Peste numai două zile va începe Marele Premiu al Chinei ce se desfăşoară în Shanghai. Ce ar putea fi pe pistă? Dumnezeu ştie! Parcă mai puţine incertitudini am zice. Ar trebuii ca primele două curse să ne fi lămurit cum stau lucrurile. Dar F1 Manager se aruncă din nou în pronosticuri curajoase. Uitandu-ne pe previziunea din Malaezia nu ne este chiar ruşine, mai ales că am pronosticat că surpriza va veni de la Sauber. Șansele de ploaie nu sunt nule nici in China, deci va fi interesant.
Red Bull
Au arătat o creştere a vitezei în calificări, Webber şi Vettel fiind mai aproape de McLaren în Malaezia comparativ cu Australia, acesta din urmă chiar pe pneurile de compoziţie tare. În China vom avea din nou pneuri soft şi credem ca distanţă în calificări va fi mică şi dată în special de motorul Mercedes şi de una dintrele cele mai lungi linii drepte din sezon şi de un circuit de asemenea rapid.
Puncte tari: pneurile celor de la Red Bull parcă rezistă în cursă puţin mai bine decât cele ale lui Mclaren şi timpii par uşor superiori. Echipa puternică ce îl are pe Newey director şi aceste 3 săptămâni de pauză ar putea să lucreze în favoarea lor mai mult decât în a altora. Acest lucru poate fi şi un punct slab fiindcă au mai multe soluţii pentru maşină dar se pare că nu ştiu încă pe care să le folosească şi în ce combinaţii.
Puncte slabe: circuitul rapid şi de viteză nu favorizează motorul Renault. Vettel aflat sub propria presiune şi -iată putem afirma fără a specula doar – necopt pe de-a întregul. Ce a demonstrat anul trecut a fost că intr-o maşină mult mai rapidă decât a celorlati şi cu o apăsare aerodinamică puternică şi-a bătut colegul şi implicit şi pe ceilalţi. Nu uităm nici 2010 cu bune şi rele, dar anul acesta are de demonstrat că este un mare pilot sau … că încă nu este.
Predicţie: vor pleca cu măcar o maşină din linia a două a grilei şi în cursă vor obţine un loc sus pe podium, poate locul 2.
McLaren
Hm. Da, Button a greşit dar nici apoi nu a mers prea bine şi nu a reuşit să îl depăşească pe Rosberg – care poate fi un plus pentru Mercedes – şi Nico a fost cu 0,2-0,5s în spatele lui Schumacher pe tur în cursă. Şi în acest timp şi Vettel se apropia de Hamilton. Trebuie să lucreze puţin sau mai mult la timpii din cursă McLaren şi Hamilton să facă ceva şi să îşi păstreze pneurile mai bine.
Puncte tari: încrederea în maşină, maşină rapidă şi piloţi ambiţioşi şi tot mai maturi aş zice, comparandu-l pe Lewis cu Sebastian şi promitem să nu ne mai luăm de Vettel în această analiză. Pneurile soft s-ar putea să fie un avanataj mai mare pentru ei decât pentru Red Bull.
Puncte slabe: lipsa rezultatelor din Malaezia. Se dorea şi se putea obţine mult mai mult. Presiune pe echipă şi pe Hamilton cu atât mai mult dacă va pleca din prima poziţie, dar şi pe Button care nu a punctat în ultima cursă.
Predicţie: o maşină pe podium, poate pe prima poziţie.
Mercedes
Schumacher arată o formă foarte bună, maşină “ascuţită” adică fără apăsare aerodinamică, cu utilizarea violentă a frânelor şi tracţiune bună îi place lui Michael, lucru care nu îl putem spune şi despre Nico. Blocarea roţilor este un lait motiv la tinerii piloţi agresivi, vezi şi Lewis şi Vettel. Aceştia se simt mai bine intr-o maşină care alunecă, pe când bătrânii Alonso, Webber, Schumacher preferă o maşină cât mai manevrabilă.
Puncte tari: Rosberg sub presiunea lui Michael pentru timpii obţinuţi în cursă, care la analiza echipei se văd mult mai clar decât îi vedem noi şi pentru faptul că Schumacher l-a bătut de două ori în calificări anul acesta. îl trecem la puncte tari fiindcă credem că va arăta ceea ce poate şi va face faţa presiunii din echipa. Schumacher dezinvolt dar care totuşi vrea rezultate acuma când are o maşină care poate. Un mic pas înainte cu pneurile în cursă pare să fi făcut şi în Malaezia, dar nu suficient pentru podium şi cu asta am ajuns la punctele slabe. Variaţia timpilor în cursa din Malaezia erau foarte mari şi nu numai în jos. Nico a trebuit să schimbe pneurile şi cu pneurile intermediare noi nu obţinea timpii lui Michael aflat pe pneuri uzate. Suporterii lui Schumi să nu se bucure, fiindcă ştim că Rosberg e rapid, dar rămâne problema maşinii care nu se comportă în cursă predictibil. Acest lucru s-a văzut mai puţin fiindcă lui Michael îi plac condiţiile în care s-a desfăşurat cursa din Malaezia. Dar per ansamblu a fost ruşinoasă prestaţia Mercedes, amintindu-ne numai cum a zburat Senna pe lângă Schumacher intr-un viraj destul de strâns.
