Ce ar putea fi în Monaco?

Ce ar putea fi în Monaco?

Circuitul de la Monte Carlo este celebrul circuit ce precede existența Formulei 1 cu circa 20 de ani (în 1929 s-a alergat prima data aici și o mașină Bugatti a câștigat cursa respectivă) și unde s-a alergat pentru prima oară în competiția de F1 în 1955. Aici piloţii parcurg 78 de tururi a câte 3340m însumând o distanţă totală de doar 260,5km. Multe lucruri sunt speciale la acest circuit. Unul dintre ele ţine de siguranţa piloţilor care nu este deloc aşa cum ne-a învăţat lumea Formulei 1, care a ajuns să renunţe la viteză, la a împinge lucrurile la limită de dragul siguranţei și a unei sporite audiențe în presă. O fi bine, o fi rău? Nu știm și noi ne vedem de ale noastre.

Circuitul de la Monaco este cel mai lent şi virajat din calendarul competiţiei de F1. Cel mai lent viraj ce se negociaza cu doar 47km/h este celebrul ac de par după care urmează unul dintre cele mai rapide viraje – virajul 8, cel din tunel – negociat cu 260km/h. Are în total 19 viraje şi frânele sunt solicitate la maxim pe acest circuit. Nu credem că este pilot faimos care să nu fi greşit la Monaco. Teoretic, ca şi punct slab din prisma spectacolului este numărul presupus redus de depăşiri ce se efectuează în timpul cursei, dar știm că sunt aduse pneurile superuşoare aici şi că degradarea lor este accelerată, amintindu-ne că şi anul trecut au fost depăşiri în locuri unde nu trebuiau să fie, ţinând cont şi de varietatea strategiilor și de posibilitatea uriașă a apariției mașinii de siguranță credem că va fi palpitant și din acest punct de vedere.

Ce ar putea fi?

Trebuie să fi nebun că să te mai arunci în pronosticuri văzând rezultatele primelor 5 curse, dar dacă predicţiile noastre nu vă sunt de folos ca să alegeţi cea mai bună echipă pentru jocul F1 Manager atunci măcar vă pot folosi pentru amuzament citindu-le după cursă. Sunt unii – presa, Bernie, spectatorii da și nu prea – ce dorec ca Monaco să aducă al 6-lea câştigător din toţi atâţia posibili în acest sezon, iar şanse pentru ca acest lucru să se întâmple sunt suficiente. Să dăm bătaie.

Strategiile: deşi cam toţi specialiştii, inclusiv cei de la Pirelli prevăd strategii cu doar o singură oprire la boxe pentru Monaco, noi credem ca echipele – cel puţin cele ce luptă pentru podium – îşi vor lăsa o margine mai mare de manevră (datorită vremii schimbătoare şi a tuturor riscurilor ce pot perturba cursa din regat) ce le va permite să schimbe imediat strategia.

McLaren prin Lewis Hamilton s-au comportat foarte bine în calificări pe circuitul din Barcelona și slab in cursă (cel mai bun tur al lui Button fiind cu 2,6s în spatele celui mai bun tur din cursă), nefăcând uitată prestaţia lor din Bahrain, astfel că temerile echipei rămân valabile pentru această cursă. Stilul agresiv al lui Hamilton este bun pentru calificările de pe acest circuit şi nici cu Button nu ne este ruşine dacă va reuşi să înţeleagă mai bine comportamentul acestor pneuri. Dar având atâtea informaţii strânse credem că o va face. Îl vedem pe Hamilton în faţa lui Button şi în cursă şi în calificări, dar Button nu departe de el. Ambii în primii 6 dintre care unul pe prima treaptă a podiumului.

Red Bull iarăşi au avut o cădere dacă comparăm cu cursa din Bahrain – se pare că cel puţin în prima jumătate a sezonului va trebui să ne obişnuim cu aceste urcări şi coborâri – şi în calificări au fost departe prin Vettel. Webber a fost evident mai rapid în Spania decât Vettel în calificări dar a primit aceea informaţie greşită ceea ce l-a costat multe poziţii. Ritmul de cursă avut de Red Bull în Spania a fost însă cel mai slab de până acum – raportat la cei din faţa – din toate cele 5 curse. Îl vedem pe Webber în faţa lui Vettel în calificări şi chiar şi în cursă. Pe Webber îl vedem pe primul său podium de anul acesta.

Mercedes au declarat prin Nico Rosberg că acest circuit li se potriveşte. Și deşi nu are linii drepte lungi pentru a le pune în valoare invoaţia adusă în acest an, au o tracţiune foarte bună la maşină şi frâne performante lucru ce îi poate ajuta. Schumacher s-ar putea clasa în primele 3 rânduri de pe grilă lucru ce l-ar face să plece nu mai în spate decât locul 10-11, iar Rosberg care e foarte rapid în calificări dar cu ceva traume după accidentul de anul trecut de pe acest circuit nu îl vedem nici pe el pe podiumul de start. Pe Schumacher îl credităm să îl învingă în calificări pe colegul său şi în cursă pronosticăm pe Nico cu un loc 6, iar pe Michael cu un punct.

