Analiza Pirelli asupra calificărilor din Brazilia

Timpul stabilit de Nico Rosberg cu pneurile P Zero Galben, de compozitie soft, este cel mai rapid in istoria de 41 de ani a circuitului de la Interlagos. Pilotul echipei Mercedes a parcurs un tur cu timpul de 1m:10,023 s, in ultima parte a calificarilor, fiind mai rapid decat Rubens Barrichello (1m:10,646s) in 2004, si va pleca din pole position in Marele Premiu al Braziliei. Timpul germanului a fost foarte aproape si de recordul circuitului stabilit tot de Barrichello in acelasi an: 1m:09,822 s. Mercedes a egalat aici si recordul celor de la Red Bull de 18 pole-uri intr-un sezon, in timp ce Rosberg a castigat deja trofeul pentru cele mai multe pole-uri in 2014.

Pe masura ce aderenta asfaltului a crescut, timpii pe tur au scazut considerabil, recordul de pole position fiind corectat inca din Q1, prima sesiune a calificarilor. Toti pilotii au folosit pneurile de compozitie soft pentru a trece in Q2, pilotii de la Williams fiind ultimii care au schimbat de pe medium pe soft. In medie, diferenta intre cele doua compozitii a ramas intre 0,8 si 1,0 secunde, in functie de masina.

In ciuda previziunilor de ploaie, calificarile s-au desfasurat la o temperatura ambientala de 27 grade Celsius si 39 grade Celsius temperatura asfaltului. Pentru duminica sunt prevazute averse de ploaie, ceea ce ar complica si mai mult alegerea unei strategii optime pentru cursa. Statistic, la Interlagos exista 60% sanse ca masina de siguranta sa fie scoasa pe circuit.

In mod normal o strategie cu trei opriri este cea mai rapida, dar pe un circuit atat de scurt, doar 4,039 km, traficul poate influenta acest lucru. Sambata, Daniil Kvyat a ales sa nu mai parcurga niciun tur in Q2 pentru a economisi un set de pneuri, tinand cont ca va pleca din coada plutonului in urma penalizarii pentru schimbarea motorului. Pilotii echipei Ferrari au parcurs si ei un singur tur cronometrat in Q3 pentru a economisi un set de pneuri. La fel ca in Statele Unite, saptamana trecuta, patru piloti au fost eliminati in Q1 si alti patru in Q2.

Rosberg a fost cel mai rapid si in ultima sesiune de antrenamente libere din Brazilia, de sambata dimineata, folosind pneurile de compozitie medium.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: ”Temperaturile au fost mai scazute sambata, ceea ce a fost mai bine pentru compozitiile nominalizate. A fost o lupta stransa in calificari, iar sansele de ploaie au facut ca lucrurile sa fie si mai intense. Duminica, in cazul unei ploi, strategie echipelor trebuie sa fie foarte flexibila. Teoretic o strategie cu trei opriri este mai rapida, dar ne asteptam ca majoritatea echipelor sa aleaga una cu doua pentru a evita problemele de trafic. Echipele au adunat informatii utile sambata, diferenta intre primii doi clasati fiind de doar trei sutimi de secunda. Am vazut cel mai rapid tur pentru pole position, ceea ce scoate in evidenta cat de mult au evoluat monoposturile si pneurile in ultimii zece ani.”

Prezicatorul misterios de la Pirelli:

O strategie cu trei opriri este teoretic cea mai rapida in cursa de 71 de tururi de la Interlagos: al doilea cel mai scurt circuit din calendar dupa cel de la Monaco. Traficul reprezinta o problema reala, deci aceasta strategie are si riscuri pentru cei care nu au un monopost foarte rapid. Cea mai rapida strategie este start pe soft, apoi schimb pe medium, tot pe medium in turul 21 si apoi inca o data pe medium in turul 46. O strategie cu doua opriri ar putea fi: start pe soft, schimb pe medium in turul 13 si apoi tot pe medium in turul 42. Cei care vor pleca cu pneurile de compozitie medium au optiunea de a schimba tot pe medium in turul 29 si apoi pe soft in turul 58. Majoritatea echipelor vor alege, cel mai probabil o strategie cu doua opriri, dar trebuie sa fie o strategie flexibila, sansele de ploaie fiind foarte mari.

Cele mai rapide compozitii in FP3:

Rosberg 1m10.446s Soft noi
Hamilton 1m10.560s Soft noi
Massa 1m10.875s Soft noi

Pneuri utilizate de primii 10:

Rosberg 1m10.023s Soft noi
Hamilton 1m10.056s Soft noi
Massa 1m10.247s Soft noi
Bottas 1m10.305s Soft noi
Button 1m10.930s Soft folosite
Vettel 1m10.938s Soft noi
Magnussen 1m10.969s Soft folosite
Alonso 1m10.977s Soft noi
Ricciardo 1m11.075s Soft noi
Raikkonen 1m11.099s Soft noi

4 comentarii

  1. Post By Stefan Viorel

    F1 Manager, stimati useri de pe acest site. Azi, cu cateva minute inainte de cursa, uitandu-ma la pneurile monoposturilor mi-a venit in minte un gand si un mare semn de intrebare. Un monopost incepe cursa cu un set de 4 pneuri, apoi in medie face 2 opriri. Asta inseamna ca foloseste 12 pneuri/cursa. 12pneuri/monopost × 22monoposturi = 264pneuri folosite intr-o cursa. 264pneuri/cursa × 19curse = 5016pneuri folosite intr-un an. Ce se face cu aceste pneuri si daca se arunca unde? Ma intreb pentru ca de ar fi aruncate toate intr-un loc s-ar face un munte de pneuri. :)) Va dati seama cat polueaza acest sport? Si fiti atenti: am calculat numai pneurile de cursa, nu si cele de antrenamente si calificari! ;)

    1. fiecare pilot poate folosi inr-un week-end de cursa 13 seturi de pneuri slick (7 compozitia mai dura , 6 compozitia mai moale ), 4 seturi de pneuri intermediare si 3 seturi de pneuri de plaoie

    2. Se recicleaza.

      1. Sau se „reporteaza” la cursa urmatoare.

Comments are closed.