La ce să ne așteptăm în Brazilia?

Pe circuitul Carlos Pace din Sao Paulo, Brazilia, piloții vor parcurge în timpul cursei de Dunminică 71 de tururi a câte 4309m/tur și turul la începutul cursei se va cronometra cu aproximativ 1’20.000 iar distanţa totală a cursei va însuma 305,909km.

Accelerația la maxim: pe 70% din lungimea circuitului.

Numărul de schimbări a treptelor de viteză intr-un tur: 42.

Combustibilul folosit pe tur: 1,9kg.

Apăsarea aerodinamică: înaltă.

Timpul pierdut la boxe pentru o schimbare de pneuri: 18 secunde.

Cel mai rapid tur într-o cursă: 1’11.473 Juan Pablo Montoya 2004.

Cel mai rapid tur în general: 1’09.822  Rubens Barichello 2004.

Viteza maximă: 304,1km/ora  Jenson Button 2011.

Cele mai multe clasări pe prima poziție a grilei: 3 Ayrton Senna, Mika Hakkinen, Rubens Barichello şi Felipe Massa

Cele mai multe victorii: 6 Alain Prost

Pneurile disponibile: ușoare și medii.

Brazilia are unul dintre tururile cele mai scurte, dar și cele mai intense din întreg sezonul, acesta fiind parcurs în sens antiorar, ceea ce este destul de neobișnuit în Formula 1. Atât piloții cât și pneurile au mult de lucru pe această pistă – circuitul de la Interlagos necesitând un înalt grad de efort fizic – iar situația este adeseori complicată de vremea schimbătoare. Anul trecut au fost înregistrate aici cele mai ridicate temperaturi, dar cursa a fost de asemenea puternic afectată de ploaie în alți ani. Dacă rămâne uscat, Interlagos este un teritoriu ideal pentru versatilele compoziții ale slick-urilor medium și soft.

În mod tradițional, Interlagos este un circuit solicitant pentru pneuri, astfel că ne aștepăm să vedem două sau chiar trei opriri pentru majoritatea concurenților. Așa cum se întâmplă de fiecare dată, vom avea o imagine exactă a situației reale abia după desfășurarea sesiunilor de antrenamente libere de vineri.

Cea mai mare încercare pentru pneuri:

Reasfaltarea circuitului anul trecut a schimbat abrazivitatea la nivelul suprafeței și este de asemenea posibil să existe noi porțiuni asfaltate și anul acesta. Printre alte îmbunătățiri aduse circuitului se numără și noul complex al liniei boxelor.

Circuitul este solicitant pentru pneurile spate, pneul dreapta-spate fiind cel mai solicitat datorită parcurgerii antiorare – ceea ce va fi din nou cazul și în ultima etapă a sezonului de la Abu Dhabi.

Pneurile sunt adeseori afectate de solicitări combinate la Interlagos: cu alte cuvinte solicitări laterale și longitudinale în același timp. Acestea cresc temperatura compoziției. Forța de apăsare aerodinamică este în general ridicată, aderența mecanică și aerodinamică fiind importante în egală măsură.

Strategia de anul trecut și cum a fost câștigată cursa:

Anul trecut a fost un val de căldură, ceea ce nu a fost în întregime tipic pentru ceea ce ne așteptăm să vedem anul acesta. În 2014, Nico Rosberg a câștigat cursa pentru Mercedes având o strategie cu trei opriri. El a început pe soft și apoi a schimbat pe medium in tururile 7, 26 și 50. Cel mai bine clasat pilot cu două opriri a fost Kimi Raikkonen care a încheiat pe șapte.

Diferența prognozată între cele două compoziții: 0,9 secunde pe tur.