Sistemul hidraulic al echipei Mercedes – Fric

Despre echipa Mercedes se spune ca utilizeaza pe masinile sale de Formula 1 un complex sistem de suspensii care merge in toate cele 4 parti ale masinii inclusiv in fata si in spate. Acest sistem asigura ca inaltimea masinii ramane tot timpul aceasi pe parcursul unui mare premiu.

Sistemul pasiv numit FRIC (fron and rear interconnected) stabilizeaza masina in momentul franarii si al accelerarii, pastrand nivelul potrivit si dorit care asigura apasare aerodinamica maxima prin aripa fata, podea si difuzor.

Sistemul poate fi ajustat la fel ca si echilibrarea franelor si de aceea poate fi folosit ca o forma de control a inaltimii monopostului care asigura faptul ca acesta ramane aproape de pamant odata ce combustibilul se reduce si masina devina mai usoara pe parcursul cursei. Un sistem electronic care sa realizeze acelasi rezultat a fost interzis de multi ani, de pe vremea cand a fost folosit de Lotus si Williams in anii ’80. Sistemul instalat pe monopostul Mercedes fiind controlat hidraulic este complet legal.

Echipa germana se spune ca a lucrat la perfectarea acestui sistem de circa 3 ani de zile si sunt numeroase informatii ca si rivalii sai lucreaza la un sistem bazat pe aceleasi principii aerodinamice, fiind totusi greu de crezut ca in decursul acestui an vor putea ajunge la un nivel asa de dezvoltat ca cel al echipei Mercedes.

 

Un comentariu

  1. Post By daniel

    In sfarsit o dezvoltare din F1 care are sanse sa ajunga si pe masinile de serie.

Comments are closed.