Ce ar putea fi la Monza?
Circuitul din Monza este un circuit istoric în care s-au desfăşurat până acum nu mai puţin de 62 de mari premii de Formula 1. Din 1950 până în 2011, a lipsit numai anul 1980 când Marele Premiu al Italiei s-a desfăşurat la Imola. Circuitul a început să fie construit în 1922 şi are în prezent o capacitate de 113,680 persoane. 19 persoane implicate în motorsport au murit pe acest circuit, cel mai cunoscut fiind Alberto Ascari care şi-a pierdut viaţa în 1955 în şicana Vialone care acum îi poarte numele fiind la bordul unui monopost Ferrari 750, la doar 4 zile după ce a avut un oribil accident la Monaco.
La Monza piloţii parcurg 53 de tururi a câte 5793m însumând o distanţă totală de 306,72km. Pe acest circuit întalnim cel mai mic număr de viraje: 11 şi aici piloţii accelerează pe o porţiune de peste 80% din suprafaţa circuitului. Sunt 4 linii drepte unde monoposturile depăşesc 300km/h. Cel mai rapid tur aici a fost efectuat în 2004 de către Rubens Barichello şi este de 1:21:046.
Ce ar putea fi?
Ei bine analiza pe această temă de la Spa a fost credem cea mai reuşită de până acum asta şi fiindcă nu am mai făcut multe analize tehnice şi nu am avut informaţii despre ce au făcut echipele în pauză. Aşadar vom merge şi la Monza mai mult pe intuiţie ţinând cont totuşi şi de specificul circuitului.
McLaren sunt cu siguranţă echipa momentului şi tehnic vorbind circuitul li se potriveşte şi dacă nu e mult hazard îi vedem din nou învingători, însă de această dată prin Hamilton. Hamilton care credem că îşi va învinge colegul şi în calificări şi în cursă. Nu e exclusă însă o dublă clasare pe podium pentru britanici.
Red Bull nu au arătat bine pe circuitul de la Francorchamps în calificări. Credem că nici în calificările de aici nu ar trebuii să fie cei mai rapizi. Logic nu ar avea cum, dar anul trecut au fost şi au avut viteza de vârf cea mai mică dintre toate echipele dar câştigau enorm în virajele de la Monza care aşa cum am zis nu sunt numeroase. Vettel în faţa lui Webber în califcari dar în cursă credem că invers.
Ferrari au fost rapizi până la un moment dat în Belgia. Lui Alonso nu îi prea place circuitul belgian dar locul 6 în calificări este slăbuţ. Massa a avut un ritm de cursă bun comparativ cu Lotus şi chiar Red Bull. Felipe ar fi timpul să câştige calificările în faţa lui Alonso pentru a recăpăta mai multă încredere în sine, chiar dacă în cursă îl va învinge spaniolul. Ambii în puncte dar în afara podiumului – îndrăznim să zicem.
Lotus au fost înceţi dacă ne gândim la toate cele cu care au zis că vin. Deşi dispozitivul copiat de la Mercedes nu a fost folosit şi echipa a spus că cel mai devreme va fi adus la Suzuka. Raikkonen nu ar trebuii să aibă probleme cu d’Ambrosio nici în calificări şi nici în cursă. Statistic însă – aşa cum am prevăzaut la Alonso şi s-a intamplat în Belgia – ar fi timpul să aibă o cursă proastă Kimi şi fiind un circuit de viteză şi el fiind un pilot care forţează la limită s-ar putea să fie probleme. Oricum, chiar şi terminând cursa nu îl vedem pe podium în Italia pe finalndez. Şi evident că nici pe d’Ambrosio.
Mercedes sunt cam de ruşine. Bine, eşti lent dar după ce că eşti lent să mai ai şi o maşină ce nu este fiabilă şi care în plus distruge pneurile. Rosberg a schimabat cutia în antrenamentele libere, Schumacher a pierdut treapta a 6-a de viteză în timpul cursei. Totuşi, totuşi, prima parte a cursei ritmul lui Michael a fost bun şi a fost la nivelul ritmului lui Kimi, în a doua parte mai slăbuţ însă şi în ultima foarte lent din pricina cutiei de viteze. Schumacher ar fi normal şi aici să îşi învingă colegul şi în calificări şi în cursă. Puncte la limita posibil pentru ambii. Dar puţine.
Sauber este din nou surpriza pe care mergem şi în această cursă. Sperăm însă într-un start fără probleme pentru cei doi şi nişte calificări reuşite. Nu vor face în calificări ce au făcut la Spa dar în primii 10 ar trebuii să ajungă ambele maşini. Cursa e lungă însă şi piloţii sunt cum sunt. Kobayashi peste Perez.
Williams a uimit prin Maldonado la Spa care a obţinut poziţia a treia pe care însă a făcut-o praf în mai multe rânduri. Aici nu ar trebui să fie aşa de rapizi. Nu prea au de ce, însă cu o maşină în primii 10 la plecare ar putea fi. Dacă şi vor termina în primii 10 este mult prea greu de spus. Pastor îl va învinge pe Bruno în calificări şi la fel ar trebuii să facă şi în cursă.
Force India ne-au plăcut în cursă şi admitem că nu i-am văzut deloc ca fiind capabili de un asemenea rezultat. Ne bucurăm pentru tinerii piloţi. Hulkenberg în mână îşi va bate colegul în calificări şi credem că poate aspira la un rezultat bun şi aici.
Toro Rosso la fel ca şi Force India mai puţin rezultatul de la Francorchamps pe care nu credem că îl vor obţine şi la Monza. Nici o echipă în puncte. Ricciardo peste Vergne în calificări. În cursă invers.
Caterham Kovalainen peste Petrov. Dar nici unul în a doua sesiune din calificări.
Marussia vor avea o notă obişnuită. Glock câştigă în lupta cu Pic.
HRT prin Pedro e din nou posibil ca în calificări să învingă măcar o maşină de la Marussia.
Calificări primii 10: Hamilton, Alonso, Raikkonen, Button, Vettel, Webber, Alonso, Schumacher, Rosberg, Kobayashi sau Perez.
Cursă primii 10: Hamilton, Vettel, Button, Webber, Alonso, Massa, Schumacher, Kobayahsi, Perez, şi un Force India sau un Williams.
Forţa maşinilor la Monza: McLaren, Red Bull, Lotus, Ferrari, Sauber, Mercedes.
kimi cursa proasta!!!???????…….ma indoiesc……..kimi va lua campionatul in 2012 ….!!!!!……..kimi locul 1 sau locul 2 la MONZA!!!!!
Sa fie!!!!
Sa fim foarte sinceri: nimeni din redactie nu ii doreste asta lui Kimi, cum tot nimeni nu i-a dorit nici lui Alonso in Belgia, dar am spus ca e timpul de o cursa proasta pt Fernando si a fost. Acum spunem ca e cam timpul lui Kimi pentru o cursa proasta si poate nu va fi. Kimi si cu Rosberg sunt singurii care au parcurs toate tururile de circuit in acest an si lui Webber ii lipseste un singur tur pt a fi langa ei.
kimi e kimi…..cel mai smecher si mai adevarat pilot !!!!!!!