Ce ar putea fi în 2013?

22 de piloti. 11 echipe. 19 curse. Miliarde de euro. Politica, Bernie si totusi ne place. Ce este neinregula cu noi insine?

Ce va fi?

Cine stie? Cine poate sti? Dar haideti sa schimbam o parere acum dupa primele teste de la Jerez

Sebastain Vettel este favoritul principal. Ca ne place sau nu, ca sunt doar o companie de bauturi sau nu asa cum i-au numit rivalii, cei de la Red Bull au cu siguranta cea mai fiabila masina si posibil cea mai rapida. Nu vor defila asa cum au facut-o in 2011 ci va fi un an mai greu decat 2012 pentru castigatorul titlului. Al doilea favorit probabil ca este Alonso dar imediat urmat de Jenson si Kimi. Nu i-as uita deloc pe Massa si Webber, iar despre Mercedes … am tot sperat in trei ani ca vor sparge gheata, acum insa … sigur ceva spectaculos vor face in acest an dar nu stim in ce sens.

Sebastian invata foarte repede, gresete rar, iar Mark Webber si-a scos in Decembrie trecut tija de titan de 40cm din picior pe care o avea din 2010 (in urma accidentului suferit cu bicicleta) si a declarat ca e prima data cand nu mai simte durere in acel loc si se poate antrena normal. Creedem ca lupta la Red Bull dintre ei va fi foarte stransa si cum si Sebastian e sub presiune … nu se stie. Oricum credem ca va fi aproape sau Mark va parasi echipa la sfarsitul anului. Scor 11-8.

Ferrari nu se vor mai chinui la inceputul sezonului asa cum au facut-o anul trecut dar anul e lung si dupa un an „perfect” nu stim ce va urma pentru Fernando. Mai mult ca perfectul? Massa a fost mai rapid ca el in ultimele curse din anul trecut, in special cand pneurile folosite erau cele tari si medii. Acum cu aceasta schimbare de pneuri nu credem ca Felipe va fi dezavantajat. Si aici vedem o lupta foarte stransa, daca echipa nu va interveni. Scor 12-7.

In echipa McLaren nu mai este omul calificarilor, dar Jenson este un om de anduranta si care livreaza rezultatele scontate in cursa. Prezicem ca aici lupta va fi una dezechilibrata si ca Perez va fi una din dezamagirile sezonului. Scor 14-5.

Grosjean a invatat foarte multe si cum Kimi va trebuii – statistic vorbind – sa aiba un abandon in acest an se va putea apropia de performantele lui. Si sa nu uitam ca la inceputul anului francezul l-a batut clar in calificari pe finlandez. Totusi, daca Raikkonen continua sa fie serios atunci scorul va fi in cadrul echipei Lotus ceva de genul 13-6.

Hehehe, iata ca am ajuns si aici. Si nu numai fiindca vrem sa fim contra tuturor caselor de pariuri, si nu fiindca nu ne place Lewis, credem ca va avea cel mai puternic adversar in calificari de pana acum Hamilton. Lumea uita repede, insa Kovalainen spre exemplu l-a batut de mult mai multe ori in calificari pe Lewis decat Button. Nu spunem ca e mai bun pilot ca Jenson, spunem doar ca lumea uita si ca Formula 1 este nedreapta. Indraznim sa afirmam chiar ca la Mercedes in prima parte a anului Rosberg il va domina pe Hamilton si in calificari si in cursa. Apoi lucrurile se vor echilibra dar daca Nico va reusi sa aiba mai mult curaj atunci scorul F1 Manager ar putea fi undeva la 10-9.

La Sauber Nico Hulkenberg il va manca cu fulgi cu tot pe Esteban. Sau nu? De ce nu? Fiindca amandoi au nevoie sa se obisnuiasca cu ceva nou, unul cu echipa, altul cu Formula 1.

Force India. Aici Paul va avea viata grea, fie alaturi de Sutil, fie alaturi de Bianchi. Si cand spunem asta ne gandim ca va fi invins de oricare dintre ei.

Williams: am uitat de ei si ne cerem scuze deoarece chiar ne sunt simpatici. Finlandezul Bottas va domina lupta din echipa ina fata lui Maldonando si asta destul de repede.

Toro Rosso. Doar pe ghicite o putem spune la taurii mici ce va fi, dar mergem tot pe mana lui Daniel.

Legat de testele de la Jerez, daca tinem cont de faptul cand a fost facut turul rapid, adica dupa cate ture de cand pilotul a iesit pe circuit si stim ca bezina necesara pe un tur inseamana 0,086s mai putin, rezulta o prima lista ca cea de mai jos:

1. Massa 1:17.536
2. Rosberg 1:17.566
3. Grosjean 1:17.961
4. Raikkonen 1:17.977
5. Bianchi 1:18.004
6. Vergne 1:18.160
7. Vettel 1:18.308
8. Perez 1:18.430
9. Hamilton 1:18.476
10. Gutierrez 1:18.498
11. Button 1:18.690
12. Di Resta 1:18.832
13. Ricciardo 1:18.877
14. Rossiter 1:19.132
15. Webber 1:19.167
16. Hulkenberg 1:19.331
17. Bottas 1:19.508
18. De La Rosa 1:19.887
19. Maldonado 1:20.350
20. Van Der Garde 1:20.882
21. Pic 1:20.934
22. Chilton 1:21.012
23. Razia 1:21.226

