Pirelli – avancronica cursei din Bahrain

La numai o saptamana dupa Marele Premiu al Chinei, Formula 1 se muta in Bahrein unde Pirelli a nominalizat pneurile de compozitie hard, P Zero Orange, si pe cele medii P Zero Alb. Pe circuitul din Bahrein sunt de asteptat temperaturi ridicate la nivelul pistei si aerului, precum si o suprafata de rulare cu fire de nisip aduse de vant din desert. Bahrain este un circuit rapid, cursiv si tehnic, ceea ce l-a facut sa fie preferat de Pirelli pentru primele teste inaintea revenirii in Formula 1. Tractiunea si franarea sunt cele mai solicitante aspecte pentru pneuri pe cei 5,412 km ai circuitului cu latime variabila, fiind de asteptat o uzura masiva a pneurilor – motiv pentru care Pirelli nominalizeaza aici cele mai dure dintre compozitiile sale.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: „Bahrein a fost unul dintre cele cateva circuite care au fost noi pentru prezenta noastra in competitii anul trecut, desi am fost aici in teste. Este unul dintre cele mai solicitante circuite din calendar pentru pneuri, in special prin prisma temperaturilor ridicate. Ne asteptam la aproximativ trei opriri la boxe pentru fiecare masina, desi va trebui sa asteptam testele de vineri, inainte de a analiza datele si a face o prognoza exacta. Una dintre solicitarile cele mai mari din Bahrein o reprezinta evolutia pistei, foarte greu de anticipat, depinzad de cantitatea de nisip adusa de vant pe circuit. Desi, din ceea ce am vazut anul trecut, vor fi destule posibilitati pentru adoptarea unor strategii diferite, ceea ce ar putea chiar permite pilotilor care nu au obtinut in calificari pozitia scontata sa recupereze spectaculos in cursa.”

CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:

Jean Alesi: „Bahrein este un circuit pe care nu am alergat in cariera mea de pilot de Formula 1, dar am concurat aici in seria Speedcar – similara cu NASCAR – in 2009: cursa pe care am si castigat-o. Dupa o schimbare a desenului pistei, circuitul a revenit acum la forma originala, fiind un circuit placut, pe care cu siguranta trebuie sa gasesti un ritm bun. Daca faci asta, vei avea un timp bun pe tur si vei fi sigur ca pneurile raman in cele mai bune conditii posibil, ceea ce va fi crucial  pentru un rezultat bun in cursa. Este un circuit solicitant pentru pneuri, dar pilotul poate influenta modul in care se uzeaza pneurile prin stilul sau de pilotaj. Bahrein este de asemenea si un circuit solicitant din punct de vedere fizic, astfel ca o buna pregatire din acest punct de vedere pentru piloti este necesara.”

MARELE PREMIU AL BAHREINULUI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

• Bahrein este unul dintre circuitele cele mai solicitante din calendar in ceea ce priveste apasarea longitudinala asupra pneurilor: in special in timpul franarii din virajul 14 si a tractiunii din virajul 10.

• Franarea este de fapt o caracteristica cheie a circuitul din Bahrein: in primul viraj masinile decelereaza de la 315 km/h la 65 km/h in doar 130 m si 3 secunde. Este locul unde asupra pneurilor apasa forte echivalente a 4,5 G.

• Energia laterala este peste media anului, atingand un varf in virajul 12.

• Anul trecut, au fost nominalizate pneurile de compozitie medie si soft – dar anul acesta, compozitiile sunt mai moi decat cele echivalente de anul trecut, ceea ce inseamna ca pneul hard din 2013 este similar celui mediu din 2012. Primii cinci clasati au mers pe o strategie cu trei opriri anul trecut, toti incepand cursa cu pneuri soft. Oricum modul in care s-au folosit de pneurile soft si medii a fost diferit. Cel mai bine clasat pilot care a utilizat o strategie cu doua opriri a terminat pe locul 6.

DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

 • Suprafata de asfalt, realizata prin importul a 60.000 tone de granit din Anglia, ofera o buna aderenta cand este curata si este clasificata intre medie si ridicata in ceea ce priveste abrazivitatea.

• Durata de viata estimata a unui pneu hard, pana in momentul in care incepe sa se degradeze, ar trebui sa fie intre 15 si 17 tururi, in tmp ce pentru pneul mediu ar trebui sa fie intre 13 si 15 tururi.

• Primul viraj este in mod special unul critic. Este important ca din el sa se iasa curat pentru virajul de stanga si pentru o buna viteza pe linia dreapta ce urmeaza, in timp ce trebuie evitata rotirea in gol a rotilor si astfel redusa uzura pneurilor. Multe locuri se pot pierde sau castiga aici la start.

ANVELOPELE DISPONIBILE PANA ACUM:

 

  P Zero Rosu   P Zero Galben   P Zero Alb   P Zero Orange
Australia   Supersoft       Medium    
Malaezia           Medium    Hard
China        Soft   Medium    
Bahrein         Medium    Hard