Ce ar putea fi pe Hungaroring?
Circuitul de Formula 1 de la Budapesta este cel mai apropiat de ţara noastră şi reuşeşte de aproape fiecare dată să nu aibă curse plictisitoare. Budapesta este un circuit în care sunt avantajate echipele cu tracţiune, stabilitate şi frâne bune la fel ca la Hockenheim şi în plus aici contează iarăşi mai mult pilotul, acceleraţia fiind la maxim pe un procent mai mic din circuit decât pe circuitul din Monaco. Este un circuit tehnic unde piloţii sunt ocupaţi în permamenţă şi cel mai lent dintre toate circuitele permanente din Formula 1.
La Budapesta piloţii parcurg 70 de tururi a câte 4381m însumând o distanţă totală de 306,63km. Pe acest circuit întalnim numărul cel mai mic de viraje, numai 14 şi majoritatea sunt de viteză medie sau lentă. Recordul pe tur aparţine şi acum lui Michael Schumacher fiind stabilit în 2004 şi este de 1:19:071s.
Ce ar putea fi?
Se aşteaptă temperaturi ridicate, cele mai ridicate din Europa cel puţin pentru Sâmbătă şi Duminică fiindcă Vineri se anunţă ploaie şi furtuni. Credem că lucrurile s-au stabilizat treptat în privinţa performanţelor maşinii şi piloţilor şi printre favoriţi îi considerăm pe cei de la McLaren, Red Bull şi Ferrari, nelasandu-i deoparte nici pe cei de la Lotus.
McLaren sunt mai liniştiţi acum că au lăsat în urmă două curse slabe şi au obţinut un podium arătând o viteză foarte bună. Acest circuit ar trebuii să li se potrivească din punct de vedere al monopostului foarte bine şi în special stilului de pilotaj al lui Hamiltom, unul agresiv şi direct. Hamilton probabil că va face 10:1 în calificări scorul şi va fi în faţa lui Jenson şi în cursă. Podium pentru Lewis, primii 6 pentru Jenson.
Red Bull au evident o maşină rapidă, poate cea mai rapidă, dar ce este mai important este că maşina lor este cea mai blândă cu pneurile dintre toate echipele de vârf. Aici credem că Webber îşi va lua revanşa în cursă, dar în calificări Vettel va domina. Un loc pe podium şi încă unul în primii 6.
Mercedes pot ajunge – fiindcă au piloţi valoroşi – cu ambele maşini în ultima sesiune din calificări şi cam atât. Cu şansă vor avea o maşină în puncte. Deşi acest circuit ar trebuii să li se potrivească foarte mult, aproape ca şi Monaco, în cursă le lispeste jumătate de secundă pe tur şi lor le trebuie şi 4 pneuri în plus pe cursă faţă de celelalte echipe. Dacă în Germania au avut nevoie de 3 opriri la 23 de grade, în Budapesta la 33 de grade cu siguranţă vor face minim 3. Schumacher deşi a pierdut pe bune doar de două ori în calificări în acest an în faţa lui Nico, credem că în Budapesta va fi a treia oară. Dar cel care va lua punctul, punctele, ar putea fi Schumi.
Ferrari prin Fernando în special sunt rapizi peste tot. Nu mai au probleme nici cu vitezele de vârf şi aici nici nu e cazul de aşa ceva şi am observat că până mai ieri copiau ei de la alţii şi acum vin alţii să se uite la maşină lor şi să o copieze. Şi în Ungaria nu vin cu mâna goală, mai aduc câte una alta. Alonso în faţa lui Felipe în calificări şi facem nebunia să spunem că Massa va ieşi în faţa lui în cursă. Să vedem ce va fi. Ambii în primii 7.
De văzut cu cei de la Lotus ce va fi, că ne par puţin ezitanţi şi în ultimele două curse nu au mai părut în stare să stea în contact cu cei din faţă. Cu siguranţă vom vedea acum dacă dublul DRS gândit de Mercedes şi utilizat acum şi de ei va avea efect sau nu în această cursă şi în calificări. Dacă nu au probleme ar trebuii să vină în puncte dar cu nici o maşină în primii 5. Cine va câştiga calificările va fi în faţă şi în cursă şi spunem că Romain va fi acesta.
Sauber ar trebuii să ajungă în ultima sesiune şi ei cu ambii piloţi sau pe acolo şi cu viteză foarte bună şi cu utilizarea pneurilor cea mai eficientă din Formula 1 pînă acest moment ar putea să vină într-o clasare în primii 6. Kamui în calificări îl va bate pe Segio, dar apoi în cursă e greu de spus ce va fi cu aşa piloţi impredictibili.
Williams nu mai par în stare să ţină ritmul şi la fel ca cei de la Mercedes par să se fi dus la fund. În calificări cu şansă ar putea Maldonado să ajungă în primii 10, dar în cursă nu îi vedem în puncte decât dacă se întâmpla vreun haos pe circuit. Bruno bătut în calificări şi posibil să îşi ia revanşa în cursă.
Force India mai greu vor ajunge în primii 10 aici. Atât în calificări cât şi în cursă, deşi piloţi capabili au. Mergem tot pe mâna lui Nico care a câştigat ultimele 3 calificări în faţa colegului său şi la fel şi în ultimele 3 curse. Aici va fi foarte aproape între cei doi şi la Force India este o bătălie foarte interesantă de urmărit pe parcursul întregului sezon.
Torro Rosso tot pe acolo, adică pe nicăieri, dar Ricciardo are sclipiri în calificări şi Vergne în cursă. Oricum Vergne iarăşi eliminat în prima sesiune şi unul dintre ei în primii 14. Şi cam atât.
Celor de la Caterham le dorim succes. Adică să ajungă cu o maşină în a doua sesiune, dar pare foarte dificil dacă cei “mari” nu au probleme. Kovalainen peste Petrov.
Marussia din nou un pas în faţă şi în Germania unde nu au mai avut emoţii din parte celor de la HRT în calificări. În nota obişnuită acum, dar în faţa celor de la HRT.
HRT ei bine vor fi HRT. Adică Pedro îl va învinge pe indianul Narain şi acolo şi dincolo.
Calificări primii 10: Hamilton, Vettel, Webber, Alonso, Massa, Button, Grosjean, Rosberg, Raikkonen, Schumacher sau un Sauber.
Cursă primii 10: Hamilton, Webber, Massa, Vettel, Alonso, Grosjean, Rosberg, Schumacher şi un Sauber sau două, cel de al doilea în locul unui Mercedes.
Hmmm, v-as contrazice un pic in doua prognoze:
– Schumi va fi si in calificari si in concurs inaintea lui Nico (ma bazez pe faptul ca stie circuitul asta ca si in plama – a castigat de patru ori aici, Nico niciodata)
– Felipe nu a fost niciodata inaintea lui Fernando in Ungaria. Nici macar cand erau la echipe diferite. Nu vad motive sa il bata acum.
kimi castiga……..!!!!!!!!