Ajungem la a doua etapă a sezonului, etapă ce se va desfăşura pe circuitul asiatic din Kuala Lumpur, capitala Malaeziei, circuit unde piloții parcurg în timpul cursei 56 de tururi a câte 5543m iar distanţa totală a cursei va însuma 310,408km.
Date tehnice
Distanţa de la start până la primul viraj este de 660 m.
Acceleraţia la maxim: pe 65% din lungimea circuitului
Cea mai lungă linie dreaptă: 1029 m
Numărul de schimbări a treptelor de viteză într-un tur: 52
Combustibilul folosit pe tur: 2,4kg
Cât salvezi într-un tur prin eliminarea combustibilului aferent: 0,096s
Cel mai rapid tur în timpul unei curse: 1’34.223 (211.783 kph) Montoya 2004
Cel mai rapid tur : 1’32.582 (215.536 kph) Alonso 2005
Apăsare aerodinamică: ridicată.
Viteza maximă atinsă: 307 km/h
Cele mai multe victorii: Schumacher, Alonso şi Vettel, câte 3 fiecare
Cele mai multe plecări de pe prima pozitie a grilei: Michael Schumacher 5
Circuitul din Malaezia are tot ceea ce îi trebuie pentru a face viaţa penurilor foarte grea: viraje rapide cu mari încărcări laterale, asfalt rugos, temperaturi ridicate şi denivelări (circuitul fiind de fapt construit initial pe locul unei mlaştini). Drept rezultat, atât degradarea mecanică cât şi termică sunt factori importanţi. Maşinile sunt reglate cu o apăsare aerodinamică ridicată, ceea ce adaugă şi forţe verticale, variatelor condiţii la care sunt supuse aici pneurile.
Deoarece plouă aproape zilnic la Sepang, cauciucul lăsat pe pistă tinde să fie spalat între sesiuni. Aceasta face ca evoluţia pistei să fie greu de prezis şi creste de asemenea riscul de oprire a cursei şi de apariţie a maşinii de siguranţă (Marele Premiu al Malaeziei a fost oprit inainte de a se fi terminat de mai multe ori). Drenajul este o problemă, ceea ce duce la apariţia bălţilor.
Dacă plouă pe durată cursei, judecând după momentul apariţiei, acest lucru ar putea face diferenţa între a pierde şi a câştiga. Acesta este momentul când trebuie foarte rapid să se treacă de pe un tip de pneu pe altul. Cu foarte puţini kilometri parcurşi în acest an pe pistă udă, echipele vor prioritiza obţinerea de informaţii în aceste momente e parcursul sesiunilor de antrenamente; date ce vor putea dovedi esenţiale în cursă.
Cel mai solicitat pneu în Malaezia este stânga-faţă, astfel că acesta va trebui urmărit de piloţi cu atenţie: în special la începutul cursei când maşinile au plinul făcut şi este uşor ca roţile să fie blocate în timpul frânărilor.
La ce să ne aşteptăm?
La o dominaţie Mercedes desigur, însă şi la o lupta mai strânsă cu cei de la Williams şi o lupta mai strânsă între britanici şi Ferrari acum când sperăm că toşi cei 4 piloţi ale celor doua echipe vor fi pe circuit până la finalul cursei. Noi îndraznim să spunem că cei de la Red Bull nu vor fi nici ei departe.
Deşi circuitul are două linii drepte foarte lungi, el are şi viraje foarte rapide astfel că inginerii trebuie să aibă în vedere un bun echilibru al monopostului şi să ofere pilotului stabilitate în aceste viraje, deci apăsare aerodinamică.
Este clar că Mercedes vor sta aici puţin mai bine decât în Australia asta fiindcă au un monopost extrem de stabil în orice tip de viraj, dar nu cu mult mai bine, cel puţin asta sperăm pentru spectacolul cursei. Hamilton îl va învinge pe Rosberg în calificări şi în cursă.
Renault sunt nişte motorişti foarte buni şi le înţelegem supărarea pe atitudinea celor de la Red Bull. Adică 4 ani ai câştigat doar tu, Red Bull având un şasiu genial şi acum pierde doar Renault fiindcă are un motor execrabil. Nu este aşa şi reprezentanţii francezilor au declarat că ştiu ce trebuie să facă doar că presaţi de Red Bull nu au mai respectat toate normele de calitate avute de companie în ultimele trei săptămâni dinaintea cursei din Australia şi astfel au apărut erori de fiabilitate. Aşadar şi prin urmare noi îi vedem aici deja făcând un mare pas înainte comparativ cu Australia. Nu ştim cât se va observa acest lucru pe pistă însă sperăm că se va observa. Ricciardo îl va domina clar pe Kvyat; fără discuţii.
