Ce ar putea fi în Malaezia 2013?

Ce ar putea fi în Malaezia?

In Malaezia piloții parcurg 56 de tururi a câte 5543m iar turul în medie se va parcurge – estimează F1 Manager în condiții de pistă uscată– cu circa 1:40:000 distanţa totală a cursei va însuma 310,408km.

Distanta de la start pana la primul viraj: 660 m.

Acceleratia la maxim: pe 65% din lungimea circuitului

Cea mai lunga linie dreapta: 1029 m

Numarul de schimbari a treptelor de viteza intr-un tur: 52

Combustibilul folosit pe tur: 2,4kg

Cat salvezi intr-un tur prin eliminarea combustibilului aferent: 0,096s

Cel mai rapid tur în timpul unei curse: 1’34.223 (211.783 kph) Montoya 2004

Cel mai rapid tur : 1’32.582 (215.536 kph) Alonso 2005

Viteza maxima atinsa: 307 kph

Cele mai multe victorii: Schumacher și Alonso cate 3 fiecare

Cele mai multe plecari de pe prima pozitie a grilei: Michael Schumacher 5

Ce ar putea fi?

Probabil ca prima inrebare pe buzele celor mai multi este unde vor fi cei de la Red Bull. Vom dezamagii suporterii celorlalte echipe spunandu-le ca vor fi tot în fata și asta nu doar în calificari. Aceasta fiindca au fost mult mai rapizi în calificarile din Australia chiar daca pe un circuit care li s-a potrivit foarte bine, mai bine decat cel din Malaezia fiindca circuitul australian este mai virajat, ceea ce convine monopostului RB9. Cei de la RB sunt cei mai lenti pe linii drepte și Malaezia are asa ceva și cei mai rapizi în viraje. Credem insa ca în conditii normale de calificari vor fi cei mai rapizi și la Sepang. Distanta fata de urmaritori a fost prea mare și nici ei nu au rafinat toata ariile de lucru la monopost. În cursă le acordam tot prima șansă. Horner nu părea îngrijorat și a declarat ca a fost ceva gresit la echilibrul masinii, unele setari pe care nu le-au facut cum trebuie și asta a mancat gumele mai mult decat e cazul. Un dezavantaj pentru ei ar fi faptul ca pe penurile moi ei se simt mai bine decat pe cele de compozitie mai dura și în Malaezia vom avea penurile medii și tari al dispozitie. E greu insa de crezut ca dupa ce doi ani de zile ai fost prieten cu pneurile acum poti sa dai gres intr-un asemenea mod. Minim un podium și spunem ca lupta dintre cei doi colegi va fi mai stransa decat în Australia.

Ferrari sigur ca au o masina care merge bine în cursa pe un circuit care am spune ca nu este favoritul lor. Sa vedem daca suficient de bine merge monopostul la Sepang astfel incat sa ii invinga pe cei de la RB și de la Lotus. Kimi a facut cu un schimb mai putin de pneuri in cursa din Australia dar nu a fortat in ultima perioada a cursei și l-ar fi invins pe Vettel chiar și cu inca o trecere pe la boxe. Iar daca mai tinem cont ca ar fi fost si pe penuri noi poate ar fi pusa mai multa distanta si fata de Alonso. Ferrari sunt foarte rapizi în linii drepte și asta i-ar putea ajuta sa ajunga din nou pe linia a doua a grilei de start în calificari. “Italienilor” le acordam un loc pe podium la Sepang și lupta din echipa italiana este foarte interesanta, la fel sau chiar mai interesanta decat cea din echipa Mercedes.

Cei de la Lotus evident ca trebuie sa munceasca la rezultatul din calificari. Nu suntem siguri ca la Sepang vor prinde primele 3 linii. Dar daca dau dovada de aceasi buna intelegere cu pneurile și merg fara greseli ar trebuii sa fie din nou pe podium. Si la Lotus spunem ca francezul va veni mai aproape de finlandez. Peste tot. Ce am observat este masina lor sta formidabil de bine in viraje.

Iata ca vine durerea cea mare și nu o facem cu placere sa vorbim despre ea: se numeste McLaren. Momentan, în aceasta cursa cel putin nu vor reveni la masina de anul trecut, ramane de vazut pentru China. Dar au enorm de munca. Nu credem ca vor face minuni pana în Malaezia dar pana în China ar putea veni undeva mai aproape de unde le este locul. Jenson peste Sergio. Clasarea în puncte nu e sigura.

Mercedes: rapizi în calificari asa cum am anticipat și probleme cu penurile din nou. De cele de fiabilitate ne este și rusine sa mai amintim. Speram ca a fost doar o intamplare dar nu și credem asta. Rosberg peste Hamilton spunem noi macar în cursa. și amandoi ar trebuii sa obtine puncte bune.

Sauber nu ne-au lamurit; insa declaratia cum ca sunt uimiti de viteza celor din fata ne arata ca nu ei sunt echipa surpriza din pluton. Sau cel putin nu vor fi ei în Malaezia. Hulkenberg în fata lui Gutierez dar nu asa categoric cum ne-am fi asteptat la incepututl campionatului.

Force India sunt cei care nu au mai lucrat la masina din 2012 de prin vara și asta se pare ca a contat pentru ei. Multe puncte credem ca vor strange și aici și germanul va fi peste scotian.

Williams sunt alta mare durere pentru noi din pricina formei slabe pe care au aratat-o. Bottas mai rapid decat Maldonado în Australia. Frumos ar fi sa fie la fel și în Malaezia.

Toro Rosso se lupta pe acolo pe la jumatatea clasamentului insa credem ca doar pe cei de la Williams ii poate invinge dar si pe acestia cu greu nu și pe cei de la Sauber. Dar vom trai și vom vedea.

Caterham s-ar putea sa fie din nou incurcati de simapticul Jules Bianchi. Ii mai acordam sanse lui der Garde sa isi revina si sa vina în fata lui Pic inca in cateva curse.

Marussia Bianchi clar peste Chilton.

Calificări primii 10: Vettel, Webber, Rosberg, Hamilton, Massa, Alonso, Raikkonen, Sutil, di Resta, Grosjean.

Cursă primii 10: Alonso, Vettel, Massa, Webber, Raikkonen, Rosberg, Hamilton, Grosjean, Sutil, Di Resta.

Forţa maşinilor în Austin: Red Bull, Ferrari, Lotus, Mercedes, Force India.

Un comentariu

  1. Post By Johann

    cred ca conditiile meteo o sa fie cele care o sa faca diferenta atat in calificari cat si in cursa, daca ploua in cursa o sa fie surprize de zile mari, sper sa fie super, numai bine

Comments are closed.