Ferrari dacă confirmă şi credem că o va face, va obţine puncte cu ambii piloţi. După toate zvonurile apărute şi după declaraţia şefilor echipei că Massa va schimba treapta de viteze începând cu Monaco se pot întâmpla două lucruri. Massa să facă nişte calificări şi o cursă frumoasă şi să obţină o clasare în primii 5,6 sau să greşească în calificări şi astfel să se pună capăt carierei sale din F1. Problema lui credem că este una doar de natură psihică. Ne-a arătat de multe ori că are viteză şi curaj pe circuit. Pe Alonso îl vedem la bătaie pentru podium. Acest circuit se şi potriveşte echipei de la Maranello.

Da este răspunsul. Lotus au şi totuşi nu au şanse la victorie aici. Au fost rapizi în toate calificările şi în toate cursele, dar nu au avut nici unde cea mai rapidă maşină nici în calificări şi nici în cursă. Dacă nu pleacă de pe prima linie de start nu credem că vor obţine victoria atât de râvnită. De asemenea dacă nu vor avea un ritm de cursă constant şi foarte bun care să le permită să câştige poziţii la boxe, nu vor putea face faţă. Am văzut în Spania că au fost rapizi pe ultimele două perioade ale cursei nu şi pe primele două însă.

Au evident o maşină bună şi ne place Kimi dar venim cu supoziţia că Grosjean e slăbuţ ca pilot (în 2009 nu a făcut nimic lânga Alonso) şi Kimi nu e mult mai rapid sau constant mai rapid decât Romain în calificări, deşi în cursă este, atunci parcă am avea o altă perspectivă. Nu ştim ce ar obţine Hamilton sau Alonso din această maşină. Această perspectivă şi ca să îl vedem cu alţi ochi pe Schumacher pe care l-am criticat poate prea dur după cursa din Spania. Kimi în faţa lui Grosjean în calificări – datorită experientei – şi în cursă un loc în primele 5 poziţii pentru echipa Lotus. Grosjean va da încă un test pe acest circuit, unul de maturitate.

Sauber din nou rapizi. Din nou un rimt foarte bun în cursă şi foarte bun în calificări. Pe acest circuit nu mai sunt defavorizaţi foarte mult cei care sunt mai înceţi în cursă în primele perioade fiindcă depăşirile sunt mai dificile. Am observat că cei de la Sauber sunt mai rapizi cu mai puţină benzină în rezervor, la fel ca şi cei de la Lotus. Poate că aici nu îi va dezavantaja foarte mult acest lucru, deşi nu îi vedem în primele 5 poziţii nici în calificări şi foarte greu în cursă, dar nu ar fi prima dată când ne-am înşela şi cu siguranţă nici ultima. Din nou pe Kamui îl vedem în faţa colegului său ţinând cont şi de accidentul avut aici de Perez anul trecut care la ieşirea din tunel în calificări probabil va frâna mai repede decât normal și mai repede decât își dorește el să facă acest lucru.

Felicitări încă odată celor de la Williams. Dar în Monaco dacă nu va fi ploaie, va fi oricum rece, bine mai rece decât în Barcelona și nu vor mai fi aceleași condiții, însă cei de la Williams par de la cursă la cursă în creştere de formă. Evoluţia lor a fost mult mai lină decât a altor echipe. Poate această linie se menţine şi cei de la Williams vor obţine un nou rezultat bun şi când spunem asta ne gândim la ambele maşini în puncte şi una în primele 7. Maldonado în faţa lui Senna în cursă, în calificări posibil invers.

Force India au luptat în pluton şi s-au descurcat mai bine decât în alte curse. Şi lor acest circuit poate să li se potrivească puţin mai bine deoarece şi ei au o tracţiune bună la monopost. Cu toate acestea dacă nu va fi un haos prea mare în cursă atunci nu îi vedem în puncte şi nici pe grilă mai sus de locul 12. Hulkneberg ar putea să îl bată pe Di Resta în calificări pentru prima dată în acest an şi pentru a două oară şi în cursă.

Torro Rosso au nişte sclipiri în calificări, în ultimele antrenamente, dar apoi ceva nu lucrează în favoarea lor. Dar în cursă din Spania au avut un ritm mai bun decât în Bahrain şi ce este important au terminat cu ambele maşini. Aceasi predicţie şi pentru ei ca şi pentru cei de la Force India. Vergne e tot mai aproape de Ricciardo în calificări şi în cursă ţi-l cam bate. Greu de anticipat dar mergem pe aceasi direcţie ca şi până acum.

Ei bine la echipele codaşe s-a întâmplat miracolul, şi Glock şi Kova au fost bătuţi în calificări de către colegii lor. Dar nu credem că acest lucru se va repeta din nou pe circuitul de la Monaco. De la Rosa evident în faţa lui Narain pe care îl suspectăm că va fi la limita timpului regulamentar de 107% pentru a participa în cursă.

Calificări: primele 5 poziţii nu neapărat şi ordinea: Hamilton, Webber, Alonso, Raikkonen, Vettel, apoi Rosberg, Button, Senna, Kobayashi, Massa, Perez.

Cursă: primii 11 nu musai cum i-am scris noi: Hamilton, Alonso, Webber, Vettel, Button, Kamui, Rosberg, Massa, Perez, Maldonado, Schumacher.

Post scriptum: uitându-ne la cum se prognozează vremea pentru calificări am putea să ştergem întregul articol şi să lăsam o pagină goală pe care să o completăm dupa terminarea acestora.