Mai jos găsiţi prognoza F1 Manager pentru Marele Premiu de Formula 1 din China, cursă ce se va desfăşura pe circuitul de F1 din Shanghai Duminică, Mare Premiu ce va fi transmis în direct de Dolce Sport. Începem ca de obicei cu caracteristicile tehnice ale circuitului şi ale monoposturilor după care vom continua cu raportul de forță între echipe și în cele din urmă vom analiza lupta din cadrul echipei între cei doi piloți ai acesteia.
Caracteristicile circuitului | Cifrele |
Lungimea turului | 5411m |
Numărul de tururi | 56 |
Distanţa cursei | 305.066km |
Locul 1 pe grilă | pleacă de pe partea stânga a circuitului |
Cel mai rapid tur în cursă | 1’32.238 Michael Schumacher în 2004 |
Viteza maximă | 316kph |
Zonele DRS | Prima şi a treia linie dreaptă |
Distanţa de la start până la primul viraj | 380m |
Cerințele monopostului | |
Acceleraţie maximă | pe 65% din lungimea circuitului |
Cea mai lungă perioadă de accelerație | 1397 |
Apăsarea aerodinamică | Înaltă |
Schimbările de viteză pe tur | 57 |
Combustibilul folosit pe tur | 2.5kg? |
Câştigul pe tur prin consumul de combustibil | 0,1s |
Cele mai multe victorii: Lewis Hamilton şi Fernando Alonso – două fiecare
Pneurile disponibile: medii şi uşoare
Ce ar putea fi?
Circuitul din Shanghai este cel mai dur circuit din calendarul de Formula 1 în ceea ce priveşte frânele ajungându-se până la o forță de presiune de 4,3 ori mai mare ca şi acceleraţia gravitaţională. Deşi are ce mai lungă linie dreaptă din sezon, pe circuitul din China piloţii parcurg 80% din lungimea lui în virajare, adică pneurile resimt efectul lateral de apăsare pe 80% din circuit.
Două linii drepte lungi dintre care una foarte lungă. Mercedes cu siguranţă vor fi în faţă şi lângă ei sau mai bine spus departe de ei dar următori după ei îi vedem pe cei de la McLaren la luptă cu Force India. Williams doar a patra forţă şi asta din pricina uzurii mai accentuate a pneurilor de care suferă echipa britanică, nu și din pricina vitezei.
Nu vom exclude însă Red Bull din ecuație care dacă în aceste două săptămâni cei de la Renault au reuşit să optimizeze motorul chiar şi numai cu 3% vor veni ei pe locul 2 în spatele celor de la Mercedes. Oricum acest circuit are viraje rapide în care monoposturile celor de la Red Bull stau foarte bine, lucru care îi va avantaja pe primele două treimi ale circuitului.
Ferrari. Ce se mai poate spune despre cei de la Ferrari, decât că reprezintă până şi pentru cei care nu sunt suporteri echipei o mare dezamăgire şi nu se vede pentru ei luminiţa de la capătul tunelului. Şi sincer, nici măcar până anul viitor nu vedem să reușească să remedieze cineva situația oricine ar fi acesta.
Echipele motorizate de Ferrari la fel le vedem, adică slabe şi în agonie iar până în Spania estimăm că vor ajunge pe ultimele locuri în urma celor de la Lotus şi Toro Rosso. Ni se pare optimist să spunem că vor obţine puncte cei de la Lotus însă o cursă pe ploaie poate aduce multe surprize inclusiv aceasta.
Victorie pentru Mercedes prin Nico Rosberg dacă circuitul va fi unul uscat, dacă va ploua supriza va putea fi oricine: Vettel sau Hulkenberg şi de ce nu Button?
Pe circuit uscat am putea vedea un alt podium pentru Force India, McLaren sau Red Bull prin piloţii Hulkenberg, Button sau Ricciardo. Vettel este un pilot extreme de bun într-o maşină extreme de bună, dacă însă monopostul nu merge cum îi place germanului atunci lucrurile sunt mai complicate pentru el.
La Williams prognozăm a patra cursă în care Massa îl va învinge pe colegul său finlandez și una în care Vergne ar trebuii să îşi ia revanşa asupra lui Kvyat. Adrian Sutil mai bun ca şi tânărul mexican cu care face echipă, Grosjean peste Maldonado şi la fel la Caterham, unde japonezul îl va învinge pe suedez.
Chilton ar putea să îşi facă un obicei din a pierde calificările în față lui Bianchi dar de a îl învinge pe aceasta în cursă.
Predicţia F1 Manager pentru calificări: Rosberg, Hamilton, Vettel, Massa, Button.*
Predicţia F1 Manager pentru cursă: Rosberg, Hamilton, Hulkenberg, Vettel, Button.*
* nu musai asta va fi și ordinea
Iar pe Hamilton il scoateti din ecuatie la victorie ca si etapa trecuta mergeti pe Rosberg pana va iese nu? Eu zic ca o sa castige tot Ham si calificarile si cursa mai ales daca ploua in calificari! Si mai zic ca si Perez o sa-l bata pe Hulk din nou sa vedem!
Nu esti atent gabi! Vezi ca dupa enumerarea pilotilor este un semn. Si mai jos ai si o explicatie „* nu musai asta va fi și ordinea „
Pai ce sa inteleg „Victorie Mercedes prin Nico Rosberg…”? Eu cred ca am inteles!
a avut dreptate gabi dar eu cred ca castiga vettel chiar daca a iesit pe 2 la calificari
Hai Ionut sa fim seriosi Vettel daca termina pe 4 sa spuna mersi maine nu mai ploua asa ca o sa mearga si merc-ul lui Rosberg plus ca-l bate si coechipierul chiar daca e australian ca si anteriorul asta-i cam da peste nas si imi dovedeste inca odata daca mai era cazul ca nu e asa mare pilot cum ar crede lumea…
Ps: Vettel pleaca de pe trei…