Pirelli: avancronica cursei din Brazilia

Ultima etapa a sezonului 2013 din Campionatul Mondial de Formula 1 va avea loc pe celebrul cicuit brazilian, Interlagos, in acest weekend. Pirelli a nominalizat pentru aceasta etapa pneurile de compozitie hard P Zero Orange si pe cele de compozitie medium P Zero Alb.

Marele Premiu al Braziliei reprezinta de asemenea o oportunitate pentru echipe de a incerca cea mai noua evolutie a pneurilor prototip, in timpul antrenamentelor libere de vineri, ca pregatire pentru sezonul viitor, care va aduce mari schimbari de regulament. Noile caracteristici ale motoarelor pentru 2014 vor avea un efect important asupra pneurilor. Pentru fiecare masina vor fi disponibile cate doua seturi de pneuri pentru 2014 pentru a fi utilizate in prima si a doua sesiune de antrenamente libere, asa cum este permis de catre actualul regulament. Acestea vor avea structura si profilul pentru 2014, precum si duritatea medie pentru 2014.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: „Am ales pentru Brazilia pneurile de compozitie hard si medie, solutia optima pentru solicitarile extrem de diverse ale faimosului circuit Interlagos, unde mereu am fost extraordinar de bine primiti de catre fanii entuziasti. Exista cateva lucruri de care trebuie avut grija in Brazilia: in ciuda faptului ca a fost reasfaltat acum cativa ani, pista este inca destul de denivelata, ceea ce face dificil pentru pneuri de a asigura tractiunea optima si creste efortul fizic depus de piloti. La fel ca si anul trecut, vom oferi echipelor posibilitatea de a testa pneurile pentru sezonul urmator pe parcursul celor doua sesiuni de antrenamente libere de vineri, date fiind schimbarile radicale de regulament pentru 2014. Brazilia este in fapt cea mai mare piata pentru Pirelli si abia astept sa mergem acolo pentru o cursa care va incheia practic o era tehnologica in Formula 1.”

CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:

Jean Alesi: „Interlagos este un circuit unde pilotul se simte implicat, desi suna ilogic, sunt cateva circuite cand practic pilotezi din viraj in viraj, in timp ce la Interlagos este o adevarata experianta care te copleseste. Chiar daca pista a fost reasfaltata de cateva ori, este inca denivelata, cu zone de compresie puternica, si pentru ca se alearga in sens anti-orar este si foarte solicitanta din punct de vedere fizic. Iubesc senzatiile si atmosfera de la Interlagos: fanii sunt absolut fantastici, fiind astfel un loc minunat pentru a concura. Evident pentru Pirelli este o cursa extrem de importanta din cauza pietei braziliene: imi amintesc ca pe vremea mea Nelson Piquet era si distribuitor de pneuri Pirelli in Brazilia si era implicat in activitati de promovare ce subliniau importanta de a avea pneul potrivit. Vremea este aici destul de schimbatoare, astfel ca trebuie sa fim pregatiti pentru orice. Cheia la Interlagos este gasirea unui ritm bun: daca reusesti asta poti minimiza uzura pneurilor si poti avea o performanta ridicata. Am fost pe podium aici in trecut, si este foarte important sa-ti intri cat mai repede in ritm!”

MARELE PREMIU AL BRAZILIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

• La Interlagos e nevoie de tractiune si trebuie sa fii foarte atent cand se trece de la franare la acceleratie. Interlagos este de obicei bland cu franele, astfel ca o buna conservare a momentului motor este necesara.

• Set-upul pentru Interlagos tinde sa fie un compromis: exista o linie dreapta lunga spre linia de start-sosire, care pune accent pe viteza si putere (o incercare si pentru motoare datorata altitudinii pistei de la Interlagos) dar mult mai virajatele portiuni din zona plata necesita multa apasare aerodinamica. Ultimul sector al circuitului este cel mai crucial pentru timpul pe tur.

DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

• Variatia diverselor suprafete face ca aderenta optima si forta de apasare sa fie vitale, in special pentru ca exista o serie de viraje cu inclinatie negativa. Virajul 14 – cel mai lent al circuitului – este un bun exemplu al influentelor tehnice la care sunt supuse pneurile. Pilotii franeaza puternic in timp ce vireaza in urcare si apoi intra in viraj, avand grija sa reduca patinarea rotilor pe masura ce ies din viraj.