De la echipa britanică Williams aşteptăm însă cel mai mare progres pe acest circuit şi noi afirmăm că vor fi al doilea monopost ca şi viteză în Malaezia. La lupta dintre piloţi l-am declara în calificări pe Valtteri câştigător în faţa lui Massa, dar lipsa acestuia din cursa de acum două săptămâni şi recuperarea de durată a acestuia îl va face vulnerabil şi în calificări. Iar în cursă Felipe va avea întâietate.
Ferrari cu siguranţă vor avea cel puţin a treia linie a grilei dacă nu mai bine, dar în condiţii normale nu îi vedem pe podium, însă o ploaie poate aduce multe pe circuit, multe, nu doar apă. În cursă, Raikkonen va fi primul înaintea colegului său.
Unde vor fi cei de la McLaren? Dumnezeu ştie, dar în calificări desfăşurate pe un circuit uscat, nu îi credităm decât în faţa celor de la Manor. Şi la fel şi în cursă, dar apariţia maşinii de siguranţă şi altele poate îi vor aduce în punctele … concursului F1 Manager. Luptă strânsă aici şi posibil ca Button să fie mai rapid decât Alonso dată fiind situaţia spaniolului.
Patronul echipei Force India a recunoscut că nu vor avea îmbunătăţiri spectaculoase la monopost până în prima cursă europeană din Spania. Aşadar noi le acordăm ultimul loc după Manor şi McLaren. Hulkenberg mai bun ca şi Perez.
Pe cei de la Toro Rosso nu îi vedem nici unde, adică îi credităm mai rapizi ca Force India dar nefiind în stare să se lupte cu cei de la Sauber. Sainz peste Verstapen.
De la Lotus ne aşteptăm la surprize frumoase şi la o luptă cu cei de la Red Bull dar fiind mai rapizi ca aceştia din urmă. Grosjean mai înţelept ca Maldonado.
Poate că eleveţienii de la Sauber îi vor încurca pe cei de la Red Bull, dar nu suntem siguri de acest lucru deşi este posibil. Nasr mai rapid decât Ericsson.
Manor. Merhi mai rapid.
Predicţiile F1 Manager.
Calificări: Hamilton, Rosberg, Massa, Bottas, Vettel.
Cursă: Hamilton, Rosberg, Massa, Raikkonen, Bottas.
La secţiunnea comentarii spuneţi-ne care vor fi primii 3 piloți clasați în calificări și în cursă și cei care veți avea dreptate veţi primi un tricou Play F1 Manager. Pentru ca predicția să fie valabilă trebuie facută până sâmbătă la ora 8 dimineața.
Calificări: Rosberg, Hamilton, Massa, Bottas, Vettel.
Cursă: Hamilton, Rosberg, Vettel, Massa, Daniel Ricciardo, Raikkonen, Bottas.
Hamilton, Rosberg, Bottas.
Hamilton, Rosberg, Bottas.
Calificari:Ham.Ros.Vet.
Cursa:Ham.Ros.Rai.
Calificari si cursa (de acord cu voi):
Hamilton, Rosberg, Massa
calificari: Rosberg, Hamilton, Vettel
cursa: Rosberg, Hamilton , Vettel
Calificari rosberg, hamilton,vettel. Cursa hamilton,vettel,raikonen
calificari rosberg,hemilton,raikkonen
cursa.raikkonen,rosberg,vettel
Calificari: Hamilton; Rosberg; Vettel; Raikkonen; Ricciardo
Cursa: Hamilton, Rosber; Raikkonen; Vettel; Bottas
Ham, Ros, Bot – pt ambele
cal. ros, ham, bottas
cursa ros, ham, massa
pt ambele: ROS HAM MAS
calif. Hamilton/Rosberg/Vettel
cursa Hamilton/Rosberg/Vettel
Calificari: Rosberg, Hamilton, Vettel.
Cursa: Hamilton, Rosberg, Vettel.
hamilton rosberg massa -ambele
CALIFICARI: ROS-HAM-BOT
Cursa: ROS-HAM-BOT
calificari – Hamilton/Rosberg/Raikkonen; cursa – Hamilton/Rosberg/Raikkonen
rosb,ham,raikkon (ca) – rosb,ham,raikk (cu)
calificari
locurile 1-3 Hamilton, Rosberg, Bottas
cursa
locurile 1-3 Hamilton, Rosberg, Bottas
PENTRU AMBELE : rosberg-hamilton-vettel
Calificări: Hamilton, Rosberg, Vettel ; Cursa: Hamilton, Rosberg, Vettel
Ham,Ros,Mas/Ham,Ros,Mas
Calificari: Ham, Ros, Massa, Vettel
Cursa:Ham, Rosberg, Vettel
NU A CASTIGAT NIMENI!!!!!!