Analiza Pirelli asupra cursei din Malaezia 2013

Sebastian Vettel a castigat Marele Premiu al Malaeziei dupa un duel extrem de disputat cu Mark Webber, colegul sau de la Red Bull Racing. Ambii piloti au folosit trei compozitii ale pneurilor Pirelli – Cinturato Verde intermediare, P Zero Orange hard si P Zero Alb medium – dar intr-o ordine diferita.

Toti pilotii au inceput cursa cu pneurile Cinturato Verde intermediare si nu au mai fost obligati sa foloseasca ambele compozitii de slick-uri nominalizate pentru Marele Premiu al Malaeziei.
Pilotii din top 5 au oprit de patru ori. Romain Grosjean, pilotul echipei Lotus, a fost cel mai bine clasat pilot care a oprit de trei ori, pe locul 6, fiind in fata colegului sau de echipa Kimi Raikkonen.
 „Ploaia de dinainte de start a schimbat putin strategiile de cursa, echipele fiind nevoite sa reactioneze si sa se adapteze conditiilor. Pe masura ce asfaltul a inceput sa se usuce, am vazut abordari diferite din partea echipelor care au folosit pneurile de compozitie hard si medium in moduri diferite. Pilotii din fata au mers intr-un pluton compact, chiar daca au adoptat tactici diverse, pilotii de la Mercedes reusind sa-i incurce pe cei de la Red Bull. Pneurile s-au degradat mai tare aici, dar stiam ca asa se va intampla datorita caracteristicilor circuitului si ale conditiilor extreme, dar si a faptului ca anul acesta compozitiile sunt mai moi. Aceasta a fost doar a doua cursa din acest sezon si din experienta de pana acum stim ca echipele vor invata sa exploateze la maximum pneurile pe care le au la dispozitie. Nu avem nicio indoiala ca asa se va intampla si anul acesta”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:
Hard
Medium
Intermediate
Wet
First
PER 1:39.199
MAS – 1:39.805
WEB – 1:55.795
N/A
Second
BUT – 1:40.556
VET – 1:40.446
ROS – 1:55.841
N/A
Third
WEB – 1:40.685
VER – 1:40.492
HAM – 1:56.590
N/A

 

 
CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA
 
Hard                22        Raikkonen
Medium          19        Maldonado
Intermediare   8          Rosberg
Ploaie              N/A      N/A
BAROMETRUL ADEVARULUI
 
Strategia castigatoare, cu patru opriri la boxe, a fost diferita de ceea ce am prezis noi, dar ploaia cazuta inainte de start a schimbat lucrurile, echipele fiind obligate sa inceapa cursa cu pneuri intermediare. Dupa primele tururi cu pneuri intermediare, Vettel a trecut pe anvelope medium in turul 5, apoi pe hard in turul 22 si 32, dupa care, in turul 42, a trecut din nou pe medium.
Aceasta a fost o varianta a strategiei pe care am prezis-o sambata: start cu pneuri medium, schimbat pe hard in turul 9, apoi tot hard in turul 25 si ultima oprire in turul 40 tot pentru pneuri hard. Totusi, Vettel a optat pentru pneurile de compozitie medium dupa ultima oprire.
REZUMATUL ZILEI IN MARELE PREMIU AL MALAEZIEI 2013:
 
Acesta este desfasuratorul tuturor opririlor la boxe efectuate in timpul Marelui Premiu al Malaeziei, programat pe circuitul de la Sepang. Pirelli a nominalizat, pentru aceasta cursa, pneurile de compozitie hard si medium.
Vettel:             IN                    MN (5)            HN (22)           HN (32)           MN (42)
Webber:          IN                    HN (7)                        MN (19)          HN (31)           HN (43)
Hamilton:        IN                   MN (7)            MN (21)          HN (30)           MU (41)
Rosberg:         IN                    MN (8)            MN (22)          HN (31)           MU (42)
Massa:                        IN                    MN (5)            HN (20)           MN (33)          MU (47)
Grosjean:        IN                    MN (7)            MU (20)          HN (35)
Räikkönen:     IN                    MN (6)            MU (21)          HN (34)
Hülkenberg:    IN                    MN (7)            MN (21)          HN (34)           HN (44)
Perez:                         IN                    MN (7)            MN (22)          HN (33)           HN (54)
Vergne:           IN                    HN (7)                        HN (26)           MN (43)
Bottas:            IN                    MN (6)            MN (22)          MU (40)
Gutierrez:        IN                    HN (7)                        MU (22)          MN (36)          HN (51)
Bianchi:           IN                    MN (6)            HN (17)           HN (29)           MU (43)
Pic:                 IN                    MU (7)            HN (20)           MU (32)          MN (43)
Van der Garde: IN                 HN (6)                        HN (18)           HN (28)           MN (42)
Chilton:           IN                    MN (6)            HN (19)           MU (31)          HN (41)
Button:                        IN                   MN (7)            MN (21)          HN (35)
Ricciardo:       IN                   MU (6)            MN (19)          HN (33)
Maldonado:     IN                   MN (6)            MU (13)          MU (32)                      NC
Sutil:                IN                    MN (6)            HN (22)                                              NC
Di Resta:         IN                    MN (6)            HN (20)                                              NC
Alonso:            IN                                                                                                      NC
Pe prima coloana, dupa numele pilotului, este specificat tipul de pneuri cu care a luat startul.
H = pneuri de compozitie hard
M = pneuri de compozitie medium
I = pneuri intermediare
W = pneuri de ploaie
N = pneuri noi
U = pneuri folosite
NC = nu s-a clasat
NS = nu a luat startul
DT = penalizare cu o trecere pe la boxe ((drive through)
Pe ultima coloana este suma totala a opririlor la boxe efectuate pe durata cursei.

5 comentarii

  1. foarte buna analiza.

  2. doar numele lui alonso nu inteleg ce cauta la clasamentul pneurilor medium.

    1. Post By F1 Manager

      Verificam si revenim!

  3. Post By daniel

    Aici cred ca e o problema: „Ambii piloti au folosit trei compozitii ale pneurilor Pirelli – Cinturato Verde intermediare, P Zero Orange hard si P Zero Alb medium – dar intr-o ordine diferita.” Fraza asta este inexacta. Dupa pneurile intermediare ambii au folosit cate trei seturi de pneuri hard si medium in ordine diferita. In total au fost patru schimburi de pneuri.

  4. Post By no-name

    Pe zi ce trece inteleg tot mai putin F1.
    Acum s-a ajuns ca pneurile sa fie decisice. O masina are mai mult decat pneuri are si motor, sasiu poate si aerodinamica dar toate se invart acum in jurul pneurilor.

Comments are closed.