Ce ar putea fi în India?

Ce ar putea fi în Korea?

Înainte să vă spunem ce ar putea fi în India să va spunem cum este în India ţară prin care am fost de vreo câteva ori şi în care am petrecut multe săptămâni. Probabil că este ţara ce mai contrastantă din lumea. Aici este aeroportul şi lângă sunt vacile ce se plimbă pe un munte de gunoi, gunoi aşezat pe una din străzile ce te duce în centrul vechi al oraşului. Şi când zicem munte ne referim la un gunoi care trece uneori de etajul unu al casei de care stă lipit şi care pe alocuri mai este şi locuită. Clădiri de sticlă, de milioane de euro de care stau sprijiniţi leproşi, amărâţi ca vai de mama lor. Case de 10-20m pătraţi în care stă o familie cu 10-12 copii. Apusul în deşert ar trebuii toată lumea să îl vadă şi apoi să bea una din băuturile lor turnate în pahare cu mâini aspre şi munciteş muncite de decenii în care au scos te miri ce plante din margina deşertului, plante cu care s-au hrănit întreaga viaţă. India.

Ochii frumoşi şi inocenţi ai copiilor, ai tinerilor, ai adulţilor şi ai bătrânilor. Este o mizerie peste tot, dar nu o mizerie prea industrializată (gen plasticuri) ci una mai naturală să zicem aşa (coji de banană, portocale stricate, balegă de vaci); umblă desculţii, dar rareori vezi un indian murdar. Se spală de 10-15 ori pe zi. Taj Mahal-ul văzut din sute de poze nu exprimă ceea ce exprimă când îl vezi pe viu şi la fel e şi a două oară şi a treia oară … India. Dar ceea ce am căutat pe meleaguri îndepărtate, Nepal, Tibet, India până la urmă am găsit acasă. Asta e o altă poveste.

Să trecem însă şi la treaba noastră. În India piloţii parcurg 60 de tururi a câte 5125m şi turul în medie se va parcurge cu 1:30:000s iar distanţa va însuma nu mai puţin de 307,249km. Vitezele se schimbă de 58 de ori pe un tur şi acceleraţia este la maxim într-o proporţie de 64% din lungimea circuitului. Schimbul de pneuri la boxe durează circa 21 de secunde şi consumul de combustibil este de 2,5kg/tur. Apăsarea aerodinamică a circuitului este una medie.

Ce ar putea fi?

Vremea fără emoţii şi fără surprize. Musonul ce ţine toată vara europeană se încheie prin 10-15 Octombrie. Lupta pe circuit credem că va fi una mai aprigă şi riscăm să spunem că aşa va fi şi în calificări. Vin cu inovaţii şi cei de la Red Bull dar şi Ferrari şi cei de la McLaren care au avut o maşină bună în permanenţă.

Nu ştim cine crede cu adevărat că Red Bull pot fi opriţi? Spre un al treilea titlu mondial mai greu şi nici noi nu prea vedem cum, însă în India zicem că pot fi opriţi. Desigur că vor avea cea mai constantă maşină din nou şi Vettel îl va bate cel mai probabil pe Webber în calificări. Dacă printr-o minune însă Red Bull nu pleacă din prima linie a grilei lucrurile vor fi mai complicate pentru ei.

Dacă McLaren îi va oferi o maşină fără probleme lui Hamilton acesta poate să o pună pe prima poziţie a grilei. Nu vrem să speculăm prea mult, dar Hamilton a fost la 0,22s în spatele lui Mark în calificările din Coreea şi această într-o maşină în care nu s-a simţit pe de-a întregul mulţumit. Dacă echipa îi va oferi întregul suport lui Lewis acesta poate câştiga. Şi Jenson poate câştiga cursa însă nu şi calificările. Lewis peste Jenson.

Ferrari a fost la 15 secunde în spatele lui Vettel în cursă, ceea ce pe 60 de tururi înseamnă circa 0,25s pe tur. Nu e mult. E nevoie însă de sclipirea celor doi piloţi în calificări şi în startul cursei. Massa poate să îl bată pe Alonso dacă nu este chiar în spatele lui.

Lotus mai buni dar nici vorbă de noua eră pe care o promiteau înainte de cursa din Coreea de Sud. Raikkonen a învăţat să îl învingă pe Grosjean în calificări şi în cursă o face de mult timp. Probabil că va continua dar nu îi vedem pe podium.

