Pneurile acordate de F1 Manager pentru cursa din Bahrain

Schimbul de pneuri!

Schimbul de pneuri ale piloţilor de Formula 1 va fi realizat de echipa F1 Manager după fiecare cursă. Vom acorda pneurile în funcţie de prestaţia piloţilor la fiecare mare premiu, cea mai bună prestaţie fiind cotată cu pneurile superuşoare şi cea mai slabă cu pneurile de ploaie. Nu se va ţine cont de prestaţia maşinii sau de alte lucruri care nu sunt sub controlul direct al piloţilor.

 Marele premiu din Bahrain  

 Jenson  Button

A avut un start de cursă slab şi a pierdut câteva poziţii, dar în cursă a mers bine, atât cât i-a permis maşina care după spusele sale şi ale colegului său nu a avut ritmul dorit. A făcut nişte depăşiri frumoase şi e foarte probabil să fi ajuns să pună presiune pe Rosberg pentru locul 5 dacă nu ar fi avut problemele pe care le-a avut la monopost. Ţinând cont de faptul că şi colegul său a avut un ritm slab de cursă, punem slaba prestaţie pe seama maşinii. Pneurile uşoare.

Lewis Hamilton

A reuşit să îşi păstreze poziţia de pe grilă la startul cursei, dar în acelaşi timp nu a reuşit să pună presiune pe Vettel. La fel ca şi în cayul lui Button, probabil că maşina McLaren a fost lentă şi cu siguranţă în cazul lui Lewis şi opririle la boxe au fost dezastruoase. Lewis cel puţin a obţinut 4 puncte care în acest campionat încins se pare că vor conta foarte mult. Nu s-a grăbit la depăşiri şi nici nu a comentat la mişcarea agresivă a lui Rosberg, probabil că nu a uitat că au fost colegi, dar dă semen evidente de maturitate şi de înţelepciune pe circuit. Este şi singurul pilot care a plecat din prima linie a grilei în toate cursele desfăşurate până în prezent. Pneurile uşoare.

Sebastian Vettel

Oare ce a putut face Adrian Newey şi echipa sa de a reuşit să facă dintr-o maşină ce se chinua în calificări la una care a obţinut prima poziţie pe grila de start şi apoi şi prima poziţie în cursă? Vettel a avut un start bun şi a pus o distanţă între el şi urmăritori în primele tururi, care au amintit de sezonul trecut. A fost corect în modul cum s-a apărat în faţa lui Raikonen şi nu a comis greşeli, reuşind să stea pe pneurile uşoare 15 tururi. F1 Manager îi acordă pneurile superuşoare.

Mark Webber

Webber la al treilea start slab din sezon şi la o a patra cursă foarte bună, cursă doar de recuperare din păcate, obţinând locul 4 pentru a patra oară din 4 curse disputate în acest sezon. Cu 240 de puncte probabil că poţi câştiga titlul în acest an. Totuşi sperăm să îl vedem pe podium cât mai curând. Pneurile uşoare.

Fernando Alonso

A avut un start frumos şi a urcat câteva poziţii după care a scos din maşină ceea ce putea maşina şi nu puţin; ţinând cont cum s-au luptat alţii cu maşina în această cursă, Ferrari-ul a arătat chiar bine. Locul 6 pentru Alonso care este la numai 10 puncte în spatele lui Vettel nu este rău deloc şi credem că are cele mai bune rezultate în acest sezon raportate la maşina pe care o conduce. Pneurile superusoare. 

Felipe Massa

A avut un start uimitor şi a stat lângă colegul sau până la sfârşitul cursei uneori fiind mai rapid ca el şi până la urmă numai Hamilton s-a interpus între cei doi de la Ferrari. A obţinut şi primele puncte din acest sezon şi poate sta puţin mai liniştit până la Barcelona când speră intr-o maşină mai bună. Pneurile superuşoare.

Michael Schumacher

Start de cursă bun, dar printre cei slabi şi a reuşit să urce 6 poziţii în primele două ture. Până la urmă aşa cum a declarat şi el este prima cursă din sezon terminată în condiţii de circuit uscat. A plecat de pe locul 22 şi a ajuns pe locul 10 cu şansă, reuşind să stea în faţa lui Perez în ultimele tururi. Credem că are dreptate legat de importanţa pneurilor care a devenit prea mare, mai mare decât abilităţile pilotului. Pe de altă parte îi înţelegem frustarea şi neşansa avută în toate cele 4 curse când a întâmpinat probleme tehnice la monopost în 3 dintre ele. În altă ordine de idei până la Spa, el şi Mercedes trebuie să ia o decizie legată de ce vor face în sezonul următor şi mai sunt până atunci doar 7 curse… Cât va mai tine neşansa de el? Vom vedea în Barcelona. Pneurile uşoare.