• Interlagos este al doilea cel mai scurt circuit din sezon, dupa Monaco, avand un asfalt denivelat si mai multe schimbari de altitudine. Ploaia este ceva comun in Brazilia, adaugand alte variabile si asa dificilului circuit, recunoscut ca fiind unul solicitant din punct de vedere fizic si mecanic.

• Pilotul McLaren, Jenson Button a castigat anul trecut cursa care s-a derulat in conditii mixte, cu o strategie cu doua opriri. Cheia succesului a fost abilitatea sa de a ramane pe pneurile slick P Zero chiar si dupa aparitia ploii. Vremea schimbatoare a alterat strategiile, unii piloti oprind si de patru ori.

PNEURILE NOMINALIZATE PANA ACUM:

    P Zero Rosu   P Zero Galben   P Zero Alb   P Zero Orange
Australia   Supersoft       Medium    
Malaezia           Medium    Hard
China        Soft   Medium    
Bahrein         Medium    Hard
Spania         Medium    Hard
Monaco   Supersoft Soft      
Canada   Supersoft     Medium  
Marea Britanie         Medium    Hard
Germania     Soft   Medium    
Ungaria     Soft   Medium    
Belgia         Medium    Hard
Italia         Medium    Hard
Singapore   Supersoft     Medium  
Coreea   Supersoft     Medium  
Japonia         Medium   Hard
India     Soft   Medium  
Abu Dhabi     Soft   Medium  
Statele Unite         Medium   Hard
Brazilia         Medium   Hard

FA CUNOSTINTA CU MEMBRI ECHIPEI PIRELLI:

Selectia persoanelor care au fost prezentate in sectiunea „Fa cunostinta cu echipa Pirelli” anul acesta este doar o mostra reprezentativa pentru sutele de persoane care lucreaza pentru Pirelli in Formula 1, multe ale caror eforturi in spatele scenei trec neobservate de public. La fel ca si cele 50 si ceva de persoane care calatoresc la fiecare cursa, mai sunt alte sute la centrul din Milano – ce lucreaza in departamentele de cercetare si dezvoltare, activitati si marketing – si Turcia, unde aceste pneuri sunt fabricate la ”Fabrica de Campioni” de la Izmit, langa Istanbul.

Si nu doar atat, dar birourile regionale Pirelli din fiecare tara vizitata de Formula 1 sunt puternic implicate in cursele lor de casa, sustinand echipa principala. Asa cum Paul Hembery precizeaza: „Eu insumi si toti ceilalti oameni care pot fi intalniti la curse  reprezinta doar varful aisbergului. Niciunul dintre noi nu ar fi putut sa-si faca meseria fara sprijinul oamenilor dedicati de acasa din Italia, Turcia, Romania sau Marea Britanie, precum ai altor birouri Pirelli din intreaga lume. Astfel ca beneficiez de aceasta oportunitate, ocazionata de ultima cursa a sezonului, pentru a multumi sincer tuturor in numele nostru. Nu suntem competitori in Formula 1, dar suntem o echipa. Oamenii nostri, in special cei pe care publicul nu ii vede sunt cea mai importanta resura a noastra.”

In total, Pirelli – al cincilea producator de pneuri la nivel mondial in privinta veniturilor – are 38.000 de angajati in peste 160 de tari. In jur de 500 de persoane sunt direct implicate in programul de Formula 1.

3 comentarii

  1. Un circuit clasic care merita pe deplin sa fie in F1! Sper sa nu-i vina idei „geniale” lui Bernie.

  2. pirelli, plecați cu pneurile voastre cu tot din F1, ați distrus competiția, nimeni nu mai folosește mașina decata sa fie atent la pneurile voastre.

    1. Aici gresesti johann. In campionatul actual este o singura echipa care nu are grija de pneuri: RBR. Culmea este ca acum cateva luni nu stiau ce sa faca cu ele. S-a schimbat compozitia, s-a schimbat ordinea echipelor si iata … RBR a castigat din nou. MAGIC!

Comments are closed.