Schimbul de pneuri
Schimbul de pneuri ale piloţilor de Formula 1 va fi realizat de echipa F1 Manager după fiecare cursă. Vom acorda pneurile în funcţie de prestaţia piloţilor la fiecare mare premiu, cea mai bună prestaţie fiind cotată cu pneurile superuşoare şi cea mai slabă cu pneurile de ploaie. Adică nota 6 este maxim şi notă 1 este minim. Nu se va ţine cont de prestaţia maşinii sau de alte lucruri care nu sunt sub controlul direct al piloţilor.
Marele Premiu de la Silverstone
Jenson Button (start 16, sosire 10 )
Aşa cum ziceam mai sus nu ţinem cont de prestaţia maşinii ceea ce face foarte greu să acordăm notele potrivite celor de la McLaren şi celor de la Mercedes. Button a declarat că nu a fost nimic neînregulă cu maşina, în afară de faptul că i-a lipsit viteza. Pneurile medii pentru Jenson.
Lewis Hamilton (start 8, sosire 8 )
Prima cursă din 2012 pentru Hamilton în care nu a reuşit să se califice în primele două rânduri pe grila de start. Dacă şi el s-a chinuit în cursă înseamnă că McLaren chiar au probleme la maşină . Pneurile uşoare pentru Lewis.
Sebastian Vettel (start 4, sosire 3)
Doar pneurile uşoare şi pentru Vettel, din cauza startului ezitant şi fiindcă nu a reuşit să fie aşa de rapid în cursă ca şi colegul său. A și stat mai mult timp în spatele unor piloţi întârziaţi şi asta l-a costat locul 2. Este evident că au cea mai rapidă maşină – din nou – cei de la Red Bull și în Germania unde va fi cursa următoare îi vedem ca principali favoriţi.
Mark Webber (start 2, sosire 1)
Din nou un “bătrân” a câştigat cursa. Webber a declarat legat de momentul când era în urmăriea lui Alonso în ultimele tururi că a crezut că acesta se preface cu acel ritm de cursă redus şi că atunci când se va apropia va mări din nou distanţă faţă de el. Nu a fost aşa. A avut nişte calificări spectaculoase Mark şi o cursă curată şi eficientă. Pneurile superuşoare.
Fernando Alonso (start 1, sosire 2)
Iarăşi nu ştim cât de mult face echipa strategia şi ce cuvânt de spus are şi pilotul, însă când a intrat a doua oară la boxe, Alonso tocmai făcuse cel mai bun timp personal şi care poate îl mai putea face încă două, trei tururi şi astfel putea să aibă pneurile de compoziție uşoară mai proaspete, dar astea sunt până la urmă simple speculaţii. Oricum nu putem să îl depunctăm pe cel care a ieşit în evidenţă în mai toate cursele din acest an şi îi oferim pneurile superuşoare.
Felipe Massa (start 5, sosire 4)
Pneurile superuşoare pentru Massa. I le acordăm cu inima uşoară. A avut răbdare dar nu a ezitat când şi-a depăşit maestrul, pe Schumacher în turul 10. A pus şi ceva presiune pe Vettel dar nu foarte multă în ultima perioadă a cursei. Are toate şansele să fie pe podium în cursa ce se va desfăşura pe circuitul din Hockenheim.
Michael Schumacher (start 3, sosire 7)
Aici iarăşi ne e greu să acordăm pneurile potrivite lui Schumacher. Plecat de pe locul 3 a terminat doar pe 7, însă maşina era evident că nu putea mai mult şi a rezistat chiar bine cu Massa, Vettel şi Raikkonen în spate în primele 12 tururi până la schimbarea de la boxe, când a trecut pe pneurile tari. Pentru calificările foarte bune şi pentru că a fost superior ritmului avut de Rosberg îi acordăm pneurile superuşoare însă avem ceva de spus la adresa lui Ross Brawn şi a echipei sale. El a declarat că au fost a patra maşină cea mai rapidă din cursă lucru rezultat din faptul că Schumacher a ieşit pe 7 în spatele Ferrari, Red Bull şi Lotus. Greşit Ross! Kobayashi, Hulkenberg, Senna au fost mai rapizi ca Michael pe primele două perioade ale cursei şi în plus toată lumea vorbeşte de inovaţii, Ferrari, Red Bull, Sauber, Williams, Force India, McLaren, pe când de la Mercedes nu se aude nimic. Poate că or face şi or tace, dar ritmul lor a fost unul înfiorător de lent în această cursă.
Nico Rosberg (start 11, sosire 15)
Şi fiindcă nu am terminat cu Brawn încă, mai avem ceva de spus şi o spunem când ar trebuii să vorbim despre Rosberg care nu a reuşit în 15 de tururi să treacă de cei de la Toro Rosso, de Riciardo şi de Vergne. Deci cum au fost a patra maşină cea mai rapidă? Ştim că Rosberg e rapid, deci maşina a fost cea care a avut probleme. Rosberg ia pneurile medii fiindcă deşi a avut o maşină lentă a avut un tur la start foarte slab şi calificări slabe.
