Pneurile acordate de F1 Manager pentru cursa din China

Schimbul de pneuri

Schimbul de pneuri ale piloţilor de Formula 1 va fi realizat de echipa F1 Manager după fiecare cursă. Vom acorda pneurile în funcţie de prestaţia piloţilor la fiecare mare premiu, cea mai bună prestaţie fiind cotată cu pneurile superuşoare şi cea mai slabă cu pneurile de ploaie. Nu se va ţine cont de prestaţia maşinii sau de alte lucruri care nu sunt sub controlul direct al piloţilor.

Marele premiu al Chinei

Jenson  Button

De această dată prestaţia sa din cursă a fost unde ne aşteptam. Şi el nu are nici o vină pentru greşeala mecanicilor din timpul opririi sale la boxe, iar în timpul cursei a primit şi informaţia greşită că cei din faţa lui vor mai intra odată la boxe, Kimi şi Vettel, lucru care s-a dovedit fals, aceştia optând pentru o strategie tot cu două opriri şi această informaţie l-a făcut pe Jenson să nu forţeze depăşirea până în ultimele tururi. Îi acordăm pneurile superuşoare.

Lewis Hamilton

S-a luptat frumos cu Kimi şi a avut răbdare nu a fost doar agresiv ci şi inteligent şi nu s-a ciocnit cu Massa când s-a întâlnit cu el. Și până la urmă este cel mai constant pilot, trei podiumuri şi toate pe aceasi poziţie. Pneurile superuşoare.

Sebastian Vettel

A avut nişte calificări grele, nu simte maşina aşa bine ca și Webber şi a avut un start necaracteristic pentru el, adică slab. Dar a recuperat apoi de pe poziţia 15 până pe 3 şi ulterior a căzut pe 5. Pneurile uşoare i le acordă F1 Manager.

Mark Webber

Iarăşi un start slab dar un sfârşit bun, depasindu-l pe Vettel cu două tururi înainte de final şi imaginea de la boxe arată un Horner care ar fi intervenit iarăşi cu replica “Mark păstrează distanţa, trebuie sa păstrăm distanţa.” Credem că echipa nu poate susţine două setări diferite, cu atât mai puțin două dezvoltări diferite, dar dacă ar asculta mai mult de ceea ce vrea şi Webber de la maşină ar fi mai câștigați. Pneurile superuşoare.

Fernando Alonso

Din pacate în condiţii normale, fără ploaie şi pe un circuit destul de rapid, toate cunoştinţele lui Alonso nu au putut face diferenţa. A fost un pilot şters deşi era în spatele lui Hamilton la un moment dat. După victoria din Malaezia şi în faţă cu un circuit şi mai rapid decât cel din China, credem că îi este gândul deja la Barcelona şi aşteaptă inovaţiile promise de inginerii săi. Pneurile ușoare.

Felipe Massa

A fost mai aproape de Alonso în calificări şi a făcut o cursă bunicică ţinând cont de maşina avută la dispoziţie, și am spune noi că arată o creştere de formă. Pneurile medii.

Michael Schumacher

Start de cursă din nou puţin ezitant. Suntem convinşi că dacă am fi întrebat suporterii lui Michael cine va conduce în primul viraj 98% ar fi spus că Schumi. Rosberg a pus faţă de el 0.4-0,7s pe tur până la prima intrare la boxe… şi ultima. Dar a declarat după cursă că ritmul său era conform strategiei sale şi se poate să fi avut o strategie asemănătoare cu ce a făcut în India când l-a depăşit pe Rosberg stând mai mult pe pistă; totuşi greu de crezut fiindcă Rosberg a avut doar două opriri. Fără aceea greşeală a mecanicilor cred că l-am fi văzut pe podium. Dar momentan are un punct după 3 curse. Pentru declaraţiile sale de după cursă de o eleganţă rară în lumea Formulei 1 îi acordăm pneurile superuşoare.

Nico Rosberg

Nu sunt multe de spus. A făcut o cursă foarte bună, nu credem că maşina Mercedes este atât de superioară celorlalte, ci Nico a scos tot din ea. Nici Red Bull nu cred că a câştigat anul trecut la 20 de secunde diferenţă vreo cursă. Dar vom vedea ce va fi în continuare. Ne bucurăm că după ce am spus că Sauber va fi supriza în Malaezia, în China am prezis că vor fi cei de la Mercedes sau Lotus. A fost Rosberg. Pneurile superuşoare.

