Pirelli – avancronica cursei din China

Pirelli a nominalizat pneurile P Zero Alb, de compozitie medie, si P Zero Galben, de compozitie soft, pentru Marele Premiu al Chinei, care se va desfasura in acest weekend. Este pentru prima data cand aceasta combinatie de pneuri este folosita anul acesta. Circuitul chinez este recunoscut pentru pista cu un design fluid si temperaturi moderate, ceea ce este un teren ideal pentru aceasta combinatie. Flexibilitatea compozitiilor, medium si soft, garantează o mare varietate de strategii in privinta opririlor la boxe. Chiar si in anii precedenti, principalele pozitii au fost obtinute ca urmare a adoptarii diverselor strategii. Ploaia – un factor notabil in deznodamantul primelor doua etape de anul acesta – nu este un fenomen de ignorat nici in China, astfel ca Pirelli a pregatit si de aceasta data gama de pneuri intermediare Cinturato Verde, dar si pe cea de pneuri de ploaie Cinturato Albastru.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery: „China a produs deseori unele dintre cele mai mari suprize ale sezonului, strategia fiind arma principala a echipelor. Cum toate compozitiile noastre au devenit mai moi anul acesta, degradarea pneurilor este in mod deliberat mai mare ceea ce duce la o crestere a performantelor, dar istoria ne-a invatat ca nu dureaza niciodata prea mult pana cand echipele si pilotii inteleg perfect functionarea acestora si folosesc asta in avantajul propriu. Circuitul de la Shanghai este mai putin agresiv cu pneurile, decat a fost cazul in Malaezia de exemplu, dar ne asteptam ca majoritatea competitorilor sa mearga pe o strategie cu trei opriri la boxe, desi unii ar putea incerca doar doua. Anul trecut am avut un nou castigator, Nico Rosberg de la Mercedes, care a foat capabil sa scoata maximum din pneuri inca de la inceputul weekendului furnizand in final marea supriza. Asta demostreaza exact ceea ce este posibil cu un management corect al pneurilor in acest moment al sezonului.”

CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:

Jean Alesi: „China este din nou un circuit atipic fata de celelalte si desi nu am concurat niciodata aici, pare un circuit extraordinar. Din punctul de vedere al pneurilor, pilotii vor trebui sa gaseasca cel mai bun compromis intre performanta si degradarea pneurilor, ceea ce a fost intotdeauna un scop in Formula 1. In cariera am avut parte de multe schimbari de regulament in privinta pneurilor si a furnizorilor – chiar si in epoca pneurilor pentru calificari – si in timp ce fiecare a avut diferite aspecte, Pirelli este compania care a funizat cel mai mult divertisment pentru fani: astfel ca pana acum am vazut doua curse fantastice. Asta este exact ceea ce se cere si in opinia mea exact ceea ce are nevoie acest sport. Singurul lucru care nu se schimba deloc este acela ca echipele mai bune vor avea intotdeauna cel mai mare succes, astfel ca nu exista niciun motiv pentru nimeni sa se planga pentru ca asa se va intampla mereu indiferent ce se intampla cu regulamentul.”

MARELE PREMIU AL CHINEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

• Circuitul de la Shanghai solicita in mod exceptional pneurile fata, datorita numarului mare de viraje de viteza – precum virajul 1, care este aproape un cerc complet – si a zonelor de franare puternica, care genereaza un puternic transfer de mase spre fata masinii. Cel mai solicitat pneu este stanga-fata, in China avand loc cele mai mari franari din sezon.

• Un alt viraj cheie din punctul de vedere al pneurilor este virajul 13: un viraj rapid si lung de dreapta, chiar inainte de linia start/sosire, si care este usor in rampa. Incarcarea pneurilor creste pe acest viraj pe masura ce masina accelereaza spre iesire.

• Anul trecut, compozitiile medium si soft au fost de asemenea preferate  pentru Marele Premiu al Chinei. Castigatorul (Rosberg) a avut o strategie cu doua opriri, pornind in cursa pe soft si apoi schimband de doua ori pe medii. Finalistii de pe locurile doi, respectiv trei (Button si Hamilton) au oprit de trei ori: au pornit pe soft, au schimbat pe soft, si in final de doua ori pe medii. Pilotul de pe locul patru (Webber) a oprit de asemenea de trei ori, dar a pornit pe soft si schimbat de trei ori pe medii, in timp ce ocupantul locului patru (Vettel) a oprit de doua ori, avand o strategie similara cu a lui Rosberg.

DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:

 • Compozitia medie, care lucreaza intr-un regim coborat, este de asteptat sa aiba un nivel bun de incalzire chiar si in conditii de temperaturi scazute, garantand o performanta consistenta si o degradare controlata. Pneul soft, care lucreaza intr-o zona de temperatura mai ridicata, se comporta altfel. In conditii de vreme rece, ii ia mai mult timp sa se incalzeasca, in special pentru rotile din fata. Dar va asigura ulterior o aderenta mai mare cu o degradare mai accentuate si un varf al performantei intre 14 si 16 tururi.

• Diferenta de performanta intre compozitiile medium si soft in China se presupune a fi intre 0,5 si 0,6 secunde pe tur.

• Pe parcursul virajului 13, cu masinile supuse apasarii aerodinamice maxime, pata de contact a pneului poate creste de pana la doua ori fata de momentul cand masina stationeaza.

ANVELOPELE DISPONIBILE PANA ACUM:

 

  P Zero Rosu   P Zero Galben   P Zero Alb   P Zero Orange
Australia   Supersoft       Medium    
Malaezia           Medium    Hard
China        Soft   Medium