Avancronica Marelui Premiu de la Abu Dhabi

Ultimul Mare Premiu al sezonului se va derula la Abu Dhabi, unde Pirelli a nominalizat compoztiile soft si supersoft: o combinatie mai moale decat cea de anul trecut cand au fost nominalizate pneurile medium si soft.

Circuitul Yas Marina este unul pe care Pirelli il cunoaste bine, avand aici mai multe sesiuni de teste private inaintea revenirii in Formula1 in 2011, Abu Dhabi fiind o destinatie cunoscuta si pentru testele oficiale. Anul acesta nu va fi nicio exceptie, cu ultimele doua zile de teste ale sezonului avand loc chiar dupa incheierea cursei, in zilele de marti si miercuri.

Suprafata pistei este destul de fina si include o serie de viraje la 90 de grade. Alte caracteristici care definesc acest Grand Prix este ca, la fel ca in cazul celui din Bahrein, startul are loc dupa amiaza tarziu, cursa incheindu-se pe seara – ceea ce inseamna ca pista are tendinta de a se raci pe  masura ce se desfasoara cursa, ceea ce afecteaza strategia. Anul acesta, punctajul este dublu, astfel ca recompensa este mai mare, iar echipele se vor concentra asupra strategiei mai atent decat oricand, prioritara fiind ajungerea la sosire. Vremea tinde sa fie calda si uscata, pista potrivindu-se compozitiilor supersoft si soft: cele mai rapide pneuri din gama Pirelli.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: „Este mereu o placere sa te intorci la Abu Dhabi, iar evenimentul din acest an va fi si mai semnificativ decat de obicei, decizand campionul la piloti si oferind un punctaj dublu. Strategia este in mod normal influentata de obisnuita evolutie a pistei, datorita temperaturilor care scad la caderea serii. Asa a fost si cazul in Bahrain, care s-a dovedit a fi una dintre cele mai dramatice si mai imprevizibile curse de la inceputul acestui sezon. Ca rezultat, sesiunile de antrenamente libere vor fi in mod special cruciale, pe masura ce echipele vor incerca sa  obtina cat mai multe informatii posibile despre cum va performa masina pe ambele compozitii: nu doar cu diverse cantitati de benzina, ci si la temperaturi diferite ale pistei. Cu atat de multe puncte pe masa, exista o buna oportunitate pentru echipe de a avea mai putin de pierdut in cazul in care incearca o strategie neasteptata, cu scopul de a obtine avantaje semnificative.”

Jean Alesi, consultant Pirelli: „Nu am pilotat niciodata o masina de Formula 1 la Abu Dhabi dar imi place circuitul, in special datorita nivelului ridicat de siguranta si a liniei drepte care ofera cateva oportunitati bune de depasire, gratie sistemului DRS. Cum startul in cursa este la ora 17:00, cu temperaturi ce vor scadea treptat, abilitatea de adaptare la situatii schinbatoare va fi decisiva. Aceste conditii variabile afecteza de asemenea si presiunea. Spunand asta, cel mai mare stres pentru piloti anul acesta va fi de fapt ca vor primi punctaj dublu in aceasta cursa. Astfel actualul lider al campionatului ar putea pierde tot ca urmare a unei simple greseli.”

Circuitul din punctul de vedere al pneurilor:

Pneul supersoft are o compozitie care lucreaza intr-o gama joasa, fiind capabil sa atinga performanta optima chiar si pe o gama variata de temperaturi scazute. Pneul soft lucreaza intr-o gama inalta. Astfel, cu doua dintre cele mai moi compozitii din gama si cea mai fina pista, incalzirea pneurilor nu ar trebui sa fie o problema.

Ne putem astepta la un anume grad de degradare termica care poate influenta strategiile si set-up-ul masinilor. Prima si a treia sesiune de antrenamente libere se alearga de obicei in conditii care nu sunt reprezentative pentru cursa sau calificari datorita temperaturilor mai ridicate de pe parcursul zilei.

Prima parte a circuitului consta efectiv dintr-o serie de schimbari de directie non-stop, care incalzesc compozitia pneului. Compozitia are apoi sansa sa se raceasca pe linia dreapta, unde masinile ruleaza la maximum aproape 15 secunde. Cu echivalentul a 800 kg de apasare aerodinamica.

Pentru a ajuta la obtinerea tractiunii maxime, masinile sunt adeseori setate mai soft pe spate la Abu Dhabi, dar asta poate duce la o mai rapida degradare a pneurilor spate. Daca set-up-ul este prea rigid pe spate, va aparea o problema opusa: patinarea excesiva a rotii, care uzeaza de asemenea pneurile.

Strategia castigatoare anul trecut a fost cu doua opriri. Pilotul Red Bull, Sebastian Vettel a pornit pe soft, a oprit pentru medii in turul 14, si apoi a oprit din nou pentru medii in turul 37, fiind permanent la conducere.

2 comentarii

  1. Post By g villeneuve

    in grupa a 3-a de echipe a concursului playf1.net, alaturi de sauber, ar trebui sa apara si caterham, din moment ce l-ati pus pe kobayashi (gr.de piloti) si echipa si-a anuntat prezenta la abu dhabi

    1. puneti-l si pe alde Stevens (Caterham)!! poate cineva il selecteaza!

Comments are closed.