Barcelona este un circuit tehnic cu viraje rapide unde piloţii parcurg 66 de tururi a câte 4655m însumând o distanţă totală de 307,1km. Aparte de alte circuite primul viraj şi următoarele sunt unele relativ rapide, unde se încetineşte evident este de abia în virajul cu numărul 5 (100km/h). Şansele ca cel plecat din prima poziţie să nu mai fie primul după primele două viraje sunt cu mult mai mari comparativ cu alte circuite (în pozele făcute de noi anul trecut puteți vedea primele 3 viraje și depășirea facută de Button asupra lui Webber).
[minigallery]
Ce ar putea fi?
Recunoaştem că în Bahrain am cam fost pe lângă cu predicţiile pentru calificări, dar am prezis ca în toate etapele de până acuma de unde va veni supriza în cursă. Și ea a venit de la Red Bull. Probabil că acuma este mai greu să mai numim surpriză vreo echipă anume, fiindcă oricare din primele 5 echipe ar câştiga nu ar constitui o surpriză şi nimeni nu ar fi foarte uimit, cu excepţia celor de la Ferrari poate; deşi şi aceştia au făcut progrese la Mugello.
Ne irită faptul că pneurile au aşa un mare rol. Credem că cele 13 depăşiri asupra lui Kimi de exemplu din China nu pot fi numite depăşiri şi nu au adus nici un plus pentru spectacol, decât enervare printre suporterii Lotus. Totuşi cât de tristă este situaţia pneurilor ca un pilot pur sânge ca și Kimi să decidă să plece de pe locul 11 în loc să plece de pe poziţia patru, cinci așa cum a făcut in Bahrain şi asta doar ca să salveze un set de pneuri şi apoi să ajungă pe locul 2. Dar mergem înainte pe pneurile oferite de Pirelli.
McLaren s-au comportat cel puţin suspect în testele de la Mugello şi spunem asta prin prisma faptului că nu au participat cu piloţii din prima linie, Button şi Hamilton, ci cu cei de rezervă. Nu au avut un ritm slab de cursă decât în Bahrain unde temeperatura a fost ridicată. În Barcelona ne aşteaptă o temperatură gen Australia sau chiar inferioară celei din Melbourne. Cum ziceam, ceea ce s-a întâmplat cu McLaren în Bahrain ar fi trebuit să fie doar un accident şi acuma ar trebui să revină la evoluţia bună cu care ne-au obişnuit. E drept că din cauza pneurilor incertitudinea este una mai ridicată. Dar îl vedem pe Hamilton iarăşi pe prima linie a grilei sau în cel mai rău caz pe poziţia a treia. Motorul, aerodinamica, toate îi ajută pe englezi. Hamilton aşa cum ne-a învăţat, îl vedem în faţa lui Button în calificări şi în cursă un mic avantaj pentru Button, deşi am văzut că cel mai răbdător dintre ei a început să fie Hamilton şi a învăţat să adune puncte.
Red Bull încet dar sigur, fac progrese. Că au câştigat nu e cea mai mare surpriză, dar că au obţinut prima poziţie pe grilă dupe ce cu o cursă în urmă Vettel nu a ajuns în ultima sesiune de calificări reprezintă ceva la care puţini se aşteptau. Au arătat o formă bună şi în testele de săptămână trecută, -deși Horner a spus că aceste teste din timpul sezonului sunt inutile și s-a plâns de costul lor – şi acest circuit cu viraje rapide s-ar putea să îi avantajeze după ce au arătat că au îmbunătăţit mult tracţiunea maşinii şi că în virajele lente nu mai au problemele avute până în China. De aşteptat răspunsul lui Webber care a fost bătut pentru prima dată în calificări anul acesta de Vettel în Bahrain şi care are 4 clasări pe poziţia a patra. Anul trecut Webber a fost cel care a obţinut prima clasare pe grilă în calificările disputate pe circuitul catalan. îl vedem în faţa lui Vettel în cursă şi foarte apropiaţi în calificări.
Mercedes sunt puţin în umbră şi nemeritat am spune noi. Asta deoarece Michael Schumacher a avut din nou probleme tehnice în calificări şi Rosberg a pierdut în turul rapid din calificările din Bahrain pe ultimul viraj cel puţin atâta timp care altfel l-ar fi pus în prima linie pe grilă, iar în primul tur din cursă a pierdut 4 poziţii pe care le-a şi recuperat ulterior. Dar pneurile pe maşina Mercedes au ţinut bine în cursă în condiţii de asfalt încins şi în calificări cu sistemul inovator funcţional credem că sunt favoriţi pentru o poziţie bună pe grilă chiar dacă acest circuit nu este unul care să îi avantajeze. Apoi ar fi timpul ca problemele tehnice ale lui Schumacher să se sfârşească. O problemă pentru ei în Barcelona ar putea fi viteza pe care o au în virajele rapide sau care mai bine spus nu o au, lucru pe care Rosberg l-a menţionat şi a spus că echipa trebuie să mai lucreze fiindcă reprezintă punctul lor slab. Dar îi vedem în primele 4 poziţii pe grila de start cu cel puţin o maşină. Rosberg în faţa lui Schumi în calificări, asta dacă nu comite vreo greşeală cum a făcut în 3 din cele 4 sesiuni din acest an, dar Schumacher fără probleme tehnice – deși apăsat de lipsa rezultatelor din acest an – și cu un start aşa cum a avut multe anul trecut să îi stea în faţa în cursă şi să ajungă odată pe podium că am obosit asteptându-l. Realist: o clasare în primii 5 pentru Mercedes.
