Abu Dhabi – lupta din interiorul echipei şi schimbul de pneuri

 

Acestea fiindcă primul pe care trebuie să îl învingi în Formula 1 este colegul tău! Şi o nevoie de punctare a piloţilor este necesară pentru a vedea talent şi acolo unde maşina este mai slabă.

Schimbul de pneuri – vom acorda pneurile în funcţie de prestaţia piloţilor la fiecare mare premiu, cea mai bună prestaţie fiind cotată cu pneurile superușoare şi cea mai slabă cu pneurile de ploaie. Adică nota 6 este maxim şi nota 1 este minim. Nu se va ţine cont de prestaţia maşinii sau de alte lucruri care nu sunt sub controlul direct al piloţilor.

Omul cursei din Abu Dhabi: Sebastian Vettel; da, a fost norocos, da, a efectuat doar 3 depăşiri efectiv, dar a mers la limită şi a făcut greşeli minore şi a obţinut locul 3 care probabil că i-a asigurat al treilea titlu.

Red Bull: Vettel – Webber

Normal că tot Sebastian Vettel obţine punctul F1 Manager din Abu Dhabi în luptă cu colegul său şi ia şi pneurile superușoare. Avem un mare suporter Webber în redacţie dar trebuie să admitem că din păcate Mark nu a făcut faţă presiunii şi dorinţei de a-l învinge pe Sebastian. Pneurile tari pentru australian. Start slab, ritm slab, greşeli numeroase.

Scor Abu Dhabi 1 – 0

Scor general 14 – 6

McLaren: Button – Hamilton

Sincer, ne-a părut foarte rău pentru abandonul lui Hamilton. Merita această victorie din toate punctele de vedere şi deşi ne place Button vă facem cunoscut faptul că a fost bătut în calificări mai rău decât a fost bătut de exemplu Kovalainen de Hamilton în 2008. Cu toate aceste, din pricina firii sale plăcute lui Jenson nu i se adresează atâtea de multe critici. Dar diferenţa dintre cei doi din calificări în 2012 va duce la anul inevitabil la întrebarea unde ar fi fost McLanre pe grilă în această Sâmbătă dacă Lewis ar fi condus maşina. Hamilton pneurile cele mai rapide şi Jenson doar cele medii.

Scor Abu Dhabi : 0 – 1

Scor general 7 – 13

Ferrari: Alonso – Massa

Fernando Alonso l-a dominat pe Felipe şi a lipsit un vârf de ac că să primească de la noi titlul de omul cursei. A mers mai fără greşeală decât Vettel, însă acesta a impresionat cu numărul de poziţii urcate în cursă. Oricum Alonso obţine pneurile roşii şi Massa doar cele tari. Dar credem că titlul se va juca practic in State chiar daca teoretic vor mai fi şanse de ambele părţi în Brazilia. Spunem asta fiindcă nu îl vedem pe Vettel conducând şi câştigând în Brazilia, dar pe Fernando da.

Scor Abu Dhabi 1 – 0

Scor general 14 – 5

Mercedes: Schumacher – Rosberg

Îl punctăm pe Schuamcher aici chiar dacă iarăşi a dormit în calificări şi nu a folosit KERS-ul când a trebuit. A făcut chiar o cursa bună şi ar fi fost meritate punctele oferite de locul 7, însă a suferit o pană şi norocul se pare că nu e de partea sa acum la sfârşitul carierei sale. Rosberg două coliziuni şi nu putem spune că nu a avut în fiecare o parte din vină, ci din contra. Michael – şi de încurajare – penurile superușoare iar Rosberg cele tari.

