in cadrul echipei si acest rezultat este unul mult asteptat de multi ani si cu care isi mai poate trage sufletul
– credem ca decizia sa a fost gresita fiindca in a doua si a treia perioada a cursei, Rosberg a fost mai rapid decat cei de la Red Bull cu cel putin jumatate de secunda si pana la o secunda adesea; Rosberg ar fi putut sa puna preisune pe ei cu siguranta si i-ar fi facut sa aiba pneurile mult mai uzate
– nu stim daca Lauda si Wolff au declarat aceasta fiind sinceri sau fiindca vor sa puna presiune pe Brawn
Red Bull
Mark Webber a declarat ca i s-a comunicat sa isi reduca capacitatea motorului si sa salveze pneurile fiindca pozitile asa vor ramane. Lucru confirmat si de Vettel care intre timp si-a cerut scuze fata de colegul sau si fata de echipa.
Webber a mai spus ca stim cu toti ca Sebastian va fi protejat fiindca este un asa bun „peddler”. Un cuvant greu de tradus, dar este vorba de cineva care merge si vorbeste cu multi oameni si poate obtine ce doreste de la ei, unul care face presiuni, se face simaptic, face ce este nevoie ca sa obtina ce doreste, un comerciant. Insa este un cuvant mai dur si mai jignitor in engleza in contextul in care l-a rostit Mark Webber decat descriem noi mai sus. Acest cuvant l-a folosit Mark chiar pe podiumul de premiere.
Declaratiile oficialilor Red Bull sunt de complezenta si nu are rost sa le redam.
Ce parere are F1 Manager:
– credem ca decizia echipei a fost corecta in acest caz; adica faptul ca Webber sa isi pastreze pozitia
– care este diferenta? faptul ca Webber a lasat-o moale si a mers in ritmul impus de echipa neavand vreo problema tehnica si astfel a fost luat cumva prin surprindere; intreaga cursa Webber a fost mai rapid decat Vettel desi echipa a incercat prin opririle la boxe sa il scoata in fata pe german; inainte de ultima intrare la boxe Webber avea un avans de 4,3s; apoi in mod normal intra la boxe primul pilotul din fata coechipierului sau pentru a avea timp sa isi conserve pozitia; acest lucru nu s-a intamplat acum, la fel cum nu s-a intamplat in cadrul echipei Ferrari in Australia.
– admitem ca lasand la o parte toate aspectele faptul ca Vettel a fost un rebel ne si place; desi gestul facut de el aduce – paradoxal – in randul suporterilor mai multa bunavointa fata de echipa Red Bull care nu este vazuta foarte admirativ desi are rezultate deosebite si mai putina bunavointa fata de Vettel.
Formula 1
Ne place tot mai putin Formula 1. De la an la an. De ce? Ar fi prea multe de spus, insiram doar cateva care ne vin acum in minte.
– politica corecta care inseamna motoare tot mai mici, cilindrii tot mai putini, KERS, cai putere mai putini s.a.; este o mare ipocrizie. Parca la sutele de milioane de masini care merg zilnic conteaza ca 22 de masini 10 ore pe saptamana merg si consuma nus cat si polueaza de pica toti pomii de pe marginea circuitului. Haidade!
Spunem ca sunt sanse mari de tot ca F1 sa fie un esec anul viitor. Mari sanse.
– alt aspect apoi sunt depasirile; daca te misti putin mai mult de pe trasa ideala si te intorci inapoi esti penalizat. Pe de alta parte vrem depasiri false cu ajutorul DRS-ului; depasiri in care cel urmarit greu mai poate raspunde, dar nu ne place bataliile adevarate care implica un risc. Ar putea sa se joace pe calculator asa pilotii si cum evolueaza stiinta s-ar putea reda conditiile de pe circuit si astfel sa obtinem un campion mondial in fata monitoarelor; ar fi si mult mai ieftin. Pilotii ar trebuii lasati sa lupte, sa se bata, ar trebuii sa fie un sport barbatesc fizic si intelectual, principala lupta sa nu se dea la fabrica ca in prezent.
Asa cum zicea si Schumacher pe vremuri un pilot putea face diferenta mult mai mult, conta mai mult maiestria sa. Acum tot mai putin. In acest sens de referinta in ultimii 5 ani ramane lupta de la Monza dintre Hamilton si Schumacher pe parcursul a peste 20 de tururi, lucru pe care nu il mai vezi in „zilele noastre” in F1. Iar mai in urma priviti orice cursa de la inceputurile F1 si pana in anii 2000 si veti intelege despre ce vorbim.
– banii, influenta, politica, pilotii care ajung fiindca are tata bani, minciuna, falsitatea, declaratiile de complezenta. De aceea ne place enorm Mark Webber fiindca este cam singurul care „le spune”, adica care ne arata ca pasiunea sa este mai importanta decat banii si politica.
Ei bine ce cred cititorii F1 Manager despre cele intamplate in cursa de Duminica si despre evolutia Formulei 1?
Mai jos un filmulet de Formula 1:
Tur 24 team radio Vettel (aflat la 2,6 secunde de Webber): same strategy as previvious stint, 3 seconds gap, save your tires./ Tur 26 team radio Vettel (0,705 secunde de Webber): Sebastian look up your tires, you’re too close in the fast corners/ Tur 27 team radio Webber: we need to target high 41 in lap time (aici i se cere sa faca ture un pic mai rapide, turul anterior al lui Mark a fost 1:42:0/ Tur 27 team radio Vettel: in can … (aici nu am inteles exact), get him away, he’s toot slow/ Tur 28 team radio Vettel: Sebastian be patient, only half race yet. Dupa al treilea schimb de pneuri insa Vettel iese in spatele lui Hamilton. Cine are dreptate ?
Tur 44 team radio Vettel (Webber tocmai a iesit e la boxe si e atacat de Vettel): careful with that gap, careful/ Tur 46 team radio Vettel (dupa ce l-a depasit pe Webber): this is silly Seb, come on/ In camera dupa terminarea cursei inainte de predarea premiilor: primele cuvine ale lui Webber catre Vettel : multiply to one say, yeah, multiply to one … urmat de trantirea sticlutei e apa pe mobilierul de linga el.
O mica observatie: Webber a zis „Multi twentyone, Seb… Yeah, Multi twenty one”
Cei de la Mercedes poate au vrut sa repare o greseala facand alta. I-au pus prea putin combustibil in rezervor lui Hamilton. In turul 34 (din 56) lui Lewis i se spune sa reduca consumul de combustibil !
In turul 38 I se spune lui Lewis ca trebuie sa reduca consumul si mai mult (in acel moment era pe locul 2 in fata lui Vettel).
am ramas cu un gust amar dupa ce am vazut pe podiumul de premiere! pacat! Rosberg ar fi putut chiar castiga cursa daca avea „liber” de la Hamilton si Mercedes! (nu doar un podium binemeritat)
Frumos filmul , pt aceste momente ne uitam la formula1 !
Am gasit pe net un montaj care dovedeste ca Vettel a fost „imbecil” si nu a respectat ordinele de echipa, ceea ce a declarat ulterior ca l-a luat valul e … vrajeala care nu tine. Daca ar fi vrut, Mark ar fi mers pana la capat iar rezultatul cursei ar fi fost (probabil) 2 monoposturi RBR care nu terminau cursa si Mercedes pe primele doua locuri. Vedeti aici video: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PrVaADyuAWM (asculati cu atentie ce turatie are la motor Vettel si Webber si mai ales ce face Mark dupa ce e depasit)