Nico Rosberg

Un start slab, căzând până pe poziţia 9 după primul tur. Apoi a făcut o cursa bună şi dacă Schumacher se afla undeva la 6-7 secunde la un moment dat în spatele său a reuşit să termine cursa la 16 secunde în faţa lui. Păcat pentru el că a greşit în calificări în ultimul viraj, deoarece credem că altfel ar fi arătat lucrurile pentru el în cursă dacă ar fi plecat din prima linie. Totuşi manevrele sale noi le considerăm exact pe limita regulamentului sau puţin după, chiar dacă comisarii de cursă l-au absolvit. Pneurile uşoare..

Kimi Raikonen

Da. Pneurile au o prea mare importantă. Să preferi să pleci de pe locul 11 în loc să pleci de pe linia a treia a grilei ca să ai nişte pneuri noi în cursă arată că aşa este. Cu atât mai multe cu cât vine de la un pilot pur sânge cum este Kimi. Greşeala lui sau a echipei noi considerăm că a fost faptul că nu a intrat la boxe pentru ultima oprire cu un tur sau două tururi mai repede. Ar fi avut o şansă clară la victorie. Oricum podium în a patra cursă de la revenire este ceva fantastic. Pneurile superuşoare.

Romain Grosjean

A condus bine de tot în cursă şi Kimi s-a muncit puţin să îl depăşească. A arătat un calm şi o siguranţă în cursă demne de un mare pilot. Să vedem ce va fi în continuare. Aşteptăm Barcelona pentru o confirmare din partea lui. Pneurile superuşoare.

Paul di Resta

Uite că pe cei de la Force India i-am criticat şi i-am numit dezamăgirea sezonului. Au reuşit să schimbe unele lucruri la maşină prin setări inteligente se pare, şi astfel au reuşit să termine pe poziţia a şasea, poziţie care anul acesta înseamnă mai mult ca oricând în ultimii ani, fiind foarte greu de obţinut. Şi-a conservat bine pneurile, Rosberg treacând de el în ultimele tururi cu ceva emoţii, Di Resta optând pentru doar două opriri la boxe. Pneurile superuşoare.

Nico Hulkenberg

Nu putem să nu îi comparăm rezultatul cu cel al colegului sau. A avut probleme mari la start şi apoi s-a luptat în pluton frumos cu ceilalţi rivali de pe circuit. Oricum per ansamblu este dezamăgitoare prestaţia lui din aceste prime 4 curse. Cel care a obţinut prima poziţie pe grilă în Brazilia cu un an şi jumătate în urmă parcă promitea mai multe. Dar să avem răbdare. Pneurile medii.

Kamui Kobayashi – Sergio Perez

Cei de la Sauber au fost în aceasi notă, deci la fel ca cei de la McLaren nu îi depunctăm foarte mult, punem prestaţia lor modestă pe seama maşinii. Mai ales că au încercat o strategie cu două opriri. Pneurile medii şi Kamui şi la Sergio.

Daniel Ricciardo

Nu ştim câte poziţii a pierdut la start, dar faptul că a terminat cursa în spatele colegului său plecat cu 11 poziţii mai în spate ne irită şi ne face să îi acordăm pneurile intermediare, adică echivalnetul notei 2, din 6 posibil.

Jean-Eric Vergne

În 3 din cele 4 curse a terminat în faţa colegului său Daniel. Şi-a văzut de treabă şi momentan nu îl depunctăm pentru calificările nerusite avute în fiecare cursă din acest sezon. Mai aşteptăm. Pneurile superuşoare.

Pastor Maldonando – Bruno Senna

Greu de apreciat obiectiv prestaţiile unor piloţi din pluton şi care au abandonat cursa din motive tehnice. Dar amândoi au avut un start bun şi au câştigat câteva poziţii. Pneurile uşoare.

Heikki Kovalainen

Plecat practic de pe ultima poziţie fiindcă a intrat la boxe cu un cauciuc distrust după un contact în primul tur, a făcut o cursă de recuperare solidă, dar a terminat tot în spatele lui Vitaly Petrov. Pneurile uşoare.

Vitaly Petrov

Este mai încet în calificări decât colegul său, dar ca şi în echipa Torro Rosso conduce în curse cu 3 la 1 în acest sezon în faţa colegului sau. Pneurile uşoare. .

Timo Glock

Tot aşa. Ne-am dori să îl vedem pe Timo intr-o maşină mai bună, măcar jumătate de sezon ca să ştim unde stă. Pneurile uşoare. 

Charles Pic

Nu a mers rău şi ritmul său de cursă era ca cel al celor de la Caterham, dar a avut o problemă cu motorul. Totuşi fiindcă este bătut constant în calificări de către colegul său îi dăm doar pneurile medii.

Pedro de la Rosa

Pneurile uşoare.

Narain Karthikeyan

Pneurile uşoare şi pentru Narain fiindcă a reuşit să termine cursa la numai jumătate de secundă în spatele lui De la Rosa după ce a făcut 4 opriri la boxe. Poate că aşa ar trebuii să facă şi Schumi şi ceilalţi care cred că sunt foarte limitaţi de pneuri şi care ar câştiga diferenţa din viteză lor. Hm.

Un comentariu

  1. Massa nu merita superusoare si Button ce vina a avut ca msina nu i-a mers?

Comments are closed.