Ei bine daca ponderam, stiind faptul ca echipele mari ascund adevaratul potential, pe cand cele mici nu, fiindca vor sa stie exact unde sunt si tinand cont si de faptul ca amandoi piloti Red Bull au fost in 0,3s si timpul obtinut de Raikkonen a fost la fel putem presupune ca au avut aceasi benzina, pe cand timpii obtinuti de Williams, Force India si Sauber au fost practic identici insemana ca logica aceasta are valoare si atunci rezulta o lista „finala” ca cea de mai jos.
1. Perez 1:17.315
2. Massa* 1:17.536
3. Rosberg* 1:17.566
4. Button 1:17.857
5. Grosjean 1:17.961
6. Raikkonen 1:17.977
7. Bianchi 1:18.004
8. Vettel 1:18.045
9. Vergne* 1:18.160
10. Gutierrez 1:18.465
11. Hamilton 1:18.476
12. Di Resta 1:18.562
13. Ricciardo 1:18.877
14. Webber 1:18.953
15. Rossiter 18.966
16. Hulkenberg 1:19.331
17. Bottas 1:19.508
18. De La Rosa* 1:19.887
19. Maldonado 1:20.350
20. Van Der Garde* 1:20.882
21. Pic* 1:20.934
22. Chilton 1:21.012
23. Razia 1:21.226

* nu s-a facut un tur foarte rapid ceea ce inseamna multa benzina in rezervor

Sigur ca lista este discutabila fiindca vedem cat de jos sunt cei de la Red Bull si nimeni nu crede ca vor avea vreo problema cu a ajunge in a treia sesiune a calificarilor, insa faptul ca McLaren, Ferrari, Lotus si chiar Mercedes au o masina rapida este evident. Sare in ochi diferenta dintre Rosberg si Hamilton (care e cel mai asteptat duel din Formula 1 in 2013) insa Hamilton a fost in prima lui zi de teste completa, intr-o echipa noua, venind de la o echipa care an de an l-a rasfatat cu o masina castigatoare, iar Rosberg este la al 4-lea an la aceasi echipa unde a fost sub o presiune incredibila in ultimii 3 ani mai ales anul trecut cand teoretic a fost invins de Schumacher in calificari (9-6) si in curse (7-3).

Am mai merge si pe mana celor de la Sauber care credem ca ne pot uimi anul acesta si a lui Williams care nici macar nu au venit cu masina din 2013.

E drept ca va fi interesant de vazut cum va fi aceasta analiza dupa ultimul test de la Barcelona. Sigur, cel mai intereant va fi in 17 Martie la startul cursei din Australia.

Cati castigatori vor fi anul acesta?
Spunem minim 5 si maxim 7.

Va castiga Vettel mai mult de 5 curse anul acesta?
Nu.

Va castiga orice alt pilot mai mult de 5 curse anul acesta?
Nu.

Echipa surpriza a anului?
Sauber sau Williams

Pilotul debutant al anului?
Bottas sau Bianchi

Dezamagirea anului?
Perez sau Raikkonen.

Scandalul anului pe partea tehnica?
Ceva legat de sistemul de evacuare.

Surpriza totala a anului?
Bernie va pleca…

Pilotul surpriza al anului?
Nico Rosberg sau Felipe Massa.

10 comentarii

  1. Pilotul surpriza al anului? Felipe Massa.

    1. Post By F1 Manager

      Gand la gand cu bucurie!

      1. Sa vedem la lucru mai inainte si pe colegul lui Felipe cu acelasi „material de concurs” si abia apoi putem trage niscaiva concluzii. Urmatoarele doua sesiuni de teste pot fi de folos in acest sens.

  2. kimi le va da dureri de cap tuturora!!!!!!!!!!!!

  3. De acord, Kimi le va da cel putin batai de cap, daca masina va fi constanta si cel putin la fel de rapida ca al rivalilor principali, atunci va fi o batalie apriga.

  4. Multumesc pentru articol foarte bun.O mica remarca. Voi spuneti asa „Red Bull au cu siguranta cea mai fiabila masina si posibil cea mai rapida.” Cred ca nici una si nici alta daca judecam dupa ultimele curse din sezonul anterior. Cea mai fiabila a fost Ferrari iar cea mai rapida in ultimele trei curse a fost McLarren (cel putin in calificari). Daca scadem excelenta „serie asiatica” din sezonul anterior RBR nu ar fi aratat mare lucru si termina in clasament probabil pe ultima treapta a podiumului.

  5. La pilot/echipa surpiza l-as include pe Hamilton si Mercedes AMG. Lewis vine de la o echipa superioara in sezonul abia incheiat si poate da mai multe idei de imbunatatire a monopostului. S-ar putea sa aiba un cuvant de spus in ambele titluri puse in joc.

  6. Daca as vrea sa va critic as putea spune un singur lucru.
    Scrieti prea putine articole!

    1. Post By F1 Manager

      Aveti dreptate. Alte probleme ne-au luat mult timp. Ne vom intra in mana. Dar speram sa crestem in primul rand calitatea.
      Multumim pentru observatie.

  7. Post By Carlos Reutemann

    eu personal il vad pe Mark Webber campion mondial!

Comments are closed.