Pentru Marele Premiu al Spaniei, programat in acest weekend, Pirelli a nominalizat pneurile de compozitie hard P Zero Orange si cele de compozitie medie P Zero Alb, dar in privinta pneurilor vor fi cateva schimbari pentru faimosul Circuit de Catalunya. Pneurile de compozitie hard, P Zero Orange, au evoluat, obiectivul fiind oferirea unor posibilitati mai diverse pentru strategiile de cursa. Toate celelalte compozitii au ramas neschimbate. Echipele vor avea la dispozitie un set suplimentar de pneuri hard prototip in antrenamentele libere. Aceste pneuri nu vor avea insa aceeasi compozitie ca si cele hard nominalizate pentru cursa, compozitia fiind special creata pentru a scoate in evidenta fiabilitatea astfel ca echipele vor putea rula atat de mult cat vor dori. Pentru a le deosebi, aceste pneuri nu vor avea niciun fel de marcaj.
CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:
Paul Hembery: „Venim in Spania cu o versiune revizuita a pneului hard, care se apropie foarte mult din punctul de vedere al caracteristicilor de versiunea din 2012. Acest nou pneu ne ofera o mai mare fereastra de lucru in privinta temperaturilor – desi ofera mai putin in ceea ce priveste performanta pura – dar ar trebui sa permita echipelor o mult mai mare varietate pentru strategiile de cursa decat inainte in combinatie cu celelalte compozitii, care au ramas neschimbate anul acesta. Aceasta este decizia la care am ajuns, dupa analiza datelor din primele patru curse, cu scopul de a creste spectacolul in Formula 1. De fapt, acest lucru a devenit aproape o traditie pentru noi, dupa ce si in 2011 am venit in Spania cu o versiune revizuita a pneurilor hard, in chiar primul nostru an de la revenirea in aceasta competitie. Ne asteptam ca pneul mediu sa ramana semnificativ mai rapid, acesta fiind si pneul cu care echipele vor incerca sa se califice, in timp ce pneul hard va fi foarte probabil preferat pentru cursa. In conformitate cu regulamentele actuale, vom oferi cate un set suplimentar de pneuri hard prototip pentru antrenamente, care speram ca va asigura tuturor masinilor oportunitatea de a rula pe toata durata acestor sesiuni. Este dorinta nostra de a incuraja toate echipele sa ruleze cat mai mult posibil chiar din start, in special cu pilotii debutanti, pentru a oferi fanilor spectacolul pe care il merita.”
CE SPUNE AMBASADORUL DE BRAND:
Jean Alesi: „Cred ca Barcelona este locul unde, pentru prima data, pneurile vor fi exploatate la maximum, fiind prima cursa europeana a sezonului pe un circuit bine-cunoscut si care nu are nicio caracteristica particulara negativa. Este un circuit pe care l-am iubit ca pilot desi este unul extrem de complicat: in special virajul 3, care este extrem de solicitant pentru pneuri. Imi amintesc ca este destul de dificil sa depasesti aici, iar acesta este unul dintre aspectele unde Pirelli, impreuna cu sistemul DRS, a imbuntatit cursa din Barcelona. Tractiunea este cheia performantei, ceea ce pune totoodata un mare stres pe anvelope, astfel ca aceasta devine una dintre cele mai importante curse din an, deoarece actioneaza ca un indicator pentru restul sezonului. Introducerea unui set nou de pneuri pentru antrenamente a fost o miscare desteapta, deoarece este foarte rau pentru sport ca masinile sa stea la boxe un timp indelungat. In ansamblul lor echipele ar trebui sa fie foarte bine pregatite pentru Barcelona, deoarece au cumulat deja o multitudine de date din timpul testelor pe acest circuit: intrebarea care se pune este cat din aceste date sunt relevante, temperatura ambientala evoluad dramatic de la ultima lor vizita aici.”