Scor Abu Dhabi 1 – 0

Scor general 10 – 9

Renault: Raikonnen – Grosjean

La fel ca sus, pneurile roşii şi cele argintii pentru Grosjean. Felicitări pentru prima victorie Kimi şi oricât spune Michael că nu e sentimental legat de un bun sfârşit de carieră credem că tare mult şi-ar dori un nou podium înainte de retragerea definitivă şi se uită cu jind la finlandez. Kimi a fost ceea ce se numeşte în limbaj academic “mortal” în transmisiile sale radio cu inginerul său. Totuşi nu ne plac pe de-a întregul fiindcă arăta lipsa de respect faţa de cel care te ajută permanent, constant şi vrea să câştigi la fel de mult ca tine. Şi pe podium a pronunat cuvântul “rahat” la o întrebare a lui David Coulthard… nu se face.

Scor Abu Dhabi 1 – 0

Scor general 14 – 6

Sauber: Kobayasi – Perez

După mai mult timp acordăm punctul japonezului. De fapt de la cursa sa de acasă. A obţinut maxim din tot ce se putea Kamui, dar nu şi Perez. Perez care nu a punctat din momentul semnării contractului cu McLaren şi iată că întrebarea noastră ce a fost cu toată această grabă  a lui McLaren este tot mai întemeiată. Şi dacă Perez câştigă curse anul viitor noi tot credem că s-a grăbit. Nota maximă 6 pentru Kamui şi nota 3 Sergio.

Scor Abu Dhabi 1 – 0

Scor general 8 – 9

Force Abu Dhabi: Di Resta – Hulkenberg

Sperăm că şi-au strâns mâna după cursa cei doi, fiindcă nu par nişte piloţi foarte mândrii şi sperăm că au trecut cu bine peste incident. Cam greu de dat puncte aici însă îl vom da lui Di Resta împreună cu pneurile uşoare, iar Nico le primeşte pe cele medii.

Scor Abu Dhabi 1 – 0

Scor general 8 – 10

Toro Rosso: Ricciardo – Vergne

Vergne a pierdut 5 poziţii la start şi a terminat în afară punctelor pe când Ricciardo punctează constant indiferent de circuit. Roşii pentru australian şi medii pentru Jean-Eric.

Scor Abu Dhabi 1 – 0

Scor general 12 – 8

Williams: Maldonado – Senna

Felicitări lui Maldo şi ne bucurăm că a punctat din nou şi a făcut-o cu maturiate. A pierdut poziţii la start şi ulterior dar nu datorită musai greşelilor sale. Ne aşteptam să greşească sub presiune dar nu s-a întâmplat şi la fel nici Senna care era cu pilot la jumate de secundă în spate şi cu unul la jumate de secundă în faţă. Roşii şi galbene.

Scor Abu Dhabi 1 – 0

Scor general 9 – 9

Caterham: Kovalainen – Petrov

Petrov a declarat că a frânat în primul viraj mai repede fiind alături de colegul său astfel s-ar fi ciocnit cu acesta. Dacă aşa a fost … frumos din partea lui, dar în lumea dură în care trăim ce rămâne este locul 13 al lui Heikki şi locul 16 al rusului. Superușoarele şi uşoarele pentru piloţii Caterham.

Scor Abu Dhabi 1 – 0

Scor general 10 – 8

Marussia: Glock – Pic

De Glock nu a reuşit să treacă Perez cu tot cu DRS în ultimele tururi ceea ce este ceva. Pic nu a mers rău dar a avut un start mai slab şi ulterior i-a cedat motorul. Cele mai rapide pneuri pentru german şi cele medii pentru Charles.

Abu Dhabi 1 – 0

Scor general 14 – 5

HRT: De la Rosa – Karthikeyan

De la Rosa primeşte galbenul de pe steagul ţării sale şi Narain doar pe cel alb care de asemenea este pe steagul ţării sale.

Scor Abu Dhabi 1 – 0

Scor general 13 – 1

 

6 comentarii

  1. Asa e Kimi, asa a si fost, asa va si ramane. Multora le place stilul, altora nu. Nu ii prea stresat de ce parere au alti despre el :)). Apropo si Vettel a pronuntat cuvantul „fuck”, iar David a trebuit sa ceara scuzele spectatorilor. A fost luat la misto noul reporter, acesta fiind prieten bun cu ambii piloti.

