Ce ar putea fi în China?

Ce ar putea fi în China?

In China piloții parcurg 56 de tururi a câte 5461m iar turul în medie se va parcurge – estimează F1 Manager în condiții de pistă uscată – cu circa 1:40.000, distanţa totală a cursei va însuma 305,066km.

Cea mai lunga linie dreapta a circuitului este și cea mai lunga din calendarul 2013: 1170 m.

Acceleratia la maxim: pe 59% din lungimea circuitului

Numarul de schimbari a treptelor de viteza intr-un tur: 46

Combustibilul folosit pe tur: 2,7kg

Cat salvezi intr-un tur prin eliminarea combustibilului aferent: 0,109s

Cel mai rapid tur în cursă  1:32.238 Michael Schumacher 2004 care este și cel mai rapid tur în general.

Viteza maxima atinsa: 322,6 kph Nick Heidfeld în 2011

Cele mai multe victorii: Lewis Hamilton cu două.

Cele mai multe plecari de pe prima pozitie a grilei: Sebastian Vettel trei.

 

Ce ar putea fi?

Circuitul din China nu se lasă ușor de cucerit, fiind 8 piloți diferiți care au obtinut victoria în cei 9 ani de cand se desfasoara curse pe acest circuit. Oare peste 4 zile va aparea al 9-lea câștigator? Uitandu-ne peste numele câștigatorilor de pana acum și care mai alearga în prezent (Hamilton, Vettel, Raikkonen, Alonso, Button,Rosberg ) am spune ca sansele sunt minime. Sigur ca Felipe și Mark gandesc altceva.

Aici a obtinut Michael Schumacher a 91-a victorie și ultima din cariera. Aici a obtinut Button  și Vettel prima victorie la echipa McLaren și respectiv pentru echipa Red Bull. Nico Rosberg a obtinut prima sa victorie din cariera și prima pentru Mercedes din perioada actuala tot pe acest circuit.

Pneurile stanga și în special stanga fata este cel mai solicitat, piloții franeaza în primul viraj continuu la capatul celei mai lungi linii drepte și pun o presiune extrema pe acest pneu.

Am obosit sa spunem, însă cei de la Red Bull vor avea și aici un ritm de cursă bun și foarte bun. Este interesant de văzut lupta dintre Webber și Vettel în special în calificări de unde sperăm sa plece din aceasi linie a grilei ca sa avem parte de spectacol și la startul cursei. Credem însă ca vor avea ceva probleme în calificări dacă pista va fi uscata.

Dacă Felipe Massa il va invinge pe Alonso în calificări va fi prima data în istorie cand Alonso este invins 5 curse la rand de catre propriul coleg in Formula 1 în ziua de Sambata. Greu de crezut ca va reusi Massa și aici sa il bata pe Fernando însă cu siguranta nu va fi departe de el. Faptul ca Alonso a petrecut doua zile la sediul fabricii din Maranello și Massa doar una spune multe dacă ne amintim și faptul ca anul trecut Felipe petrecea mult mai mult timp la fabrica și incerca sa vada ce este cu el și cu masina. Greu de spus ce ritm va avea Ferrari însă credem ca în cursă vor fi acolo, adica minim un podium.

Nu vedem de ce McLaren nu ar fi și mai buni decat în Malaezia unde au fost buni exceptand problemele de la boxe ale lui Button. Jenson ar fi mers spre un loc 5 garantat fara aceea bâlbâială de la boxe. Ar trebuii sa fie în fata lui Sergio Perez britanicul și în cursa și în calificări și ii acordam o sansa buna la primii 5.

Lotus vor straluci ca și în Australia afirmam noi. Acest lucru nu inseamna ca musai vor câștiga cursa dar vor arata ca au o mașină fiabila și rapida ce poate lupta în fata. Totusi acest circuit nu se potriveste monopostului Lotus asa ca le acordam maxim un podium. Iarasi însă spunem ca formă lor este cel mai greu de citit corelat cu faptul ca vor aduce inovatii pe monopostul utilizat de Raikkonen și Grosjean, piloți intre care credem ca va fi o lupta mai stransa.

Dacă mai avem loc acordam minim un podium și celor de la Mercedes unde spunem ca Rosberg il va invinge în calificări dacă vor fi curate pe Hamilton. Și pe tanarul german il creditam sa fie surpriza cursei. Si Hamilton va face o treaba buna in aceasta cursa.

Force India nu mai au loc pe podium dar pe acest circuit unde pneurile și degradarea lor vor avea din nou un loc crucial (unde nu vor avea? probabil la Monaco) subiect la care au aratat ca stau bine îi credităm cu o clasare frumoasă în puncte.

Pentru noi Sauber și Williams sunt oarecum dezamagiri nu însă Hulkenberg și Bottas. Și dacă ne gândim bine nici Gutierez. Și dacă stăm și mai bine să ne gândim nici Maldonado fiindca face ceea ce asteptam de la el sa facă, adică cursele praf. Hulkenberg ar putea obține din nou puncte bune pentru echipa sa, nu însă și cei de la Williams.

Toro Rosso au zis ca aici vor aduce ceva imbunatatiri și vor arata o formă mult mai buna decat în primele doua curse avand un potential mare în monopostul lor.

Interesant de urmarit lupta dintre Marussia și Caterham și modul în care Chilton se va face din nou de rusine și va fi probabil din nou baietelul lui tata.

Supriza pozitiva a cursei: Nico Rosberg.

Supriza negativa a cursei: Sebastian Vettel.

Calificări primii 7: Rosberg, Hamilton, Webber, Massa, Alosno, Raikkonen și Button.

Cursa primii 7:  Rosberg, Massa, Webber, Alonso, Button, Raikkonen, Grosjean sau Sutil.

Puterea masinilor în China:  Lotus, Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren și Force India.

 

 

4 comentarii

  1. Post By daniel

    Din pacate nu se deschide articolul „Ferrari vor sa fie cei mai rapizi in calificari”. Interesanta analia, multumesc. Ce nu am inteles ce ar insemna „Puterea masinilor în China” ? Ceva nu e bine. Ati pus Lotus de doua ori iar Ferrari … nu apare ?

    1. Post By F1 Manager

      Acum merge articolul legat de Ferrari.
      Puterea masinilor spunem noi la viteza pura pe care o au in cursa in conditii ideale.
      Am modificat un Lotus si l-am transformat in Ferrari :)

      1. Post By daniel

        Multumesc. Da … nu merge sa faci un Ferrari dintr-un Lotus. Mama ce suparare ar fi pe la Maranello :)

  2. Post By Johann

    as vrea sa câștige Rosberg, cu Massa si Webber pe podium si Vettel sa abandoneze, Alonso pe 4 si Rai pe 5, poate Sutil pe 6, în ce privește puterile mașinilor, cred ca Mercedes are ceva mai mult și cred ca Ferrari apoi restul găști, in rest numai bine

Comments are closed.