Pneurile acordate de F1 Manager pentru cursa din Valencia

Schimbul de pneuri

Schimbul de pneuri ale piloţilor de Formula 1 va fi realizat de echipa F1 Manager după fiecare cursă. Vom acorda pneurile în funcţie de prestaţia piloţilor la fiecare mare premiu, cea mai bună prestaţie fiind cotată cu pneurile superuşoare şi cea mai slabă cu pneurile de ploaie. Adică nota 6 este maxim şi nota 1 este minim. Nu se va ţine cont de prestaţia maşinii sau de alte lucruri care nu sunt sub controlul direct al piloţilor.

Marele Premiu din Valencia           

Jenson  Button (start 9, sosire 8 )

Din nou o cursă slăbuţă făcută de Button. A fost mai lent în cursă decât Hamilton şi s-a calificat pe poziţia a 9-a deşi colegul său a fost pe 2. Pentru calificări îi acordăm circumstanţe atenunate fiindcă au fost foarte strânse, pentru cursă însă nu prea. Sperăm să îşi revină pentru cursa de acasă şi Duminică în Valencia a făcut un pas în faţă comparativ cu ultimele 3 curse. Aşadar îi acordăm pneurile de componenţă medie lui Jenson.

Lewis Hamilton (start 2, sosire 19)

Este singurul pilot care s-a calificat în toate cele 8 curse din 2012 în primele 3 poziţii pe grila de start. Este cu adevărat un pilot rapid. Legat de cursă, admitem că a făcut o cursă bună, dar avem şi o altă perspectivă în urma coliziunii cu Maldonanto. Comisarii de cursă au decis că acesta “nu s-a întors pe circuit în condiţii de siguranţă” şi l-au penalizat. Bine, aşa o fi, ce ne interesează pe noi este dacă piloţi ca Alonso sau Webber ar fi evitat contactul cu Pastor? Noi credem că da, de aceea îi acordm nota 5 lui Hamilton şi nu notă maximă. „Trebuie să ţii cont lânga cine eşti pe pistă”.

Sebastian Vettel (start 1, descalificat)

A fost atât de rapid în ultimul tur din calificări şi în prima jumătate de cursă încât suntem convinşi că ceilalţi piloţi sunt puşi pe gânduri – de fapt îşi amintesc cu groază de anul trecut – iar inginerii celorlalte echipe caută soluţii de îmbunătăţire a proprilor maşinii mai acerb ca înainte. Nu putem să îi acordăm decât pneurile superuşoare lui Sebastian şi nota maximă 6.

Mark Webber (start 19, sosire 4)

A făcut depăşiri curate, rapide, cu mult sânge rece, aşa cum ne-a învăţat. A avut şi răbdare când a trebuit şi de ce are nevoie în continuare Mark este să aibă nişte calificări ca în primele curse pentru a lupta la victorie şi a spera la titlu. Notă maximă şi pentru Webber care iată că este pe locul 2 în campionatul general.

Fernando Alonso (start 11, sosire 1)

Nu ştim ce ar fi de spus despre cursa făcută de Fernando. A demonstrat din nou că este un pilot complet, puternic şi foarte echilibrat. Depăşirile sale au fost curate. Un mic contact cu Grosjean când a efectuat depăşirea asupra acestuia, contact care putea avea urmări, dar din imaginile reluate nu pare să aibă vreo vină el, ci Romain a strâns la limită. Pneurile superuşoare pentru Alonso şi felicitări maestre.

Felipe Massa (start 13, sosire 16)

Huuuuuuuuuuuuuuuf! Aici e mai greu. Între el şi Fernando în calificări a fost doar Michael Schumacher şi mai puţin de o zecime de secundă. În cursă nu a avut vină la contactul cu Kobayashi şi din turul 8 a avut probleme la maşină, la sfârşitul cursei constatându-se că a avut probleme la partea spate a maşinii, lucru ce a afectat aerodinamica maşinii. Pneurile usoare de la noi, dar nu știm ce părere au șefii săi de la Ferrari.

Michael Schumacher (start 12, sosire 3)

Schumacher la fel ca şi Webber, depăşiri curate, rapide, cu sânge rece cum nu eram siguri că Michael mai poate. Şi în plus faţă de Mark, a trebuit în permanenţă să îl urmărească şi pe acesta în oglinzi atunci când efectua depăşiri, fiindcă Webber venea peste el şi era mai rapid deşi pneurile sale erau mai vechi cu 3 tururi decât ale lui Michael. Mercedes au de lucrat la acest aspect. Schumacher ia pneurile cu talonul roşu şi deci nota maximă.

Nico Rosberg (start 6, sosire 6)

Rosberg a stabilit cel mai rapid tur din cursă, e drept că a avut cele mai noi pneuri de compoziţie uşoară şi a făcut o cursă de recuperare foarte bună. Problema lui este de ce a trebuit să facă o cursă de recuperare. A pierdut la start 5 poziţii şi a ajuns în faţa lui Michael. Apoi la restartul cursei a pierdut în câteva viraje din nou 3,4 poziţii. Probabil că nu a avut pneurile în temperatură, dar asta credem noi că ţinea şi de el. Plecat de pe 6 ar fi putut să câştige cursa sau să obţină un podium. Nu a făcut-o şi îi acordăm doar pneurile medii şi nota 4.

Kimi Raikkonen (start 5, sosire 2)

Kimi a avut un start bun, dar a pierdut o poziţie după primul tur fiindcă Maldonado l-a blocat după primele viraje, deşi finlandezul a ales o trasă bună pe exterior. În rest a făcut o cursă bună şi ne place atitudinea lui în care spune că e bun locul 2, dar el nu pentru asta se află în F1. Ei bine, ca să câştige credem că mai trebuie să obţină de undeva vreo 2 zecimi în calificări. Pneurile superuşoare.