MARELE PREMIU AL SPANIEI DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:
• Barcelona este un ciruit rapid, cursiv si tehnic, solicitand foarte mult pneurile si datorita temperaturilor inalte si suprafetei abrazive. Mai mult, forta de apasare laterala dicteaza aici cat se vor degrada pneurile. Este de asteptat ca strategia optima sa includa trei orpiri la boxe, asa cum a fost si cazul anul trecut.
• Pista de 4,655 km lungime are 16 viraje, cele mai multe de dreapta, ceea ce pune presiune pe pneurile stanga care sunt solicitate mai mult.
• Anul trecut au fost nominalizate compozitiile hard si soft – dar anul acesta compozitiile sunt in general mai moi decat cele echivalente de anul trecut, astfel ca pneul de compozitie medie 2013 este similar cu cel soft de anul trecut. Primii cinci finalisti au avut o strategie cu cate trei opriri in Marele Premiu al Spaniei de anul trecut, toti pornind in cursa pe soft. Cel mai bine plasat pilot cu doua strategii a sosit pe opt, dupa ce a luat startul ultimul.
DATELE TEHNICE PENTRU ALEGEREA PNEURILOR:
• Cheia unui tur rapid la Barcelona este gasirea compromisului corect dintre aderenta oferita de aerodinamica si mecanica. Cele mai multe echipe vor opta pentru un set-up mai rigid al puntii fata, pentru a ajuta in momentul virarii, dar mai soft pe spate pentru a avea mai multa tractiune.
• Schimbarea directiei vantului, o variabila importanta la Barcelona, este un factor care are un impact important asupra set-up-ului masinii, in special pe parcursul primului viraj.
• Noua din zece curse derulate aici au fost castigate de pilotul care a plecat din pole position. Anul trecut nu a facut exceptie. Calificarile vor fi cruciale ceea ce inseamna ca punerea la dispozitie a unui set suplimentar de pneuri in antrenamentele libere va ajuta echipele si la gasirea unui set-up optim.
PNEURILE NOMINALIZATE PANA ACUM:
P Zero Rosu | P Zero Galben | P Zero Alb | P Zero Orange | |||||
Australia | Supersoft | Medium | ||||||
Malaezia | Medium | Hard | ||||||
China | Soft | Medium | ||||||
Bahrein | Medium | Hard | ||||||
Spania | Medium | Hard |
FA CUNOSTINTA CU MEMBRI ECHIPEI PIRELLI:
Max Damiani – Inginer sef, coordonator F1
Max s-a nascut intr-un mic oras din apropiere de Milano, unde a trait intreaga viata. S-a alaturat companiei Pirelli in 1991. Primul sau rol in compania italiana a fost de a lucra pentru programul Pirelli in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) cu Ford si Toyota. Adeseori el s-a asezat la volan, devenind pilot de teste pentru produsele de strada Pirelli, in special pentru SUV-uri. Dar data fiind imensa lui pasiune pentru motorsport el a continuat sa lucreze la curse in weekenduri. Din 2011 el lucreaza full-time pentru departamentul de competitii Pirelli ca inginer senior, pentru diferite campionate inclusiv GT atat in Europa cat si in America. In 2011, cand Pirelli s-a implicat in Formula 1, Max a preluat rolul de inginer coordonator el ramanand insa si inginer senior. In ciuda faptului ca afiseaza un look tineresc, Max este de fapt singura persoana din actualul program care are o istorie in fostul angajament Pirelli din Formula 1 care s-a incheiat in 1991. In acel ultim sezon, Max a lucrat la trei curse de Formula 1 ca si inginer. In rarele momente de repaus, Max practica mai multe sporturi, in special artele martiale Wing Chun si mountain bike, si isi petrece timpul cu familia. Di pacate el nu a mai avut timp sa concureze ca pilot de raliuri – o pasiune pe care o imparte cu Seful departamentului de competitii Pirelli, Mario Isola. Astfel ca Sebastien Loeb poate sta relaxat….