La ce să ne așteptăm în Abu Dhabi?

Pe circuitul din Abu Dhabi  piloții vor parcurge în timpul cursei de Dunminică 55 de tururi a câte 5554m/tur si acesta la începutul cursei se va cronometra cu aproximativ 1’35.000 iar distanţa totală a cursei va însuma 305,355km.

Accelerația la maxim: pe 72% din lungimea circuitului.

Numărul de schimbari a treptelor de viteza intr-un tur: 68.

Combustibilul folosit pe tur: 1,7kg.

Apăsarea aerodinamică: înaltă.

Timpul pierdut la boxe pentru o schimbare de pneuri: 21,4 secunde.

Cel mai rapid tur într-o cursă: 1’40.279 Sebastian Vettel 2009.

Cel mai rapid tur în general: 1’38.434 Lewis Hamilton 2011.

Viteza maximă: 322,2km/ora Sergio Perez (Sauber) 2007.

Cele mai multe clasări pe prima poziție a grilei: 3 Sebastian Vettel.

Cele mai multe victorii: 3 Sebastian Vettel

Pneurile disponibile: superușoare și uşoare.

Datorită asfaltului neted au fost nominalizate cele mai moi compoziții: soft și supersoft , utilizate pentru cel mai lent circuit din calendar, Monaco (și alte patru Mari Premii). Abu Dhabi Grand Prix se derulează de la amiază spre seară. Drept rezultat, temperature pistei tinde să scadă pe parcursul cursei, ceea ce înseamnă că modelul de comportament al pneurilor este ușor diferit față de normal: o variabilă complexă de care echipele trebuie să țină seama când își formulează strategiile.

Paul Hembery, Pirelli motorsport director: „Este incredibil când ne gândim că sezonul 2015 se încheie deja: pare că a trecut mai puțin de un an de când am fost la Abu Dhabi pentru ultima etapă din 2014. Cum titlurile în campionat sunt decise, echipele pot evident forța la maximum, iar alegerea noastră pentru pneuri în Abu Dhabi le oferă o scenă interesantă: în timp ce suprafața este foarte netedă, pneuriloe sunt destul de solicitate datorită desenului pistei, astfel că managementul pneurilor va fi o parte importantă din strategie, în special la accelerare în zonele de tracțiune, unde foarte ușor roțile se pot învârti în gol. Aceasta este o nominalizare similară cu aceea de anul trecut, astfel că ne așteptăm cel mai probabil tot la o strategie cu două opriri, dar temperatura pistei poate varia pe măsură ce soarele apune, ceea ce cu siguranță va avea efect asupra pneurilor, respectiv a strategiilor. La doar două zile de la fluturarea ultimului steag de finish pentru sezonul 2015, începem deja testele pentru 2016: ziua de 1 Decembrie (marți) va fi dedicată testelor de pneuri între orele 9.00 și 21.00, toate echipele rulând câte o mașină pentru a testa construcția slick-urilor 2016 respectiv noua compoziție „ultrasoft”, care va fi marcată cu violet anul viitor”

Cea mai important încercare pentru pneuri:

Temperaturile aerului și pistei în coborâre de-a lungul cursei (care nu va începe mai devreme de ora 17.00) fac ca pista să devină mai rapidă pe măsură ce cursa se desfășoară, fenomen accentuat și de golirea rezervoarelor.

Ca și în etapa precedentă la Interlagos, cursa de desfășoară în sens anti-orar la Abu Dhabi: o caracteristică mai puțin obișnuită, care uneori poate cauza piloților probleme fizice.

Prima parte a circuitului constă efectiv într-o serie de viraje legate, care încălzesc compoziția pneului. Compoziția are apoi șansa de a se răci pe linia dreaptă lungă, pe care mașinile rulează cu accelerația la podea timp de 15 secunde, cu echivalentul a 800 kg forță de apăsare (aproximativ).