Ce ar putea fi în Korea?
Circuitul din Korea este unul complex din punct de vedere tehnic şi solicitant, foarte solicitant dar nu spectaculos şi unde depăşirile se realizează greu. Sau cel puţin aşa au apărut a fi anul trecut când vremea nu a fost capricioasă. Circuitul are 18 viraje şi două linii drepte. Am observat că tot mai mult a contat pe parcursul anului plecarea dintr-o poziţie bună a grilei şi aici credem că cei ce pleacă din faţa au prima şansă la victorie.
În Korea piloţii parcurg 55 de tururi a câte 5615m şi turul în medie se va parcurge cu 1:45:000s şi va însuma o distanţă totală de 308,630km. Vitezele se schimbă de 54 de ori pe un tur şi acceleratia este la maxim într-o proporţie de 61%. Schimbul de pneuri la boxe durează 24 de secunde şi consumul de combustibil este de 2,8kg/tur.
Ce ar putea fi?
Vremea se anunţă paşnică, la fel ca şi anul trecut şi atunci posibil ca spectacolul să fie diminuat. Însă luptă care se va da, o lptă de care pe care credem că va duce totuşi la o anumită presiune şi încordare pe care o vor simţii şi cei ce stau în faţa ecranului. Iar vremea poate fi capricioasă.
Deşi a avut un avans imens Vettel în Japonia, credem că un McLaren plecat din prima poziţie ar fi putut să îl încurce totuşi la Suzuka. Circuitul de aici ar trebuii să fie unul foarte bun pentru McLaren şi piloţii săi şi sperăm că Hamilton nu va mai rata setarea monopostului aşa cum a făcut-o în Japonia. Button cu tot mai multă încredere în forţele proprii şi conducătorul echipei în acest moment poate face lucrurile bune şi chiar foarte bune. Lewis peste Jensom în calificări, iar cursa este foarte lungă. Cel puţin un podium pentru englezi.
Red Bull vor fi din nou cei mai rapizi în calificări şi foarte rapizi în cursă. Dar nu vor fi singurii. Vettel îl va învinge pe Webber pe toată linia. Şi minim un podium şi pentru ei.
Ferrari trebuie să facă ceva şi să nu plece mai din spate de poziţia a 5-a prin Alonso pentru a fi în stare a lupta pentru podium. Fără evenimente deosebite nu îl vedem pe Fernando în stare de o victorie aici. Massa va fi învins în calificări de Alonso dar nu ştim ce va fi în cursă.
Lotus vin cu ionvaţii “care vor deschide o nouă era a echipei” aşa a zis Boullier cel puţin. Om vedea. Suntem sceptici că vor revenii în faţa de tot dar nu este exclus ca Kimi să revină pe podium mai ales că Romain credem că îl va învinge din nou pe finlandez în calificări.
Mercedes se vor luptă din greu şi de la egal la egal cu Torro Rosso şi poate cu Force India. Ne întrebam când se va opri seria de victorii în calificări a lui Schumacher asupra lui Rosberg care este de 7-2 în ultimele 9 curse. Poate aici în Korea unde pot obţine maxim un loc 9 sau 10 în cursă, dacă sunt şi abandonuri notabile în faţa lor aşa cum au fost în ultimele curse.
Sauber se vor chinui pe acest circuit. Nu ca şi la Singapore dar nu le va merge ca în Japonia. Oricum este posibil să ajungă cu ambele maşini în ultima sesiune din calificări şi să obţină puncte în cursă. Şi aici Kamui conduce în luptă cu colegul sau clasamentul din calificări.
Williams. Şi Maldonado s-ar putea califica în primii 10 pe grilă şi de ce nu şi în cursă, acum că a reuşit primele puncte după Spania. Senna va fi din nou mult în spatele colegului său în calificări.
Force India din nou buni aşa cum ne-au învăţat după pauză de vară. Aici e care pe care dar noi îl credităm pe Hulkenberg să vină în faţă şi să obţină şi puncte pentru echipă. Circuitul li se potriveşte bine „indienilor”.
Toro Rosso se vor lupta cu Mercedes în cursă dar nu credem că vor puncta din nou. Ricciardo în faţa lui Vergne şi acolo şi dincolo.
De Caterham ba se apropie Marussia şi îi bate, ba îi lasă în pace. Aici şi Petrov ar trebui să stea în faţa lor dar nu vor reuşi nimic spectaculos. Adică un loc în primii 12.
Marussia credem că se va uita la fundul maşinii lui De la Rosa pe grila de start. Glock peste Pic.
HRT: Pedro, Pedro, Pedro!
Calificări primii 10: Vettel, Webber, Hamilton, Alonso, Massa, Kobayashi, Grosjean, Button, Webber, Hulkenberg sau Schumacher.
Cursă primii 10: Webber, Vettel, Alonso, Raikkonen, Hamilton, Button, Kobayashi, Massa, Perez, Hulkenberg sau Maldonado.
Forţa maşinilor în Korea: Red Bull, McLaren, Ferrari, Lotus, Sauber, Force India.
Mai ca v-as putea acuza de partizanat Vettel si Red Bull. In 2010 cei doi de la Red Bull nu au punctat deloc, etapa castigata de Fernando Alonso. De ce vedeti obligatoriu sa fie cei mai rapizi ?
As paria ca nu va fi asa. Si ar fi bine pentru campionatul ata ca in primele 4 pozitii sa nu fie nici un Red Bull.
Cred ca cei mai multi dorim un rezultat strans in campionat, dar trebuie sa fim si realisti. In 2010 Vettel conducea cursa cand l-a lasat motorul si Webber a facut o greseala atipica pentru el, iar in 2011 Vettel a castigat. Bine ar fi sa fie bine :)