Avancronica cursei din Monaco 2017

Circuitul de la Monte Carlo este celebrul circuit ce precede existența Formulei 1 cu circa 20 de ani (în 1929 s-a alergat prima data aici și o mașină Bugatti a câștigat cursa respectivă) și locul unde s-a alergat pentru prima oară în competiția de F1 în anul 1955.

Circuitul de la Monaco este cel mai lent şi virajat din calendarul competiţiei de F1. Cel mai lent viraj ce se negociaza cu doar 47km/h este celebrul ac de păr după care urmează unul dintre cele mai rapide viraje – virajul 8, cel din tunel – negociat cu 260km/h. Circuitul are în total 19 viraje şi frânele sunt solicitate la maxim pe acest circuit. Nu credem că este pilot faimos care să nu fi greşit la Monaco. Teoretic, ca şi punct slab din prisma spectacolului este numărul presupus redus de depăşiri ce se efectuează în timpul cursei dar ţinând cont şi de varietatea strategiilor și de posibilitatea uriașă a apariției mașinii de siguranță cursa ne poate oferi unele surprize.

Pe circuitul din Monaco piloţii vor parcurge în cursă 78 de tururi a câte 3340m fiecare iar turul în prima parte a cursei se va cronometra cu circa 1:19.000, distanţa totală a cursei însumând 260,520km.

Accelerația la maxim: pe 54% din lungimea circuitului.

Numărul de schimbari a treptelor de viteza intr-un tur: 62.

Combustibilul folosit pe tur: 1,7kg.

Apăsarea aerodinamică: maximă.

Timpul necesar pentru o schimbare de pneuri: 21 secunde.

Cel mai rapid tur în cursă: 1:14.439 Michael Schumacher  2004

Cele mai multe victorii: Ayrton Senna cu 6 şi Michael Schumacher cu 5.

Cele mai multe plecări de pe prima poziţie a grilei: Ayrton Senna cu 5.

Pneurile alocate: ultrauşoare, superuşoare şi usoare.

Predicția pentru calificări: Vettel, Raikkonen, Hamilton, Bottas, Ricciardo.

Predicția pentru cursă: Vettel, Raikkonen, Ricciardo, Bottas, Button.

2 comentarii

  1. Post By Laur

    Și în 1950 a fost F1 aici! Cu un megaaccident. Din 55 e neîntrerupt cursă la Monte Carlo!

  2. Post By Victor

    Nu cred ca se consuma 1,7 kg de combustibil pe tur. Asta ar insemna sa se foloseasca peste 132 de litri in cursa de 78 de ture si limita regulamentara este 105 kg. Estimarile specialistilor spun ca s-ar folosi cam 83 de litri in cursa, adica 1,064 kg pe tur (aprox. 1,4 l pe tur).

Comments are closed.