Ce ar putea fi la Montmelo în 2013?

Ce ar putea fi în Spania?

In Spania piloții parcurg 66 de tururi a câte 4655m iar turul în medie se va parcurge – estimează F1 Manager – cu circa 1:24.000 și distanţa totală a cursei însumează 307,104km.

Accelerația la maxim: pe 56% din lungimea circuitului.

Numărul de schimbari a treptelor de viteza intr-un tur: 40.

Combustibilul folosit pe tur: 2,2kg.

Cât salvezi intr-un tur prin eliminarea combustibilului aferent: 0,085s

Apăsarea aerodinamică: ridicată

Timpul necesar pentru o oprire la boxe: 21 secunde.

Cel mai rapid tur în cursă: 1:21.670 Kimi Raikkonen  2008

Cel mai rapid tur în general: 1:15.022 Michael Schuamcher 2004

Cele mai multe victorii: Michael Schumacher cu şase.

Cele mai multe plecări de pe prima pozitie a grilei: Michael Schumacher cu patru (2001-2004).

Ce ar putea fi?

Vremea va juca un rol esential prin prisma comportamentului pneurilor care au fost schimbate de doua ori pentru această cursă: prima dată cei de la Pirelli au schimbat alocarea pentru Montmelo din uşoare şi tari în medii şi tari şi a doua modificare: cele tari sunt mai tari acum şi rezista mai mult. Hill a spus că cei mai avantajaţi de aceste schimbari sunt cei de la Red Bull care au fost cei mai vehementi critici ai pneurilor din acest an. Un lucru care este mai putin cunoscut este faptul ca Christian Horner a fost singurul sef de echipa prezent la nunta lui Bernie Ecclestone iar gurile rele zic ca acesta îi tine in sah pe cei de la Pirelli pentru semnarea unui noi acord cu Formula 1 în funcţie de a creea unele pneuri care sa fie mai potrivite pentru cei de la Red Bull sau măcar ca alegerea acestora pentru curse să se potriveasca mai bine monoposturilor pilotate de Vettel şi Webber. Nu ştim cât de adevarate sunt aceste informatii (cea cu nunta este, restul nu cunoaştem) însă ştim că cei de la Lotus s-au arătat dezamăgiţi de această schimbare şi că aceasta este puţin suspectă iar la prima vedere este în favoarea Red Bull. Dar cum speculaţiile şi zvonurile nu fac casă bună cu F1 Manager haideţi să ne intoarcem la ale noastre.

Toţi specialiştii – inclusiv piloţii – spun că cine va avea un monopost bun în Spania pe Montmelo va avea un monopost bun pe toate circuitele de până în pauza de vară, asta dacă factorul pneuri nu va deveni și mai accentuat decât este în prezent, complectăm noi.

Şi fiindcă a fost o scurtă vacanţă lungă şi fiindcă ne-am încărcat bateriile sau ar fi trebuit să ni le încărcăm şi fiindcă ne-am intors acasă, adica in Europa unde a început Formula 1, va invităm să prognozati dumneavoastra ce va fi pe circuitul spaniol din Montmelo. Cine va fi pe primele 5 poziții în cursă, cine în calificări, cine va câştiga lupta din echipă, câte opriri la boxe vom vedea, cine, cine, cine?

Noi tăcem mâlc.

 

3 comentarii

  1. Post By daniel

    Ce diferenta mare este intre timpul pe un tur al lui Schumi si cel al lui Kimi! Chestia cu tinerea in sah a Pirelli e cam ciudata. Daca mane anunta cei de la Pirelli ca isi iau catrafusele si nu mai livreaza pneuri anul viitor ce o sa faca Bernie ? De unde gaseste un alt furnizor de pneuri ? RBR ca de obicei utilizeaza orice mijloace pentru a-si atinge scopul. Nimic nou sub soare.

  2. Post By Ferrari

    Red Bull vor rupe tot … din pacate. Sansa rivalilor este ca acestia sa nu fie cei mai buni in calificari si fiind un circuit unde se depaseste foarte greu …
    E greu de zis ceva fiindca toata lumea vine cu upgrade-uri pe masini asa ca… Alonso si Massa vor avea un start spectacol sper din nou si Raikkonen va castiga cursa.

  3. locul 1 kimi,locul 2 alonso,locul3 grojan,locul 4 vetel.sau
    locul 1 kimi,locul 2grojan,locul3vetel,alonso abandon.

Comments are closed.