China 2014 – notele acordate piloţilor şi lupta din interiorul echipei

De Ce? Fiindcă e nevoie să se vadă valoarea piloţilor şi acolo unde monopostul nu este competitiv. şi fiindcă primul pe care trebuie să îl învingi în Formulă 1 este coechipierul tău!

Schimbul de pneuri – vom acordă pneurile în funcţie de prestaţia piloţilor la fiecare Mare Premiu. Cea mai bună prestaţie fiind cotată cu pneurile superusoare şi cea mai slabă cu pneurile de ploaie. Adică nota 6 este maxim şi nota 1 este minim. Nu se va ţine cont de prestaţia maşinii sau de alte lucruri care nu sunt sub controlul direct al piloţilor

(+) Pilotul cursei: Lewis Hamilton.

(-) Şoferul de taxi: Kimi Raikkonen. Că nu i se potrivește stilul de pilotaj cu noua mașină, că aripa față nu e cum trebuie, că pista e neagră, gata cu scuzele. Schumacher a fost desfințat după primele 4 curse în care a fost mai slab decât Rosberg în calificări cu căteva sutimi și în unele chiar a câștigat. Kimi de azi nu mai beneficiază de clemența noastră decât dacă aflăm că stă și el seara până târziu cu mecanicii săi așa cum făcea Schumi.

Nota spectacolului din cursă: 5 din 10.

Am promis dupa cursa din Bahrain ca oricat de putin spectaculoasa va fi cursa din China ne vom abtine de la critici şi iată că o facem. Sigur că totuși am avut parte de unele delicii. Cea mai mare parte a suporterilor sigur au savurat podiumul câștigat de Fernando Alonso sau faptul că Daniel Ricciardo l-a bătut ‘măr’ pe Sebastian Vettel atât în cursă cât şi în calificări. Însă bucuria unora supărarea altora.

Următoarea cursă – cea de pe circuitul din Montmelo, Spania – va fi transmisă de Dolce Sport în data de 11 mai de la ora 15.

Vă amintim că puteţi câştiga un tricou dacă scrieţi o cronică a cursei din China. Dat fiind sărbătorile termenul se prelungeşte până Vineri inclusiv. Cronica trimiteţi-o pe adresa cronica@f1manager.ro şi aceasta va ajunge şi la comentatorii Dolce Sport şi redactorii F1 Manager.

Red Bull: Vettel nota 4 (3, 5) – Ricciardo nota 6 (2, 4)

Sebastian Vettel a admis din nou sec că Daniel Ricciardo a fost mai rapid decat el şi ca trebuie pur şi simplu să scoată mai mult din mașină, lucru pe care nu îl reușeste în acest moment. O spunem doar pentru a fi consemnată de istorie: şi Mark Webber, fostul său coleg l-ar fi învins în această faza pe Sebastian deoarece Mark are un stil de condus mult mai liber. Asta însă nu înseamnă că Vettel nu este un pilot foarte bun; este. Nimeni nu poate fi atât de absurd să afirme că Ricci e cu o secundă pe tur mai rapid ca şi Sebastian la modul absolut. Pur şi simplu momentan campionul mondial nu se poate adapta noilor cerințe ale maşinii. Însă și el nu va mai beneficia de clemența noastră prea mult timp.

China 0 – 1

General 1 – 3

Mercedes: Rosberg nota 5 (4, 2) – Hamilton nota 6 (1, 1)

O cursă din nou fără greșeală făcută de Lewis Hamilton care iată că ne-a depășit așteptările şi care ne-a contrazis predicția pe care noi am facut-o pentru cursă, văzându-l pe Nico drept favorit. Asta fiindcă pe circuitul chinez germanul a avut unele realizări dintre care amintim doar prima sa victorie din Formula 1. Pe Rosberg îl punctăm cu nota 5 fiindcă a condus foarte bine într-o cursă în care nu a avut parte de telemetrie şi în care în permanență nu a avut un echilibru al monopostului în frânare. Iar startul slab se datoreaza tot lipsei de comunicare pe care a avut-o cu echipa sa.

China 0 – 1

General 1 – 3

Ferrari: Alonso nota 6 (5, 3) – Raikkonen nota 4 (11, 8)

Chiar dacă vom supăra din nou suporterii finlandezului o spunem iarăși: pe lângă faptul că mașina nu este potrivită cu stilul său de pilotaj, finlandezul este un pilot mai slab ca Fernando Alonso, bine mai slab şi în analiza pentru 2014 am subliniat acest lucru. Totuși nu am crezut că şi în cursă va fi o așa diferență între cei doi piloţi ci îl vedeam pe Alonso zdrobindu-l pe Raikkonen doar în calificări. Ei uite că acest lucru se întâmplă şi în cursă. Deocamdată cel puțin.

China 1 – 0

General 4 – 0

McLaren: Button nota 5 (12, 11)  – Magnussen nota 4 (15, 13 )

Cei de la echipa britanică McLaren – după ce alaturi de Williams au fost surpriza placută a începutului de sezon în prima cursa din Australia – se scufundă şi merg într-o direcție de care probabil că nu se bucură nici măcar ‘concediatul’ Martin Whitmarsh. Pe nicăieri mașina McLaren în această cursă: fără putere pe liniile drepte, fără tracțiune la ieșirea din viraje, fără stabilitate la intrarea în viraje.