Predicţie: Rosberg în faţa lui Schumacher în calificări, undeva pe linia a doua. În cursă un loc în primele 5 pentru Mercedes, dar credem că ei şi/sau Lotus ar putea aduce supriza în China.
Ferrari
Alonso este un pilot grozav, chit că la unii ne place şi la alţii nu. Majoritatea absolută din redacţie spune “prostii” la chestiunea cu conspiraţia Sauber din Malaezia. Dar maşina lor nu pare să facă mari progrese cel puţin în calificări, în cursă timpii sunt bunişori, dar nu grozavi.
Puncte tari: Alonso şi de dată această şi Massa. Credem că Felipe va repetă prestaţia din calificările din Malaezia când a fost aproape în calificări de colegul sau. Da, 0,35s este totuşi puţin. Timpul scurs de la ultima cursa nu are cum să le strice. Massa credem că îşi dă seamă că nu mai are ce pierde. Sigur, sperăm să nu facă nimica nebuneşte, dar să dea totul din el. Şi un sfat de la noi ca şi de la prietenul sau Rubens să găsească bucuria de a pilota.
Puncte slabe: echipa. Echipa de tehniceni nu pare să fie sigură pe ea. Multe schimbări în ultimii ani, lipsa unei continuităţi şi Domenicali care în acest timp în loc să ia situaţia în mâna se declară om de conducere, de resurse umane şi de marketing, nu inginer, adică fuge de responsabilitate. Au nevoie de un om tehnic foarte bun care să ştie ce vrea.
Predicţie: o maşină în primele 10 în calificări, dar cu greu şi de această dată. În cursă ambii piloţi în puncte, cel puţin Felipe. Aici admitem că ne dorim asta pentru Massa.
Sauber
Puncte tari: desigur că sunt plini de încredere după reuşita din Malaezia când au ocupat locul 2. Kobayashi va dori şi el un rezultat similar. Perez va zbura … să vedem spre ce că ni se pare încă uşor necopt ca şi pilot.
Puncte slabe: calificările, s-au chinuit să între în Q3 în Malaezia şi intr-o cursă normală, fără ploaie, şansele de a urca aşa de mult în faţă sunt limitate.
Predicţie: o maşină în primele 7 şi una în afara punctelor. Kobayashi în fața lui Perez.
Williams
Puncte tari: forma lor pare să crească şi Maldonado a abandonat primele două curse în ultimele tururi odată din cauza lui, odată din cauza maşinii iar Senna pare să fi prins încredere după ultimul rezultat obţinut.
Puncte slabe: piloţii, pe ambii nu îi vedem în stare să ofere informaţii inginerilor pentru a îmbunătăţii maşina şi nu credem că pot scoate tot din maşină Williams decât când şi când. Imbunataririle aduse maşini peste iarnă sunt doar meritul echipei tehnice. Şi acest circuit nu credem să îi favorizeze.
Predicţie: o maşină în puncte şi una imediat în spate.
Force India
Ei arătau cel mai bine în testele din iarnă, dintre cei care făceau parte din pluton. Deocamdată însă stau prost în calificări şi în cursă cu noroc au fost singura echipă ce a punctat cu ambii piloţi în Malaezia.
Puncte tari: încrederea echipei, declaraţiile că au deja îmbunătăţiri pentru monopost şi un punct tare sunt şi cei doi piloţi. Motorul Mercedes pentru circuitul din China.
Puncte slabe: par să sufere pe partea aerodinamică şi sunt lenţi cu multă benzină în rezervor, iar faptul că pleacă din spate de pe grilă cu siguranță nu îi ajută.
Predicţie: nici o maşină în puncte.
Torro Rosso
Puncte tari şi puncte slabe: soră mai mică şi vitregă se pare a lui Red Bull. A fost ruşinos că maşină lor a fost a şaptea de la coada, adică cea care nu s-a calificat în Q2 in Malaezia.
Predicţie: nici o maşină în puncte.
Credem că predicţiile pentru Malaezia nu v-au dat prilejul să râdeţi foarte mult după cursă, sperăm că Duminică la prânz sărbătorind învierea Domnului veţi fi iertători cu noi, chiar dacă veţi avea motive de amuzament pe baza predicților noastre.
Haide Lotus si Schumacher! :)