Romain Grosjean (start 4, descalificat)

S-a descurcat bine pe un circuit pe care îl suspectam că va greşi. Nu a greşit şi a fost cel mai rapid de pe circuit după Vettel. L-a învins din nou pe Kimi în calificări chiar dacă cu un avantaj minim. Pneurile superuşoare i le acordăm tânărului francez.

Paul di Resta (start 10, sosire 7)

A fost singurul pilot care a plecat cu o strategie cu o oprire şi care a reuşit să se şi ţină de ea. În ultima sesiune din calificări nu a reuşit să efectueze cel mai rapid tur, fiindcă altfel ar fi plecat de pe poziţia 5 sau 6. Aşa arăta cel puţin timpul său din sesiunea a doua. A mers bine şi cei de la Mercedes şi McLaren pot învăţa de la Force India cum fac de reuşesc să păstreze aşa bine pneurile în comparaţie cu ei. Nota 6 pentru Di Resta.

Nico Hulkenberg (start 8, sosire 5)

Nota 6 şi pentru Hulkenberg care a început să scoată capul în lume, în lumea bună a Formulei 1 şi a reuşit să obţină cea mai bună clasare din cariera sa în Valencia. Timpi din cursă au fost practic similari cu cei ai colegului său. Felicitări Nico şi la mai mare, noi îţi acordăm pneurile superuşoare.

Kamui Kobayashi (start 7, descalificat)

Iarăşi a dat cu piciorul la un rezultat bun şi coliziunea cu Massa a fost destul de clar din cauza lui. Plecat de pe 7 a ajuns până pe locul 4 şi putea să obţină un rezultat frumos, rezultat ce nu va veni nici în următoarea cursă fiindcă va suferi o penalizare de 5 poziţii în Silverstone. Penurile tari şi nota 3 pentru Kamui.

Sergio Perez (start 15, sosire 9)

Plecat tot de pe locul 15 – aşa cum am prevăzut – nu a mai putut obţine un podium pe acest circuit ci doar locul 9. Nu a făcut o cursă rea şi a reuşit să stea în afara incidentelor ceea ce nu e puţin lucru la tinerii piloţi din zilele noastre. Pneurile uşoare.

Daniel Ricciardo (start 17, sosire 11)

A fost la un moment pe locul 4 şi apoi a pierdut poziţie după poziţie. Nu prea a fost vina lui, maşină sa este una lentă din păcate pentru tinerii piloţi de la Torro Rosso. A avut însă şi el un incident cu o maşinia Caterham la fel ca şi colegul său. A şi fost învins în calificări de Kova şi pentru asta nu îi oferim decât pneurile medii.

Jean-Eric Vergne (start 18, descalificat)

Pneurile intermediare de ploaie, adica nota 2 din 6 pentru Vergne. Şi-a distrus cursa şi a distrus şi cursa lui Kovalainen.

Pastor Maldonado (start 3, sosire 12)

Îl condamnăm pe Pastor nu fiindcă nu a făcut reintrarea pe circuit în condiţii mai sigure aşa cum au zis comisarii, ci fiindcă nu a mai avut răbdare câteva viraje în plus ca să obţină podiumul. Era evident că pneurile lui Hamilton sunt duse şi că depăşirea va veni inevitabil. Pentru prostia sa îi oferim penurile intermediare, adică nota 2.

Bruno Senna (start 14, sosire 10)

Pilotul care trebuie să facă ceva cu calificările sale. Este bătut rău de tot de către colegul său în calificări dar măcar în primele curse reuşea să îi vină în faţă în curse. Acum nu mai reuşeşte acest lucru, decât dacă iată Maldonado face prostii şi este penalizat. Pneurile medii pentru Senna.

Heikki Kovalainen (start 16, sosire 14)

Pneurile superuşoare pentru Heikii şi asta şi numai fiindcă a învins ambele maşini Torro Rosso în calificări, poate de aceea aceştia au lovit maşinile Caterham în cursă. El a făcut şi o cursă bună şi ar fi putut fi mult mai bine dacă Vergne nu îl lovea.

Vitaly Petrov (start 20, sosire 13)

Pneurile uşoare pentru Petrov. Nu îi oferim mai mult fiindcă e departe în calificări de colegul său.

Timo Glock (nu a luat startul în cursă)

Charles Pic (start 23, sosire 15)

Nu ştim câte merite a avut în cursă, e drept că a terminat in faţa celor de la HRT, dar ştim că a fost învins în calificări de ambii piloţi HRT. Pneurile medii pentru Pic.

Pedro de la Rosa (start 21, sosire 17)

Pneurile superuşoare. S-a calificat din nou pe poziţia 20 pe grila de start.

Narain Karthikeyan (start 22, sosire 18)

Pneurile uşoare şi pentru Narain fiindcă nu a greşit şi l-a învins şi el pentru prima dată pe pilotul echipei Marussia în calificări.

2 comentarii

  1. Post By ionut

    Este dificil sa va hotarati….ori dati pneuri, ori note?

    1. Post By F1 Manager

      Si una si alta. La unii le e mai greu cu pneurile ca nu le stiu si ne-au scris. Si de aceea le intercalam pana invata toata lumea. Mai o cursa si apoi mergem numai pe pneuri. Asteptam si pareri despre cum am acordat pneurile, e buna strategia sau nu? Multumim.

Comments are closed.