China 1 – 0

General 3 – 1

Lotus: Grosjean nota 6 (10, 21) – Maldonado nota 5 (22, 14)

Progrese vizibile înregistrate de echipa Lotus în cursa din China, dar cu siguranță prea putine şi nu atât cât și-ar fi dorit membrii echipei. Iar problema tehnică avută de Romain Grosjean au dat lucrurile peste cap. Poate în Spania echipa va câștiga şi primul punct. De Pastor Maldonado nu mai zicem nimic, bine că a terminat cursa, dar punctul F1 Manager acordat pentru lupta din echipă merge tot la Grosjean care a fost în fața colegului său tot sfârșitul de săptămână până în momentul abandonului din motive tehnice.

China 1 – 0

General 4 – 0

Force India: Hulkenberg nota 6 (8, 6) – Perez nota 6 (16, 9)

Suntem convinși că locurile 6 şi 8 sunt rezultate foarte bune pentru echipa Force India însă dacă ne uităm la viteza şi rezultatul obținut de aceștia în Bahrain, în China pare să fi avut parte de un oarecare regres. Oricum va fi foarte greu pentru ei să mențină ritmul de dezvoltare al mașinii în același ritm în care o fac ‘bogații’ Formulei 1. Hulkenberg a revenit la cârmă, și-a dominat colegul şi primeste nota maxima de la noi. Sergio Perez a facut însă şi el o cursa bună şi a urcat 7 poziții, așadar şi el primește pneurile superusoare, echivalentul notei maxim 6 şi nu îl depunctam pentru calificările mai slabe pe care le-a avut.

China 1 – 0

General 3 – 1

Sauber: Sutil nota 5 (14, 22) – Gutierrez nota 5 (17, 16 )

Nu ne face deloc plăcere să vedem ‘micuța’ echipă Sauber cum se zbate la coada clasamentului. Viteză scazută, probleme tehnice şi al treilea abandon tehnic pentru Sutil în cele 4 curse ale sezonului cu siguranță că reprezintă un semnal de alarmă.

China 1 – 0

General 2 – 2

Williams: Massa nota 6 (6, 15) – Bottas nota 6 (7, 7)

Masa conduce cu 4 la 0 lupta din echipa Williams şi asta fiindcă nu a avut nici o vină în faptul că mecanicii săi l-au tinut vreo 40 de secunde la boxe în loc de 3 secunde în condițiile normale ale unui schimb de pneuri. El s-a calificat inaintea colegului său, l-a condus în cursă până în acel moment pe Bottas şi a avut un start formidabil. Și Bottas primește însă nota maximă.

China 1 – 0

General 4 – 0

Toro Rosso: Kvyat nota 6 (13, 10) – Vergne nota 5 (9, 12)

Situație egală în cadrul echipei Toro Rosso. Și echipa demonstrează că dacă se zbate poate obține puncte.

China 1 – 0

General 2 – 2

Marussia: Bianchi nota 6 (19, 18) – Chilton nota 4 (21, 19)

De această dată Jules Bianchi a scos maxim din mașină pe când Chilton a fost departe, departe atât în cursă cât şi în calificări.

China 1 – 0

General 2 – 2

Caterham: Kobayashi nota 6 (18, 17) – Ericcson nota 4 (20, 20)

Și suedezul a fost departe de colegul său. Și el dă vina pe greutatea mai mare a sa în urma căreia ar pierde jumătate de secundă pe tur.

China 1 – 0

General 3 – 0

 

4 comentarii

  1. Post By daniel

    Massa nu a avut vina pentru ca mecanicii l-au tinut la boxe la primul schimb de pneuri insa a avut principala vina in contactul cu Alonso de la start. Putea iesi urat de tot. La experienta lui ar fi trebuit sa evite la startul cursei o manevra de trecere de pe o parte pe alta a circuitului. Bine ca toata lumea a scapat cu bine!

  2. Post By Marius

    Cred ca roata stanga spate a fost cu probleme pentru ca l-a lovit pe Alonso cu roatile din stanga. La reluare se vede cum Masa intra efectiv in Alonso.
    http://youtu.be/WssChyGtQFs

  3. eu vad ca Alonso trage in Massa, dar mai degraba as declara ca e un accident tipic de start. In cursa au aratat inregistrari din masina lui Alo si Massa. De la Massa s-a vazut ca Alonso intra in el, de la Alonso ca Massa intra in el. Eu nu ma pot pronunta 100%. Ma bucur ca Massa a avut din nou un start excelent, putea fi si mai bine fara acest incident, iar despre cele intamplate, echipa a declarat ca mecanicii au gresit, au incurcat rotile din spate… foarte trist, Massa nu a avut o cursa curata in acest an, din nou foarte ghinionist. Ar putea fi pe locul 3 in clasamentul general.

    1. Post By daniel

      Dupa cursa pe Skysports au avut o „virtualizare” (pe calculator) a evenimentului dintre Massa si Alo. ALO era „pe trasa lui” nu a virat inspre Massa. Felipe e cel care bruscheaza volanul si iese din spatele lui Vettel in partea stinga. Parerea mea … accident de cursa dar la experienta lui Felipe nu faci asa ceva imediat dupa start. Risti sa faci un accident in lant. Bine ca nu s-a intimplat vre-un accident ca iesea rau de tot. Imediat dupa start a mia fost si incidentul dintre Rosberg si Botas. Par destul de rezistante monoposturile din acest an.

Comments are closed.