Pneurile (notele) acodate de F1 Manager pentru cursa din Montreal

Schimbul de pneuri

Schimbul de pneuri ale piloţilor de Formula 1 va fi realizat de echipa F1 Manager după fiecare cursă. Vom acorda pneurile în funcţie de prestaţia piloţilor la fiecare mare premiu, cea mai bună prestaţie fiind cotată cu pneurile superuşoare şi cea mai slabă cu pneurile de ploaie. Adică nota 6 este maxim şi nota 1 este minim. Nu se va ţine cont de prestaţia maşinii sau de alte lucruri care nu sunt sub controlul direct al piloţilor.

Marele Premiu din Montreal          

Jenson  Button

Oricâtă simpatie am avea pentru Jenson, direct, fără alt comentariu îi acordăm pneurile de ploaie, adică nota 1. Daca Schumacher sau Massa ar fi avut comportamentul lui din ultimele 3 curse aici incluzând și calificările ei ar fi fost desfințați de lumea din Formula 1, cum au și fost adesea pentru mai puțin de atât. Credem însă în revenirea sa de formă.

Lewis Hamilton

Tot simplu și făra prea multe comentarii Hamilton primește nota 6 și deci pneurile superușoare fiindcă toată cursa a mers ca și când mașina sa doar cu aceste pneuri ar fi fost încălțată.

Sebastian Vettel

Ezitarea lui și a echipei de a efectua a doua oprire pentru schimbul de pneuri credem că l-a costat podiumul în Montreal pe tânărul campion german. Nu a comis greșeli dar nici nu a excelat. Totuși îi acordăm pneurile ușoare pentru prestația sa din calificări și cursă.

Mark Webber

A fost cam la fel de rapid ca și colegul său însă a avut o mică problemă la motorul mașinii în primele 10 tururi și a reușit să termine doar pe locul 7, plecat fiind de pe locul 4. În calificări însă a fost mai lent cu jumătate de secundă comparativ cu timpul obținut de Sebastian. De data aceasta pe cel mai direct și sincer pilot din F1 îl încălțăm doar cu pneurile medii.

Fernando Alonso

Strategia este strategie, dar pilotul simte ceea ce nu arată nici o dată tehnică afișată prin telemetrie. Păcat că a pierdut locul 2 și o parte din vină – la fel ca și Vettel – credem că are, iar acest lucru nu ne lasă să îi dăm nota maximă, dar e aproape, nota 5 și pneurile ușoare pentru cel pe care noi îl considerăm și după această cursă favoritul la titlul din 2012.

Felipe Massa

Este în revenire de formă Felipe dar greșeala din primul viraj l-a costat puncte bune. Și în analiza noastră îl costă. Îi oferim pneurile medii singurului pilot de F1 care a câștigat titlul mondial ca apoi să îl piardă peste numai câteva secunde și chiar la el acasă în Brazilia.

Michael Schumacher

Schumacher din pricina confuziei echipei a ratat turul rapid din ultima sesiune din calificări cu doar 0,04s. Penibil. Aripa spate nu s-a mai închis in timpul cursei la fel ca și în calificările din Bahrain. Penibil. 3 mecanici de la Mercedes săreau pe aripă și probabil au aflat că nu așa trebuie închisă. Penibil. Înainte de starul cursei pe circuit Norbert Haug și Ross Brawn au stat doar lângă mașina lui Rosberg. Trist. Dar toate acestea spre bine. De ce? Cum ar fi fost dacă ar fi condus cursa din Monaco și ar fi avut probleme cu presiunea la combustibil. Cum era daca în Montreal nu i s-ar fi închis aripa fiind pe locul 3?  Așa poate totuși mai găsește o motivație în continuare Schumi după cum el declară, deși urmează un circuit, cel din Valencia ce nu se potrivește mașinii Mercedes.

Nico Rosberg

Greșeala de a efectua o depășire tăind șicana l-a costat pe Rosberg podiumul. În urma acelei greșeli el a pierdut o pozitie și minim 5 secunde. Pneurile uşoare fiindcă la un moment dat a fost cel mai rapid din cursă pentru mai multe tururi până la intrarea lui Hamilton, Vettel și Perez la boxe și revenirea lor pe circuit cu pneuri noi.

Kimi Raikkonen

Kimi a acuzat din nou probleme la direcţie în timpul calificărilor dar a admis că în cursă mașina s-a comportat mai bine. Plecat de pe locul 12 sigur spera intr-o poziție mai bună la final decât poziția 8. O fi cum zice el dar Grosjean a făcut o cursă mult mai bună și asta nu ne lasă decât opțiunea de a îi acorda pneurile medii lui Raikkonen.

Romain Grosjean

A fost din nou mai rapid în calificări decât colegul său şi testul de maturitate l-a trecut de această dată pe acest circuit destul de dificil. Dacă pentru cursa din Monaco l-am penalizat aspru şi i-am acordat nota 2, de data aceasta îi acordăm nota 6 si pneurile superuşoare.

Paul di Resta

Poate părea ciudat, dar fiindcă a plecat de pe poziţia a 8-a şi apoi a ajuns pe locul 5 în câteva tururi, dar a încheiat pe locul 11 vom fi mai aspri cu Paul decât cu colegul său şi îi acordăm pneurile medii, pe care poate se descurcă mai bine decât pe cele superuşoare care l-au ţinut foarte puţin în cursă, intrând primul la boxe pentru a efectua schimbul de pneuri în turul 13.

Nico Hulkenberg

Prin prisma faptului că a pornit cu 5 poziţii mai în spate decât colegul său dar a terminat cursa chiar în spatele lui şi a avut un ritm de cursă superior lui Di Resta îi vom acorda pneurile uşoare.

Kamui Kobayashi

Nici Kamui nu a mers rău dar a întâmpinat probleme de trafic şi nu a avut cea mai bună strategie. Oricum a obţinut doua puncte. Pneurile uşoare şi sperăm să ajungă şi el pe podium în acest an.

Sergio Perez

Din nou o cursă bună pentru Perez. Podiumul pe un circuit aşa de solicitant este ceva deosebit. E drept că fară greşelile lui Vettel care a intrat târziu la boxe şi a lui Alonso care nu a mai intrat deloc nu ar fi fost posibil. Istoria se scrie însă fără prea mulţi de dacă. Pneurile superuşoare.

Daniel Ricciardo

Pneurile uşoare pentru Daniel fiindcă mai mult nu îi permite maşina, mai mult decât a făcut.

Jean-Eric Vergne

Pneurile medii pentru tinerelul Formulei 1, deoarece a fost mult în spate în calificări şi viteza din cursă a fost inferioară celei avută de colegul său.

Pastor Maldonado

El s-a declarat mulţumit de consistenţa maşinii din timpul cursei şi a reuşit să câştige si câteva poziţii faţă de începutul cursei. Pneurile uşoare.

Bruno Senna

Pneurile tari pentru Senna momentan. Dar atât el cât și colegul său sunt foarte încrezători în cursa ce va urma. Noi le dorim succes.

Heikki Kovalainen – Vitaly Petrov

Pneurile uşoare pentru ambii piloţi Caterham. Vitaly a avut acelaşi ritm în cursă ca și Heikki, pe alocuri fiind chiar superior.

Timo Glock

Glock a făcut o cursă slabă până în momentul abandonului. Pneurile medii.

Charles Pic

Pneurile uşoare pentru Pic.

Pedro de la Rosa

Pneurile superuşoare. S-a calificat din nou pe poziţia 20 în calificări.

Narain Karthikeyan

Pneurile tari.