Kimi Raikonen

A mers bine şi nu ştim în redacţie după cine ne pare mai rău pentru podiumul ratat, de el sau de Michael. Oricum sperăm să îi vedem pe ambii pe podium în cursa viitoare, deşi îmbunătăţirile aduse pe maşina Lotus în China nu i-a dus unde au aşteptat inginerii, poate şi fiindcă directorii lor umblau mai mult cu protestele… Pneurile uşoare.

Romain Grosjean

Ei da, a avut în sfârşit răbdare şi a înţeles că înainte să câştigi o cursă trebuie să o termini. A făcut depăşiri frumoase într-o maşină mai rapidă decât a celor de la Williams şi chiar şi a celor de la Sauber. A pierdut o poziţie la start dar apoi a fost pentru două tururi pe poziţia a doua. Pneurile superuşoare.

Paul di Resta

A făcut ce a putut cu maşina pe care a avut-o la dispoziţie şi cei de la Force India au avut un ritm mai bun decât în Australia. Au fost aproape dar nu a putut să îi depăşească pe cei de la Williams şi Sauber. Pneurile uşoare.

Nico Hulkenberg

A pierdut mai multe poziţii la start şi nu a avut ritmul lui Di Resta în cursă, iar dacă am fi întrebat suporterii Formulei 1 înainte de începerea campionatului cine va avea întâietate în echipa Force India cred că cei mai mulţi ar fi spus că Nico şi nu Di Resta; Di Resta care a fost bătut costant în a doua parte a sezonului 2011 de către Sutil, care acuma e pe margine… nici F1 nu scapă de politică. Pneurile medii.

Kamui Kobayashi

A pierdut 4 poziţii la start şi ritmul de cursă nu a fost cel arătat de Sauber în primele două curse. Nu ştim cine e de vină mai mult, maşina sau piloţii. Dar şi Perez s-a plâns de comportamentul maşinii pe pneurile medii. Pneurile tari i le oferim lui Kamui.

Sergio Perez

Ţinând cont de poziţia de pe grilă şi de rezultatul din cursă am spune că Perez a făcut o cursă mai bună ca şi Kobayashi, chiar dacă a terminat în spatele lui, fiind depăşit la sfârşitul cursei de colegul său. Pneurile medii. Fiind sinceri noi îl vedem pe Kobayashi superior lui Perez în acest moment, dar sezonul este lung.

Daniel Ricciardo

A pierdut două poziţii la start şi a fost depăsit de colegul său care a plecat de la boxe. Pneurile tari.

Jean – Eric Vergne

Plecat de la boxe a făcut o cursă solidă şi a terminat cursa pe locul 16, adică atât cât i-a permis maşina. Pneurile superusoare.

Pastor Maldonando

A pierdut locuri la start dar apoi a recuperat în condiţiile de luptă intense din mijlocul plutonului. Pneurile uşoare.

Bruno Senna

Pneurile uşoare pentru Senna care a obţinut un rezultat foarte bun şi a avut şi un start bun. Cei de la Williams s-au bătut inclusiv cu Alonso. Şi începem să îl vedem pe Senna ca pe un pilot de Formula 1.

Heikki Kovalainen

Probleme tehnice apărute i-au afectat rezultatul final. Şi o maşină care este aşa cum este, e greu de apreciat, dar totuşi pneurile uşoare.

Vitaly Petrov

O cursă din nou bună şi începem să îl vedem cu alţi ochi pe Petrov la fel ca şi pe Senna. Au fost în acelaşi tur cu conducătorul cursei până aproape de sfarstitul ei. Pneurile uşoare.

Timo Glock

În nota obişnuită. Adică şi-a bătut colegul şi a obţinut locul maxim ce putea cu această maşină. Pneurile uşoare.

Charles Pic

Au o maşină mai puţin bună cei de la Marrusia, dar distanţa din calificări faţa de Timo este mare şi în cursă tot departe de el. Pneurile medii.

Pedro de la Rosa

Pneurile uşoare. Îl bate rău de tot pe Narain în calificări şi constant în cursă termină foarte mult în faţa lui.

Narain Karthikeyan

Aşa cum ziceam mai sus. Deci pneurile tari.