Numărul de depășiri cu ajutorul aripii spate mobile (DRS) a scăzut in 2012

Potrivit analizei facute de echipa Mercedes numarul de depasiri efectuate in sezonul 2012 cu ajutorul aripi spate mobile este mai mic decat cel facut in 2011.

Din datele furnizate de echipa se arata ca doua treimi din numarul de depasiri efectuate de piloti sunt depasiri normale, adica fara ajutorul aripii spate. Oricum, numarul de depasiri a fost aproape identic: 326 in 2011 si 327 in 2012. Turcia a fost inlocuita in acest studiu de catre Bahrain.

In 2011 55% dintre depasiri au fost depasiri normale, comparativ cu 68% in acest sezon. La Melbourne, unde au fost disponibile doua zone de activare a aripii spate mobile, depasirile cu ajutorul acestiea au crescut de la 30% la 35% astfel ca numarul total de depasiri s-a dublat de la 17 la 34.

In China anul acesta 41 din 69 de depasiri au fost realizate fara ajutorul aripii spate mobile, comparativ cu 30 din 67 anul trecut. Iar in Spania anul trecut au fost 51 de depasiri dintre care 57% au fost efectuate cu ajutorul aripii spate mobile.

Comentariu F1 Manager: in China daca scadem numai cele 13 depasiri realizate asupra lui Kimi in ultimele 10 tururi cand a ajuns pe locul 14 de pe locul 2 din pricina degradarii pneurilor, dintre care cele mai multe nu au fost facute cu aripa spate mobila sau nu era necesar sa se faca, vedem ca ajungem tot la aceleasi cifre. Spunem acestea nefiind niste admiratori ai aripii spate mobile, dar cu atat mai putin ai actualelor pneuri.

 

3 comentarii

  1. Post By ionut

    Fara DRS si pneuri cu comportament variabil nu ati vedea nici o depasire…ar fi doar calificari si nimic altceva. Vezi era Shumi…..Kers-ul nu va deranjeaza? Avem cel mai deschis campionat in ultimi 20 de ani dar tot sunt nemultumiti….

  2. Post By Daniel

    Pe mine unu, F1 inseamna lucrurile impinse la maxim. Daca un pilot si o masina nu pot da ceea ce ar putea da din cauza cauciucurilor nu mi se pare in regula. Mult mai multe depasiri si mai spectaculos din acest punct de vedere este campionatul de Moto. Lupta f. stransa este si in gp2. Eu vreau vad ca merg la limita masinile si nu ca pe oua crude ca sa il citez pe Schumi.
    Si pe vremea lui Schumi 2000-2001 se castigau curse cu strategii la boxe, dar pe circuit dadeau tot ce puteau. Bine, sa fie pneurile asa dar sa nu le mai schimbe la anul iarasi. Ca pana la urma inginerii le analizeaza si inteleg, dar gata. In fiecare an cu alte pneuri este o stupizenie dupa mine. Asa ca sa sa fie haos putem multe lucruri sa schimbam, de exemplu sa plece cel de pe locul 1 de pe ultima pozitie sau in fiecare an caii putere maxim admisi sa fie la jumate si anul urmator sa se traga la sort, etc. Doar o parere… cam lunga.

  3. Post By HoriaPVJ

    Sa nu uitam ca Raikkonen a realizat majoritatea depasirilor fara DRS, in Malaezia in mare parte pista a fost uda (nici nu stiu cat timp s-a permis activarea DRS-ului) si intr-adevar, Kimi a fost depasit de vreo 13 piloti, fara DRS.
    Desi trebuie mentionat ca au fost multe momente cand si cu DRS-ul activat cel din spate nu putea trece de cel din fata.

Comments are closed.