  2. Ma vad nevoit a nu fiu de acord in totalitate cu analiza dvs in unele puncte:
    1.Vettel – Webber
    Aici in loc sa dati puncte lui Seb trebuia sa dati puncte la RBR. Strategia adoptata de cei de la RBR l-a adus pe Seb pe locul trei si nu modul ireprosabil in care a concurat duminica. Ati uitat ca a gresit grav inainte de primul SC cand si-a avariat aripa fata. Fara nici un SC Seb ar fi ramas cu aripa avariata si pe pneuri medii pana prin turul 30. Ati uitat ca de fapt in afara de ultimii sase piloti a depasit doar pe Senna, Grosjean (prima depasire din nou in afara circuitului) si in final pe Button (toate depasirile pe pneuri soft). Seb a facut o cursa perfecta dar „vina” nu-i apartine deloc. Fara modificarea cutiei de viteze, cele doua SC si fara modificarea strategiei nu ajungea mai sus de locul 7-9. Mark in schimb a concurat cu masina setata din calificari. A avut un start groaznic (dar nu e la primul start groaznic) dar in cursa a muncit mult iar abandonul nu i se datoreaza lui in exclusivitate. Cine l-a scos la pitstop ? Nu tot echipa de frica sa nu concureze cu Seb ? Asa a ajuns al patrulea in „trenuletul nebun” si a abandonat intr-un mod nefericit.
    2. Button – Hamilton
    DA, Lewis nu avea cum sa fie ajuns din urma de Kimi niciodata in cursa asta. Dar monopostul i-a cedat. Am vazut unele declaratii cum ca Lewis ar fi fortat monopostul si de asta a abandonat. De parca monoposturile din F1 ar avea motoare in rodaj la care nu ai voie sa treci de 3.000 de ture. S-ar putea ca diferenta dintre Lewis si Jenson sa nu fie data atat de mult de pilot (apropo: aveti declaratia lui Lewis de dupa calificari in care spune ca nu stie de la ce a fost atat de rapid …. poate stie echipa dar iarasi nu-i spune?) ci de updaturi la masina. Jenson nu a pilotat rau. A fost draguta discutia dintre el si inginerul de cursa in timpul SC 2 cand i-a spus sa incerce sa-l depaseasca pe Alonso dupa repornirea cursei … Da, dar e foarte, foarte rapid pe linia dreapta :). Din discutia asta reiese clar viteza superioara a Ferrari pe linia dreapta fata de McLaren (cel condus de Jenson).
    3.Alonso – Massa
    „Alonso obţine pneurile roşii şi Massa doar cele tari.” Ei nici chiar asa ! Macar pneurile medii le merita si Felipe. Nu a avut o cursa atat de rea.
    In plus dintre dezvoltari doar Fernando si-a asumat sa foloseasca noul tip de aripa fata, Felipe nu. Nu stiu ce au dezvoltat cei de la Ferrari in ultimele doua saptamani dar se pot trage unele concluzii: Ferrari e foarte rapida pe linia dreapta, in ambele cazuri sub SC amble Ferrari nu au putut mentine in regim optim temperatura pneurilor, pe pneuri medium pe finalul cursei monopostul lui Fernando era la fel de rapid ca si RBR al lui Vettel pe pneuri soft. Sa fie un pas inainte la Ferrari ? Probabil vom vedea in urmatoarele doua curse.
    4.Raikonnen – Grosjean
    Nu am avut nici un motiv sa rad (cum au avut altii) la discutiile dintre Kimi si inginerul de cursa.Inginerul de cursa este la boxe ca sa te ajute si nu ca sa iti stea la dispozitie cand ai tu chef de discutii. Eu nu i-as mai da nici un mesaj in locul acestuia si l-as lasa sa o ia pe aratura. Ceea ce s-a intimplat in cursa de la Yas Marina e jenant. Ciudat cum Grosjean pe pneuri soft nu putea sa tina in spatele lui „trenuletul nebun”. Dar Grosjean nu are nici o vina in accident.
    5.Kobayasi – Perez
    Depasirea lui Perez asupra lui Di Resta si Grosjean putea fi depasirea anului. Dar a dus la un accident si la intrarea a doua oara a SC. Ambii piloti au muncit mult. Voi ce ati fi facut in locul lui Perez, a fost un gest foarte frumos, dandu-si seama ca l-a blocat pe Di Resta a iesit in afara circuitului ca sa-i redea pozitia, la revenirea pe circuit a dat direct in Grosjean? (rog revedeti video)

