Pirelli analizeză prima zi de antrenamente din Malaezia

Pneurile dezvoltate pentru acest sezon din Formula 1 s-au confruntat cu conditiile dificile din Malaezia in primele doua sesiuni de antrenamente libere: temperatura a atins 49 de grade Celsius pe asfaltul foarte abraziv al circuitului de la Sepang. Uzura si degradarea termica a fost conform asteptarilor, iar primii sapte piloti, in cea de-a doua sesiune de antrenamente, au fost despartiti de doar patru zecimi, ceea ce prefigureaza o cursa foarte disputata.

Pneurile P Zero Orange, de compozitie hard, complet revizuite in comparatie cu versiunea din 2013, au fost nominalizate pentru prima oara in acest sezon. Diferenta dintre compozitia hard si cea medium, de asemenea nominalizata pentru cursa de la Sepang, a fost de 1 – 1,2 secunde.

In prima sesiune de antrenamente libere (FP1), pilotii au folosit doar pneurile de compozitie hard, iar in cea de-a doua sesiune (FP2) echipele au folosit o combinatie hard-medium pentru a simula conditiile de cursa. O regula noua permite pilotilor sa foloseasca un set suplimentar din compozitia mai dura in primele 30 de minute din FP1. Rezultatul pozitiv al noii reguli s-a simtit imediat, majoritatea pilotilor iesind pe circuit inca din primele minute ale sesiunii.

Paul Hembery, directorul Pirelli motorsport: „Asa cum a fost cazul si in Australia am vazut mai  putine bucati de cauciuc pe pista, dar am fost surprinsi de cantitatea de guma deja depusa pe circuit. Suprafata s-a curatat destul de mult in FP2 si am putut avea o imagine mai clara a caracteristicilor circuitului. Diferenta de performanta intre cele doua compozitii a fost de 1 – 1,2 secunde, ceea ce cred ca se va pastra daca temperaturile vor ramane ridicate. Daca temperaturile vor mai scade, ne asteptam ca pneurile de compozitie medium sa devina mai rapide. Totusi este mult prea devreme sa tragem concluziile. Echipele vor analiza cu atentie toate informatiile adunate vineri si apoi isi vor stabili strategia. In Malaezia poate ploua oricand si acesta este un factor important pe care toata lumea trebuie sa-l ia in considerare.”

 

FP1   FP2:  
 1. Hamilton  1m40.691s Hard folosite  1. Rosberg  1m39.909s Medium noi
 2. Raikkonen  1m40.843s Hard noi  2. Raikkonen  1m39.944s Medium noi
 3. Rosberg  1m41.028s Hard folosite  3. Vettel  1m39.970s Medium noi

 

Statistica pneurilor azi:

    Medium Hard Intermediate Wet
km parcursi *   1757 3358 0 00
seturi utilizate in total **   20 63 0 00
cel mai mare nr de tururi **   21 20 0 00

* Cifrele de mai sus reprezinta numarul total de km parcursi in FP1 si FP2 astazi de catre toti pilotii.
** Per compozitie, toti pilotii – combinat.