Pirelli despre testele de la Silverstone

Echipele de Formula 1 au testat pneurile Pirelli care vor fi folosite incepand cu Marele Premiu al Ungariei, pe durata a trei zile de teste la Silverstone. De asemenea echipele au avut ocazia sa-si testeze pilotii tineri – testele fiind in mod oficial destinate tinerilor piloti – dar pilotii titulari au putut lua si ei parte, cu conditia sa demonstreze ca au efectuat testele de pneuri dupa planul agreat cu Pirelli.

Pana la finalul testelor, care au durat trei zile, echipele au colectat foarte multe date si informatii, utile pentru restul sezonului. Oricum, cu noua specificatie a pneurilor constand in mixarea solutiei constructive din 2012 cu compozitiile pentru banda de rulare din 2013, echipele aveau deja foarte multe informatii despe comportamentul elementelor constitutive ale noilor pneuri – astfel ca nu au fost mari surprize.

„Credem ca toti si-au atins obiectivele in aceste trei zile de teste de la Silverstone. Din punctul nostru de vedere, noi am urmarit sa obtinem maximum din aceasta oportunitate, si am adunat date care ne vor ajuta sa intrunim cele mai importante necesitati ale echipelor de Formula 1 in viitor. Deși simularile zilelor noastre sunt extrem de avansate, mai sunt inca lucruri pe care nu le poti afla decat ruland pe pista cu o masina reprezentativa, si vrem sa multumim echipelor si forului care guverneaza acest sport pentru intreaga cooperare in atingerea acestui scop. Pneurile au fost in totalitate fiabile pe parcursul celor trei zile, desi, desigur nu se pot compara timpii cu cei realizati in Marele Premiu al Marii Britanii deoarece conditiile de pistă si alti parametri ai masinilor au fost diferiti. Performantele deja binecunoscute ale structurii 2012, consolidate cu viteza compozitiilor 2013, vor asigura un mix interesant in privinta strategiilor pentru cursele ce vor urma. Echipele au deja multe informatii despre forma si deformarea acestui pneu din sezonul trecut, iar testul de trei zile de la Silverstone a fost util pentru a afla modul in care se vor comporta acestea pe masinile 2013, cu rezultate pozitive”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

INFORMATII SUPLIMENTARE:

• Echipele au in mod normal alocate 100 de seturi de pneuri pe an pentru teste (desi un plus de 12 seturi a fost oferit pentru Silverstone) cu toate compozitiile din gama disponibile. Este la latitudinea echipelor sa aleaga numarul de seturi si compozitii pe care vor sa le evalueze la fiecare test.

• Complementar, un nou pneu prototip de compozitie hard a fost disponibil pentru testele de la Silverstone, pentru utilizarea doar de catre actualii piloti titulari. Aceasta versiune mai dura a compozitiei hard a fost testata pe parcursul antrenamentelor libere din timpul marilor premii ale Spaniei și Marii Britanii.

CIFRE:

• Numarul total de seturi adus la SIlverstone: 344 seturi, echivalent a 1.376 pneuri

– din care pneuri soft: 29 seturi

– din care pneuri medii: 105 seturi

– din care pneuri hard: 139 seturi

– din care pneruri hard prototip: 25 seturi

– din care pneuri intermediare: 30 seturi

– din care pneuri de ploaie: 16 seturi

• Numarul total de seturi folosite: 224

– din care pneuri soft: 18 seturi

– din care pneuri medii: 84 seturi

– din care pneuri hard: 107 seturi

– din care pneuri prototip hard: 15 seturi

– din care pneuri intermediare: 0 seturi

– din care pneuri ploaie: 0 seturi

• Cele mai multe tururi parcurse:

– 17 tururi cu compozitia hard

– 18 tururi cu compozitia prototip hard

– 11 tururi cu compozitia soft

– 16 tururi cu compozitia medium

• Cea mai mare/scazuta temperatura ambientala: 19 °C (Ziua 2)/ 28 °C (Ziua 1)

• Cea mai mare/scazuta temperatura a asfaltului: 27 °C (Ziua 2/3) / 45 °C (Ziua 1/3)

REZULTATE:

 

Ziua 1

1. Kevin Magnussen (McLaren)         1m33.602s      Medium noi

2. Paul Di Resta (Force India)            1m33.774s      Prototip Hard noi

3. Antonio Felix Da Costa (Red Bull)  1m33.821s      Hard Noi

 

Ziua 2

1. Daniel Ricciardo (Toro Rosso)       1m32.972s      Medium folosite

2. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso)        1m33.016s      Soft noi

3. Daniel Ricciardo (Red Bull)            1m33.187s      Hard noi

 

Ziua 3

1. Sebastian Vettel (Red Bull) 1m32.894s      Medium noi

2. Adrian Sutil (Force India)                1m33.242s      Medium noi

3. Nicolas Prost (Lotus)                      1m33.256s      Medium noi

Un comentariu

  1. Post By daniel

    Timpii pe un tur nu au nici o relevanta. In cele trei zile de teste cel mai bun timp a fost un 1m32.894s scos cu pneuri medium noi scos de Sebastian Vettel (Red Bull). Acest timp e atat de bun incit nu asigura trecerea in calificarile de la Silverstone in Q2 ! Este clar ca toata lumea a testat si incercat tot felul de variante. Ar fi util daca ati avea un clasament ca si numar total de tuturi parcurse de catre echipe.

Comments are closed.