La ce să ne așteptăm pe circuitul de la Monza, Italia?

În cursa de la Monza piloţii parcurg 53 de tururi a câte 5793m însumând o distanţă totală de 306,72km.

Accelerația la maxim: pe 77% din lungimea circuitului.

Numărul de schimbari a treptelor de viteza intr-un tur: 46.

Combustibilul folosit pe tur: 2,6kg.

Apăsarea aerodinamică: mică.

Timpul pierdut la boxe pentru o schimbare de pneuri: 24 secunde.

Cel mai rapid tur în cursă: 1’21.046 Rubens Barichello 2004.

Cel mai rapid tur în general: 1’19.525 Juan Pablo Montoya 2004.

Viteza maximă: 347km/ora Bruno Senna 2011.

Cele mai multe clasări pe prima poziție a grilei: 5 Juan Manuel Fangio

Cele mai multe victorii: 5 Michael Schumacher.

Pneurile disponibile: medii și tari.

Istorie

Circuitul din Monza este un circuit istoric în care s-au desfăşurat până acum nu mai puţin de 62 de mari premii de Formula 1. Din 1950 până în 2011, a lipsit numai anul 1980 când Marele Premiu al Italiei s-a desfăşurat la Imola. Circuitul a început să fie construit în 1922 şi are în prezent o capacitate de 113,680 persoane. 19 persoane implicate în motorsport au murit pe acest circuit, cel mai cunoscut fiind Alberto Ascari care şi-a pierdut viaţa în 1955 în şicana Vialone care acum îi poarte numele fiind la bordul unui monopost Ferrari 750, la doar 4 zile după ce a avut un oribil accident la Monaco

Circuitul are o forță de apăsare laterală semnificativă, mulțumită faimoaselor sale viraje rapide precum Parabolica și de asemenea forțelor longitudinale în privința tracțiunii și frânării, datorită liniilor drepte lungi, urmate de șicane.

De asemenea, deoarece fortele puternice solicita pneurile in intregime, actuala structura se confrunta cu solicitari extreme datorita vibratoarelor inalte, celebre pentru circuitul italian. Pilotii utilizeaza aceste vibratoare in mod extensiv pentru a gasi cea mai rapida trasa prin viraje, iar pneul joaca un rol cheie in absorbtia impactului ca parte integranta a suspensiei.

Desi din cele 62 de curse disputate pe circuitul Italian cu toti atatia castigatori doar in 20 de cazuri cel care a plecat din prima pozitie a si terminat pe prima pozitie. Insa curentul s-a schimbat foarte mult in ultimii ani in sensul ca in ultimele 10 curse disputate in 8 castigatorul a plecat de pe prima pozitie. Ceea ce iarasi pentru noi este un semn de ‘declin’ al Formulei 1. Toate cele 5 victorii ale lui Schumacher au fost obtinute cu echipa italiana care a castigat aici in 2010 si prin Fernando Alonso.

La ce să ne așteptăm?

Fiind in concediu, lasam cititorii sa faca predictiile.

Care vor fi primele 5 echipa ca si putere pe circuitul italian si care va fi dominatia in cadrul echipelor?

2 comentarii

  1. Pneurile disponibile sunt moi (soft) si medii (medium).

  2. mer, fer, wil, force, lotus
    ham, vet, massa, hulk, gro,sainz, rici, alo, nasr, stev

Comments are closed.