Pirelli despre cursa din Bahrain

Campionul en-titre, Sebastian Vettel s-a folosit de o strategie cu trei opriri la boxe pentru a castiga Marele Premiu al Bahreinului si pentru a-si mari avansul in fruntea clasamentului general la 10 puncte. Vettel a pornitde pe pozitia a doua a grilei de start cu pneuri medii Pirelli P Zero Alb si a schimbat apoi de doua ori pe pneuri hard P Zero Orange pentru a-si asigura cea de-a 28-a victorie din cariera la o diferenta de 9 secunde fata de urmatorul clasat.

O larga varietate de strategii a fost folosita in toridul Bahrein, cu unele masini oprind de doua ori, iar altele de patru ori. Strategia pneurilor a jucat de altfel un rol crucial si in lupta pentru locul secund, pilotul Lotus, Kimi Raikkonen, utilizand o strategie cu doua orpriri, in timp ce coechipierul sau, Romain Grosjean, sosit al treilea, una cu trei opriri. Grosjean l-a depasit pe pilotul Force India, Paul di Resta, care a adoptat de asemenea o strategie cu doua opriri, in chiar ultimele tururi, facand ca podiumul din acest an sa fie identic cu cel din 2012.

Cei mai multi piloti au pornit in cursa cu pneuri de compozitie medium, cu exceptia pilotilor Felipe Massa de la Ferrari, Romain Grosjean de la Lotus, Nico Hulkenberg de la Sauber, Valtteri Bottas de la Williams, Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso si Esteban Gutierez de la Sauber, care au plecat toti cu pneuri de compozitie hard.

„A fost fantastic sa urmarim o cursa atat de stransa in tot plutonul, de la inceput si pana la finalul. Si asta pentru ca diferenta de performanta dintre cele doua compozitii a fost extrem de mica, ceea ce a facut sa avem de-a face cu o mare diversitate de strategii. Cu aceasta ocazie, nu am vazut vreun avantaj pentru cei care au pornit pe o anume compozitie. Temperaturile ridicate –cele mai mari de pana acum – au facut din controlul degradarii termice un scop in sine, ceea ce a recompensat pilotii cu cea mai buna strategie sicel mai fin stil de pilotaj. Este clar un subiect important ceea ce s-a intamplat cu pneurile lui Felipe Massa de la Ferrari, lucru pe care il vom investiga imediat. Am observat pe unul dintre ele o taietura pe flanc iar la celalalt unape suprafata de rulare, iar acum incercam sa aflam ce a cauzat aceste taieturi”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CEL MAI BUN TIMP AL ZILEI IN FUNCTIE DE COMPOZITIE:
Pitstop
Medium
Hard
Intermediare
Ploaie
1
SUT – 1.37.070
VET – 1.36.961
N/A
N/A
2
ROS – 1.37.588
ALO – 1.37.204
N/A
N/A
3
GRO – 1.37.627
PER – 1.37.913
N/A
N/A
 
CELE MAI MULTE TURURI PARCURSE CU ACELASI SET DE PNEURI IN CURSA
 
Medium           21        Felipe Massa
Hard                24        Adrian Sutil
Intermediare    N/A      N/A
Ploaie              N/A      N/A
BAROMETRUL ADEVARULUI
 
Am prezis ca una dintre cele mai rapide strategii va fi aceea in care se porneste pe medii, se schimba pe medii in turul 8, din nou pe medii in turul 24 si se incheie pe hard dupa schimbul din turul 38.
Sebastian Vettel a avut stategia castigatoare a zilei. A pornit pe medii, a schimbat pe hard in turul 10, din nou pe hard in turul 25 si in final pe hard in turul 42.

3 comentarii

  1. Post By daniel

    Care ar fi explicatia faptului ca diferenta pe tur intre cele doua tipuri de pneuri (medium si hard) a fost atat de mica in Bahrain ?

    1. Post By F1 Manager

      Poate cei de la Pirelli stiu asta … insa nu suntem siguri.

  2. Post By daniel

    Pneurile utilizate de Felipe Massa in ultimul stint au fost „Old Medium”. Si a mers cu ele 21 de ture. Cred ca numai rapid nu a putut fi pe ele.

Comments are closed.