Ce ne așteaptă la Sakir, Bahrain în 2015?

În Bahrain va fi foarte cald, asta este o certitudine. Va ajuta acest lucru foarte mult echipa Ferrari? Asta nu mai este o certitudine, dar sunt voci care asta proclamă. Circuitul nu este unul de viteză ă pură, ceea ce înseamnă că o aerodinamică bună va fi mai importantă decât un motor bun și am putea oare vedea pe cei de la Red Bull amestecându-se cu cei de la Williams?

Începem ca de obicei cu caracteristicile tehnice ale circuitului şi ale monoposturilor după care vom continua cu raportul de forță între echipe și în cele din urmă cu lupta din cadrul echipei între cei doi piloți.

Caracteristicile circuitului Cifrele
Lungimea turului 5412m
Numărul de tururi 57
Distanţa cursei 308.238km
Locul 1 pe grilă pleacă de pe partea stânga a circuitului
Cel mai rapid tur în cursă 1’31.447 Pedro de la Rosa în 2005
Viteza maximă 314kph
Zonele DRS Prima şi a treia linie dreaptă
Distanţa de la start până la primul viraj 400m
                 Cerințele monopostului
Acceleraţie maximă pe 70% din lungimea circuitului
Cea mai lungă perioadă de accelerație 1205m
Apăsarea aerodinamică Medie
Schimbările de viteză pe tur 52
Combustibilul folosit pe tur 2.5kg?
Câştigul pe tur prin consumul de combustibil 0,1s

Cele mai multe victorii: Fernando Alonso – 3

Pneurile disponibile: medii şi uşoare

La ce să ne așteptăm?

Da, va fi cald și este probabil că pneuile celor de la Ferrari vor ține mai mult decât celor de la Mercedes, însă nu au cum cei de la Ferrari să îi învingă în calificări pe cei de la Mercedes și nu prea au cum să îi depășească pe pistă. Singura variantă pentru victorie a italienilor fiind o strategie mai rapidă, dar și acest lucru va fi dificil de realizat fiindcă cei de la Mercedes credem că și-au învățat lecția primită în Malaezia.

Datorita solicitarilor asupra tractiunii Bahrain International Circuit este in special dur pentru pneurile spate: factorul limitarilor in Bahrein. Pe parcursul zilei, temperaturile ambientale tind sa fie ridicate, ceea ce creste degradarea termica, dar aceasta nu este complet reprezentativa pentru cursa.

Circuitul este inconjurat de desert, fapt care conduce la rafale de nisip pe pista, ceea ce scade nivelul de aderenta, in special la startul fiecarei sesiuni. Cand vorbim de strategie, echipele nu se vor putea baza pe aparitia mașinii de siguranță. De când a fost inaugurate aceasta cursa in 2004, mașina de siguranță și-a făcut aparitia doar de doua ori (in 2007 si 2014).

Prezenta Pirelli va creste in Bahrain odata cu runda inaugurala a sezonului pentru seria GP2, care a furnizat opt dintre actualii piloti de pe grila Formulei 1. Impreuna cu etapa de GP2 si Formula 1, numarul total de pneuri Pirelli a crescut de la 1800 la 2700, iar numarul personalului Pirelli de pe circuit de la 55 la 65.

Strategia de anul trecut si cum s-a castigat cursa: Anul trecut, rara aparitie a safety-carului cu 10 tururi inainte de final a ridicat  nivelul spectacolulu si a generat o lupta interesanta pana la final. Primii sase piloti au adoptat o strategie cu doua opriri, cu Nico Rosberg optand pentru soft-mediu-soft. Germanul a reusit cel mai rapid tur la finalul cursei, dar nu a reusit sa-si depaseasca coechipierul dupa ultimul schimb. Sebastian Vettel a sosit pe patru avand o strategie diferita, fiind unul dintre cei doi piloti care au pornit in cursa cu pneurii medium.

Diferenta anticipata de performanta intre cele doua compozitii: 1,5 – 1,7 secunde pe tur.

Pe scurt, nu vedem decât o altă victorie Mercedes, chiar o altă dublă dar de data asta inversată, cu Rosberg pe prima poziție. Are mare nevoie germanul de prima victorie din sezon și minim de prima clasare pe grila de start. E drept că în primele lungimi ale cursei când temepratura va fi mai ridicată cei de la Ferrari par să fie în stare să se țină de cei de la Mercedes, dar odată cu lăsarea serii și folosirea pneurilor medii, estimăm că Mercedes se vor distanța.

Și la Ferrari credem că Kimi Raikkonen îl va învinge pe Sebastian Vettel, oricum ar fi timpul să o facă ca să nu se obișnuiască cu postura de pilot secund.

Williams ar putea fi amenințati de cei de la Red Bull, dar asa nu este o certitudine, deoarece aceștia încă se confruntă cu probleme de fiabilitate la monopost, iar Renault au declarat că obiectivul lor este ca până la cursa de la Monaco să nu mai aibă nici un incident de acest gen. Pe Bottas și pe Ricciardo îi vedem ca favoriți în cadrul proprilor echipe.

Locul 5 va aparține lui Lotus la luptă cu Sauber, iar printre codașele Toro Rosso și Force India o vedem și pe McLaren ai căror reprezentanți au afirmat că vor mări puterea motoarelor Honda pentru cursa din Bahrain, după ce acestea au dat dovadă de fiabilitate.

Circuitul din Bahrain va fi un prim test de cât de bine combină echipele aerodianmica cu viteza pură și cu stabilitatea în virajele rapide.

 

 

 

 

 

 

14 comentarii

  1. Post By Dospin C

    HAM, ROS, VET calific.si cursa

  2. calificari si cursa HAM , ROS , VET

  3. Post By Marius

    calificari: Hamilton, Rosberg, Vettel
    cursa: Hamilton, Vettel, Rosberg

  4. Post By G. Villeneuve

    Rosberg, Hamilton, Raikkonen (ptr.calificari): Hamilton, Rosberg, Vettel (cursa)

  5. Post By Scutariu Razvan

    Calificari: Rosberg; Hamilton; Vettel
    Cursa: Vettel; Hamilton; Rosberg

  6. Hristos a inviat! Daca e valabila predictia, locurile 1-3 din cursa si calificari: Rosberg, Hamilton si Vettel

  7. Post By daniel

    Chit ca nu imi place „ice man”
    Rosberg, Hamilton, Raikkonen
    pentru calificari si cursa
    Ar fi cazul ca finlandezul sa puna piciorul in prag!

  8. Post By johann

    pentru cal si cursa Rosberg, Hamilton, Raikkonen

  9. ham/ros/rkk (ca), ham/ros/rkk (cu)

  10. Post By Cristina

    1-3 calificari: Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Felipe Massa
    podium cursa Bahrain: Hamilton, Rosberg, Massa

  11. Post By Razvan

    calificari: Hamilton, Rosberg, Vettel
    cursa: Hamilton, Rosberg, Vettel

  12. Post By CRISTIAN

    calificari si cursa: Hamilton, Rosberg, Vettel

  13. ptr ambele: Rosberg-Hamilton-Raikkonen

  14. Post By Gruiță

    Calificări: Hamilton, Rosberg, Vettel;
    Cursă: Hamilton, Rosberg, Vettel.

Comments are closed.