Ferrari ar putea fi o surpriză plăcută în calificări. şi când spunem asta ne gândim la ambele maşini în ultima sesiune de calificări şi pentru Alonso o clasare în primii 7. Circuitul acesta virajat şi mai scurt ar trebuii să îi avanatajeze pe cei de la Ferrari şi am văzut că ritmul lor de cursa a fost mai slab decât a celor din faţă în primele patru curse dar cel puţin a fost constant în toate şi superior celui avut în calificări. Deci această constantă îmbunătăţită i-ar putea duce mai în faţa în cursă, ţinând cont de declaraţiile foarte încurajatoare date de Alonso după testele de la Mugello. De asta depinde mult și cum va funcționa pachetul aerodinamic major pregătit de Ferrari pentru Barcelona. Alonso în faţa lui Massa evident şi în calificări şi în cursă. Merită asta fiind şi la el acasă, dar îl vrem pe Felipe imediat în spatele său. O clasare in primii 5 nu este exclusă.
Lotus. Hm. Până la urmă au fost rapizi în toate calificările şi au fost buni şi în curse. Plus că mulţi dintre piloţii rivali vorbesc despre ei ca fiind cei de urmărit, inclusiv Helmut Marko. Kimi e clar că şi-a intrat în mână şi că de probleme de acomodare cu circuitele de Formula 1 nu mai poate fi vorba. Grosjean după primul podium va zbura. Cu grijă însă fiindcă prea mult entuziasm te poate duce iarăşi la o ieşire prematură din cursă. Legat de testele de la Mugello, cei de la Lotus ar putea fi principalii câştigători. Și nu am fi surprinși dacă ambii piloți Lotus se vor clasa în primii 6. Raikkonen în principiu credem că va fi în faţa lui Grosjean atât în calificări cât şi în cursă și posibil să tragă pentru victorie.
Sauber au părut să dea puţin în spate în ultima cursă şi s-au cam chinuit în Bahrain. În teste şi ei au arătat o formă bună şi au împins mai departe inovaţia surprinzătoare adusă la începutul anului. Kobayashi credem că va fi în faţa lui Perez, dar că amândoi îşi pot face loc în puncte în cursa de Duminică.
Cei de la Williams tac şi fac. Totuşi plecare surprinzătoare a lui Adam Parr din funcţia de director după numai două luni ar putea să perturbe puţin dezvoltarea maşinii, chiar dacă Frank Williams a declarat că cauzele plecării lui Parr nu au nimic de a face cu compania Williams. Maldonado pare mai rapid în calificări decât Senna dar acesta face mai multe în cursă şi reuşeşte să stea în faţă. Credem că de data asta lucrurile vor sta diferit şi Maldonado se va situa în faţa colegului său în cursă. Un circuit cu un plus pentru cei de la Williams.
Force India au arătat foarte bine în ultima cursă dar rău în testele de la Mugello în ciuda asigurărilor date de Di Resta. Nico poate şi-a intrat în mâna şi va veni în faţa lui Paul în calificări dar şi în cursă şi astfel ne va determina să nu îl mai regretăm pe Sutil, plecat pe uşa din dos oarecum deşi l-a învins constant pe Di Resta anul trecut.
Torro Rosso au uimit în calificările din Bahrain prin clasarea pe poziţia a şasea a lui Ricciardo. Credem că a fost o conjunctură favorabilă şi sincer nu îi vedem în primii 10 pe circuitul de la Barcelona. Nici în calificări şi nici în cursă. Daniel în faţa lui Jean.
Marrusia par să se fi apropiat bine de cei de la Caterham şi poate vom vedea o bătălie pe pistă între aceste echipe în urmatoarele curse. Ceva progrese au făcut şi cei de la HRT dar nu îndeajuns ca să se apropie de colegii lor de la coada plutonului. Kovalainen, Glock şi de la Rosa în faţa colegilor săi pe toate fronturile.
Calificări:
Primele 5 poziţii (nu musai în această ordine) Raikkonen, Webber, Rosberg, Hamilton, Vettel, și apoi Schumacher, Grosjean, Button, Alonso, Kobayashi, Massa.
Cursă:
Mark este favoritul nostru pentru Barcelona alături de Kimi şi Hamilton. Apoi Vettel, Schumacher, Button, Grosjean, Alonso, un Williams și un Sauber, dar și un Force India în bătaia pentru puncte. Sigur ca Rosberg poate face o figură frumoasă din nou.
Bravo , se pare ca va fi un site de specialitate destul de complet
multa bafta in continuare! si voua si tuturor participantilor
dupa 5 ani petrecuti pe automarket , de cand a inceput sezonul nu am mai intrat acolo , de acuma voi continua cu voi