Ce ar putea fi în Bahrain?
In Bahrain piloții parcurg 57 de tururi a câte 5412m iar turul în medie se va parcurge – estimează F1 Manager – cu circa 1:36.000 și distanţa totală a cursei va însuma 308,238km.
Accelerația la maxim: pe 70% din lungimea circuitului.
Numărul de schimbari a treptelor de viteza intr-un tur: 52.
Combustibilul folosit pe tur: 2,7kg.
Cât salvezi intr-un tur prin eliminarea combustibilului aferent: 0,106s
Cel mai rapid tur în cursă: 1:30.252 Michael Schumacher 2004
Cel mai rapid tur în general: 1:29.527 Mark Webber 2005
Cele mai multe victorii: Fernando Alonso cu trei și Felipe Massa cu două.
Cele mai multe plecări de pe prima pozitie a grilei: Michael Schumacher și Sebastian Vettel cu câte două fiecare.
Ce ar putea fi?
Va fi foarte cald (36 grade temperatura în aer) pe un circuit unde liniile drepte sunt mai scurte, tracțiunea este esențială și evident modul în care păstrezi pneurile și presiunea ce o plasezi pe ele în momentele de frânare. Deosebit față de China presiunea pe pneuri nu va mai fi pe cele din față ci așa cum este pe amjoritatea circuitelor pneurile din spate vor fi mai solicitate. Daca anul trecut cei de la Pirelli au venit cu pneurile ușoare și medii, acum ei au venit cu medii și tari fiindca desi au spus că anul acesta vor face alegeri și mai agresive nu au putut păstra nici măcar combinația de anul trecut și suntem convinși că și ei s-au speriat de ceea ce au vazut în China, astfel că au schimbat alocarea pneurilor programate pentru cursa din Bahrain din ușoare și tari în medii și tari.
Cu siguranță cine va avea un monopost bun în Bahrain și Barcelona va avea un monopost bun tot anul, asta daca factorul pneuri nu va deveni și mai accentuat decât este în prezent.
Ei bine Ferrari și Mercedes nu vor mai benefica așa de mult de viteza lor pe liniile drepte fiindca nu vor mai ajunge la un maxim, liniile drepte fiind mai numeroase dar mai scurte. Frânele și tracțiunea fiind esentiale ii vedem pe cei de la Red Bull în frunte pe linia de start. Minim vor veni cu un pilot, probabil Vettel pe prima linie și chiar prima pozitie. Vettel va pierde calificările în fața lui Webber dacă nu sunt probleme tehnice, Massa va pierde la Alonso și Hamilton ar trebuii sa fie invinsm de Rosberg daca inceteaza problemele tehnice la acestea din urmă. Vorbim de calificări, de cursa nu zicem nimic fiindca factorul pneuri este atât de important încât orice calcul dispare, nefiind exclus sa vedem din nou piloți care nu alearga în ultima sesiune din calificări.
Ferrari au părut mult mai rapizi în China în conditii de calificări pe pneurile ușoare decat pe cele medii și la fel și Lotus. Mercedes ar putea sa fie rapizi în calificări din nou deoarece ei s-au simțit mai bine pe pneurile medii decat pe cele de compozitie usoara la ultima cursă.
McLaren ar putea fi avantajati de faptul că se descurcă bine cu pneurile piloții săi și de faptul că au și ei o tracțiune bună pe monopost. Evident că Jenson îl va învinge pe Perez în toate sesiunile sau asta susținem noi. Presiunea mare pe Perez după ce au apărut voci care au zis că Hulkenberg era alegerea mai potrivită pentru McLaren, că Perez este cel mai slab debutant din ultimii 20 de ani la McLaren și după ce chiar ‘blândul’ Martin Whitmarsh a declarat public că acesta trebuie să fie mai dur și mai puternic in cursă.
Force India din nou ar putea ajunge cu o mașină în primii 10 clasați la sfârșitul cursei sau chiar cu ambele, șanse pe care celelalte echipe de pluton nu le prea au, adică Sauber, Williams și Toro Rosso. Interesant de văzut daca Bottas îl va învinge pe Maldonado în calificări și interesant de urmarit lupta dintre Riccioardo și Vergne. De urmărit ce va face Daniel Riccioardo pe un circuit unde monopostul Torro Rosso ar trebui teoretic sa fie mai potrivit decăt cel din China și cum ei au arătat o buna gestionare a pneurilor ar putea repeta o figură frumoasă/
Pe Bianchi sunt sanse sa nu îl mai observe lumea fiindca merge bine și nu face greseli dar este într-o mașină slabă pe care nu prea stau camerele și desi am spus la inceputul anului că Bottas va fi surpriza debutantilor deocamdata Bianchi stă în fața sa.
Calificări primii 7 dar nu și ordinea lor: Vettel, Webber, Hamilton, Rosberg, Alonso, Massa, Raikkonen.
Cursă primii 7 dar nu și ordinea lor: Vettel, Webber, Alonso, Massa, Raikkonen, Sutil, Button.
Puterea mașinilor în Bahrain: Red Bull, Ferrari, Lotus, Mercedes.
Surpriza plăcută a cursei: Button sau Sutil.
Surpriza neplăcută a cursei: Raikkonen sau Hamilton.
Pe scurt nu vedem nici un Mercedes pe podium, vedem însă cel puțin un Red Bull și cel putșin un Ferrari pe podium. O dubla nu este exclusă.
Nu a fost atat de rau cu pneurile medium in China. In general pilotii au mers 18-20 de ture ceea ce e destul de bine. Probleme majore au fost la pneurile soft unde nimeni nu a fost in stare sa mearga mai mult de 7 ture (Massa si Grosjean). As face o remarca (poate ne citesc si cei de la Ferrari). De ce nu pot si ei sa faca ceea ce au facut cei de la Mercedes respectiv sa scota la schimb de pneuri pe ambii piloti in acelasi tur? Massa a fost dezavantajat in mod clar de faptul ca a mai trebuit sa efectueze un tur in plus pe softuri. A pierdut din aceasta cauza locul doi si a fost depasit de Hamilton si Kimi. Pacat de depasirea foarte frumoasa asupra lui Hamilton.
la Mercedes a fost o distanta mai mare intre piloti
la Ferrari au fost aproape unul de altul
Eu m-am referit la cursa nu la antrenamente sau calificari. Pe un tur poti fi din diverse motive mai lent decit colegul tau. Insa in 56 de ture poti sa recuperezi daca ai gresit in turul 2 sau 5 sau altul. Din pacate Rosberg a fost nevoit sa abandoneze, ar fi fost interesant de vazut unde ar fi putut ajunge.
Coincidenta sau nu: pilotii clasati pe locurile 2 si 4 in Malayesia care s-au conformat ordinelor de echipa au abandonat in China si nu din vina lor :)
Bottas a terminat toate cursele din anul acesta in fata lui Bianchi, nu inteleg cum puteti spune ca este invers. Bottas e mai bun.
Noi incercam sa tinem cont si de forta masinii in aceasta evaluare si credem ca Williams-ul este mult mai bun decat Marussia, iar Bottat nu a iesit in evidenta prin ceva spectaculos asa cum a facut Bianchi. Dar mai sunt multe curse anul acesta …