    1. Post By F1 Manager

      Bune observatiile. Oricum ar fi insa nororcul lui Vettel, masina grozava, strategie, etc nu se pot lua meritele sale si din cursa si din ultimii 3 ani.

    2. ei mai lasa, nu echipa RBR a programat cele doua SC. au reactionat foarte bine impreuna cu Vettel la evenimentele petrecute in cursa, dar fara Sebi nu ajungeau pe locul 3 de pe 24 sau 23 cum iti place. Mark a condus groaznic, am vazut de mai multe ori ca nu poate lua un start normal, dar dupa start a mers ca Maldonado in zilele lui bune, ca un nebun, era si normal ca pana la urma se implica intr-un accident, nu a avut rabdare ca pilotii cu risc sa isi termine treburile, s-a bagat si el, am vazut rezultatul.
      La Ferrari doar Alonso a primit noile piese deoarece nu au avut timp sa faca si pt Felipe. Iar in legatura cu Kimi, nu stiu ce va deranjeaza…. chiar nu inteleg. Pe mine mai mult m-a deranjat ca a vb urat pe podium, la fel cum si Vettel. A mai facut una de asta si la Ferrari cand inginerul ii vorbea in curbe, cand era cel mai tare concentrat, e normal sa il deranjeze, mai ales ca ii spune informatii gen ” apa ii uda” :D

  3. Nu cred in teoria conspiratiei. Si nu am spus ca RBR ar fi „programat” cele doua SC. Am spus doar ca ambele SC au venit la momentul oportun pentru Vettel si echipa RBR a modificat strategia datorita celor doua SC. Locul trei obtinut de Vettel este in mare parte „opera” lor. Le-a iesit perfect, nu cred ca puteau mai mult. Dar a spune ca te-ai asteptat inainte de cursa sa fii pe podium e cale foarte lunga (vezi declaratia lui Vettel la interviurile de pe podium dupa cursa). Nu uita ca Vettel a avut o singura data „fastest time” si aia in ultima tura. In rest a fost doar printre cei mai rapizi dar nu cel mai rapid.
    Alonso a primit „pachetul nou” iar Felipe pe cel din India. Si totusi intre cei doi au fost diferente destul de mari la final. Numai daca luam in considerare ca in cele 12 ture de la finalul cursei Felipe era la 22 de secunde de Fernando. E mult prea mult si nu pare sa provina de la pneuri, ale lui Felipe erau doar cu ture mai batrine.

  4. Sensibilitati mari la cuvinte….dar greu de vazut forma pilotilor,felul in care abordeaza cursele. Ham vazut de toti castigator dar ghinionist…dar nimeni nu vrea sa vb de faptul ca fiind agresiv cu masina grea o distruge. Vedeti Alonso care in ultimile doua curse a fortat doar un pic la inceput pt depasiri si pe final de cursa cand pune presiune pe cel din fata. Vetel ghinionist? Cedeaza alternator? Si la Grojean cedeaza….dar la Kimi nu! Aceeasi pista,acelasi motor…e simplu sa fii agresiv dar risti sa nu faci multe tururi…..

Comments are closed.