Pirelli despre prima zi de le Nurburgring

Sebastian Vettel a fost cel mai rapid in antrenamentele libere pentru Marele Premiu al Germaniei, cursa de casa a pilotului echipei Infiniti Red Bull Racing. Timpul stabilit de Vettel (1m:30,416s) in cea de-a doua sesiune de antrenamente libere este cu aproape o secunda si jumatate mai bun decat cel din antrenamentele libere de acum doi ani (1m:31,894s),cand circuitul de la Nurburgring a gazduit pentru ultima oara Marele Premiu al Germaniei.

Ambele sesiuni s-au desfasurat pe uscat pentru prima oara din luna mai cu ocazia cursei din Monaco. Acest lucru a permis echipelor sa testeze pneurile spate cu noua structura de kevlar care vor fi folositein acest weekend si care au fost testate si in antrenamentele libere de dinaintea Marelui Premiu al Canadei. Temperatura ambientala a fost de 20 grade Celsius, iar temperatura asfaltului a atins 28 grade Celsius.

Toti pilotii au testat in ambele sesiuni pneurile spate cu structura de kevlar care inlocuieste vechea structura de otel. Pneurile fata au ramas neschimbate. In sesiunea de dimineata, echipele au folosit pneurile de compozitie medium, iar in sesiunea de dupa masa au folosit si pneurile de compozitie soft. Fiecare echipa a testat cu incarcaturi diferite de combustibil pentru a vedea care este efectul greutatii masini si a temperaturii asfaltului asupra pneurilor. Aceste informatii sunt vitale pentru a stabili strategia de cursa, dar si cea din calificari.

Lewis Hamilton a fost cel mai rapid in prima sesiune de antrenamente libere. Pilotul echipei Mercedes a parcurs cel mai rapid tur cu pneurile medium cu timpul de 1m:31,754s.

CE SPUNE DIRECTORUL PIRELLI MOTORSPORT:

Paul Hembery:„Pilotii au avut ocazia sa evalueze ambele compozitii cu noua structura de kevlar. Nu a plouat deloc si toata lumea a putut sa-si faca treaba, ceea ce este extrem de important pentru calificari si cursa. Am vazut un nivel mai mare de degradare la pneurile de compozitie soft, dar aceasta este o compozitie foarte rapida care va fi folosita in calificari, in timp ce in cursa pneurile de compozitie medium vor fi prima alegere. Diferentele de performanta intre cele doua compozitii sunt de aproximativ 1,5 secunde si ne asteptam sa vedem duminica o cursa cu doua opriri la boxe.”

CEL MAI RAPIDE PNEURI ALE ZILEI:

Antrenamente libere 1:

1.Hamilton       1.31.754         Medium uzate

2.Rosberg       1.31.973         Medium uzate

3.Webber        1.32.789         Medium uzate

Antrenamente libere 2:

1.Vettel            1.30.416         Soft noi

2.Rosberg       1.30.651         Soft noi

3.Webber        1.30.683         Soft noi

DATE STATISTICE:

Soft                 Medium           Intermediare    Ploaie

Km parcursi *                                      1.523               4.956               N/A                   N/A

Seturi folosite **                                  22                    44                    N/A                   N/A

Cel mai mare numar de tururi **        21                    31                    N/A                   N/A

* Numarul total de km parcursi in cele doua sesiuni de antrenamentele libere de toti pilotii.

** Per compozitie, toti pilotii.

FIE CA FORTA SA FIE CU TINE:

Forta G maxima pe franare (forta longitudinala):       Virajul 13 @ -4.66 g

Forta G maxima pe viraje (forta laterala):                  Virajul 5 @ – 4.3g

CHESTIUNILE ZILEI DE LA PIRELLI

•Pirelli a castigat prima cursa importanta pe circuit acum 100 de ani. Georges Boillot a castigat Marele Premiu al Frantei cu un Peugeot cu motor de 5,6 litri pe 12 iulie 1913 folosind pneuri Pirelli. Cursa s-a desfasurat pe circuitul Amiens din Picardy. Jules Goux  a terminat pe locul secund tot cu o masina Peugeot echipata cu pneuri Pirelli.