Kimi Raikkonen (start 6, sosire 5)
Kimi din nou mici probleme la start şi din nou „blocat în spatele lui Michael”. Credem că cei de la Lotus au cea mai bună maşină şi modul cum tratează pneurile este la fel de bun ca modul celor de la Red Bull sau poate chiar mai bun ca ei. Au podiumuri, dar credem – fără supărare – că doar ezitările piloţilor i-a împiedicat să obţină victoria. Poate nu şi în Hockenheim. Pneurile uşoare pentru Kimi.
Romain Grosjean (start 9, sosire 5)
Plecat practic de pe 22 a ajuns la doar 7s în spatele lui Kimi la sfârșitul cursei. Doar pneurile ușoare fiindcă în calificări era trecut lejer în ultima sesiune şi tot a greşit şi a ieşit în decor nemaiputând să ia startul în ultima sesiune. Cum ar fi fost dacă ar fi plecat de pe poziţia a 5-a Romain şi nu de pe 9? Să îşi pună această întrebare, să stea două zile să se gândească şi aşa poate îl vedem mai sus în cursa următoare.
Paul di Resta (start 10, descalificat)
A fost învins în calificări de colegul său şi în plus nu ştie încă nici el ce s-a întâmplat de a făcut pană, cine l-a atins, etc. Pneurile tari pentru Paul di Resta care aşa cum anticipăm a cam început să fie bătut de colegul său în calificări şi în curse.
Nico Hulkenberg (start 14, sosire 12)
Hulkenberg pleca de pe locul 9 dacă nu avea aceea problemă cu cutia de viteze, însă faptul că a pierdut 3 poziţii în penultimul tur nu putem decât să îl învinovăţim pe el. Aşadar pneurile medii pentru Nico.
Kamui Kobayashi (start 17, sosire 11)
Din nou greşeşte Kamui şi sincer ne e teamă că nu îl vom mai vedea la anul în Formula 1 sau nu la o echipă de nivel mediu ca Sauber. Dacă nu intra în proprii mecanici ar fi fost cel puţin în faţa lui Hamilton, dar cu şanse bune să pună presiune şi pe Michael. Păcat pentru el şi pentru echipă. Pneurile medii fiindcă ţinem cont că l-a bătut pe Perez în calificări şi că plecat de pe locul 17 a ajuns pe 11 chiar și cu această greșeală.
Sergio Perez (start 15, descalificat)
Perez şi şefa echipei Sauber erau toţi un zâmbet în pauza de o oră din calificări, sperând că poate acestea se vor opri şi se vor termina cu rezultatul arătat în acel moment care îl indica pe Perez pe prima poziţie. Nu a fost aşa şi bine căci calificările s-au desfăşurat complet până la urmă. Nu au fost bune pentru Perez cum nu a fost nici cursa lui, neavând vreo vină. Pneurile medii.
Daniel Ricciardo (start 12, sosire 13)
E bine că a terminat cursa şi că a terminat-o onorabil. Pneurile superuşoare.
Jean-Eric Vergne (start 23, sosire 14)
Bravo şi lui că a terminat cursa, deşi primeşte doar pneurile uşoare fiindcă a plecat de pe locul 23. Ţinem cont că a terminat cursa la doar 2 secunde în spatele colegului său şi în faţa lui Rosberg pe care l-a tinut în spate 15 tururi.
Pastor Maldonado (start 7, sosire 16)
Pneurile intermediare şi nu cele de ploaie fiindcă s-a calificat pe poziţia a 7-a. Dacă şi cursa viitoare mai intră în cineva îl vom scoate din competiţia F1 Manager şi îl vom lăsa desculţ, fără pneuri.
Bruno Senna (start 13, sosire 9)
A avut răbdare grozavă în faţa lui Hulkneberg şi l-a ţinut în spate şi pe Button. Mai lent în calificări în general ca şi Maldonado, dar mai constant în curse şi încet încet îşi poate întării locul în echipă. Pneurile superuşoare.
Heikki Kovalainen (start 19, sosire 17)
Pneurile uşoare pentru Heikii fiindcă nu a reuşit să se strecoare aşa cum spera mai în faţă, iar inovaţiile mult trâmbiţate şi aduse aici or nu şi-au adus aportul scontat ori din pricina vremii nu au putut fi configurate potrivit. Ne vom lămuri in Germania.
Vitaly Petrov (start 18, descalificat)
Ce să îi oferim lui Petrov, care a ieşit de la start din cursă din cauza unor probleme tehnice, dar care totuşi a terminat mai bine calificările decât colegul său? Nu îl punctăm pentru această cursă.
Timo Glock (start 20, sosire 18)
Pneurile uşoare.
Charles Pic (start 24, sosire 19)
Pneurile uşoare.
Pedro de la Rosa (start 21, sosire 20)
Pneurile uşoare.
Narain Karthikeyan (start 22, sosire 21)
Pneurile uşoare şi pentru Narain.