Admitem că nu ne-am dat seama cât de mult îşi doreşte să câştige o cursă Schumacher înainte de declaraţiile sale. A învăţat să piardă aşa cum a zis în aceşti 3 ani dar o victorie ar fi un dar extraordinar pentru el. Noi credem că dacă Mercedes va mai obţine un podium în cele 4 curse e mult mai mult decât pot spera. Dacă Schumacher mai are motivaţie şi “chef” atunci îl va bate pe Rosberg. Dacă nu, nu. Aici ar putea să ajungă iarăşi măcar cu o maşină în ultima seseiune a califcărilor dar greu, greu vor smulge unul, două puncte.

Sauber aşa cum am zis şi în Coreea din nou au în faţă un circuit unde se vor lutpa din greu şi fără rezultate notabile. Circuitul cu multe linii drepte şi lungi nu îi avantajează pe elveţieni. Kamui va da totul dar sperăm să nu mai dea în nimeni la start. El are mai multe de demonstrat decât Perez şi este firesc să îşi învingă colegul.

Force India pot face o figură frumoasă la ei acasă. Motorul Mercedes este bun şi puternic pe liniile drepte. Piloţii sunt în general cuminţi şi nu fac prostii deci ambele maşini în puncte nu este exclus, doar improbabil. Nico peste Paul.

Williams. Echipa Williams se vor lupta cu Toro Rosso şi cu Mercedes. Forma lor bună a trecut şi nici aici nu vor face mare lucru. Se poate să vedem o sclipire în calificări a lui Pastor.

Toro Rosso aşa cum ziceam mai sus se vor lupta pentru ultimul punct cu cei de la Sauber şi poate cu germanii de la Mercedes. Daniel peste Jean-Eric.

Caterham nu ar trebuii să aibă emoţii pe acest circuit să îi învingă pe cei de la Marussia. Heikki.

Marussia şi HRT o să îi vedem acolo unde le e locul şi De la Rosa şi Glock invingandu-şi colegii.

Calificări primii 10: Hamilton, Vettel, Webber, Alonso, Massa, Raikkonen, Grosjean, Button, Hulkenberg, Maldonado sau Schumacher.

Cursă primii 10: Hamilton, Alonso, Webber, Vettel, Massa, Button, Grosjean, Hulkenberg, Kobayashi, Ricciardo sau Di Resta.

Forţa maşinilor în India: Red Bull, McLaren, Ferrari, Lotus, Force India, Mercedes.

5 comentarii

  1. „Massa poate să îl bată pe Alonso dacă nu este chiar în spatele lui.”
    Asta e o fraza rautacioasa. Verificati va rog in cate curse din cele 16 de pana acum Felipe a fost in fata lui Fenando. Va spun eu, au fost doua. Doar doua curse in care a fost in fata colegului de echipa. Dupa cursa din Japonia „presa” a inceput sa-l ridice in slavi pe Massa si sa-l desconsidere pe Alonso.
    V-as intreba unde a fost Massa in cele 3 curse de pana acum pe care Alonso le-a castigat ?
    Revazand concursul de anul trecut din India, sanse la primele sase locuri au Red Bull, McLaren si Ferrari. Restul vor juca in liga a doua.

    1. Post By F1 Manager

      Cred ca asta ne-ai spus si cand am zis ca Red Bull vor domina cursa din Coreea. In fine, intelegem pasiunea ta fata de Alonso dar vezi ce am scris „poate sa il bata”. Adica poate, este o posibilitate, nu o certitudine si in plus daca l-ar bate nu credem ca i-ar scadea valoarea lui Fernando neaparat.

      1. Nu este vorba despre „pasiune”. Nu depinde nimic din ceea ce fac zi de zi de cum performeaza Alonso in Formula 1. Cel mult sint un admirator al lui. Si … da. Daca cineva e in stare sa castige orice cursa pe ploaie eu cred ca asta inseamna ca stie sa conduca o masina la limta. Si pentru asta imi scot palaria in fata lui.
        Eu m-am saturat de „dominatia” Red Bull si de „yes,yes … „. Vreau sa vad si altceva. Daca castiga Lewis sau Jenson e perfect. Dar nu Vettel. Ca Mark oricum nu are voie.

        1. Cred ca multi s-au saturat de Red Bull si sigur macar vreunul din redactia lor, da ei tre sa fie mai obiectivi si nu prea pot zice cu cine tin. Si eu as vrea sa ia Mark locul 3, Vettel pe 11 si pe 1,2,3,4: Schumacher, Massa, Alonso, Raikkonen :)

          1. Evident Mark doar pe 5 atunci. :(

Comments are closed.