Post cronica cursei din Austin, Texas

Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a câștigat al patrulea său Mare Premiu al Statelor Unite printr-o strategie cu două opriri așa cum a fost preconizat, după o cursă care s-a dezvoltat într-o extrem de variată bătălie tactică. Șase strategii diferite au fost utilizate de primii 10, cu liderii foarte apropiați în privința performanțelor de la start la sosire, în ciuda tacticilor extrem de variate. Patru piloți din primii 10 au utilizat toate cele trei compozițiile pe parcursul grand prix-ului, dar Hamilton a fost singurul din primii 10 care a avut combinația soft-soft-medium.

Toate cele trei compoziții au fost văzute la începutul cursei, doar cei doi piloți Mercedes și pilotul Red Bull, Max Verstappen pornind pe pneuri soft din primii 10, după ce au reușit cu acest pneu cel mai bun timp în Q2-ul din calificări. Rosberg a fost singurul dintre cei din față care a ales pneurile medium pentru schimbul de la jumătatea cursei, utilizând acest pneu din nou pentru ultimul stint. Atât Hamilton cât și Rosberg au efectuat ultimul stop pe o perioadă de safety car virtual cu 24 de tururi rămase de parcurs, ceea ce ar fi putut influența decizia de a schimba pe compoziția medium pentru a ajunge până la final.

unitedstates-race

Cei mai mulți piloți au efectuat câte două opriri, deși înainte de retragere pilotul Ferrari, Kimi Raikkonen a efectuat a treia oprire și de asemenea Vettel a optat pentru aceeași alegere cu doar trei tururi rămase de parcurs. Ambii piloți Sauber și Daniil Kvyat de la Toro Rosso au oprit o singură dată.

Cursa s-a derulat în condiții calde și uscate, temperaturile fiind în jurul a 34 de grade: similare cu condițiile din calificări.

Cu șase strategii diferite pentru primele 10 poziții, strategia alegerii pneurilor a fost utilizată intens. Perioada virtuala a masinii de siguranta a avut un impact notabil asupra cursei lui Daniel Ricciardo și a permis unor piloți să obțină un avantaj pentru a efectua ultima oprire și a câștiga astfel poziții pe pistă.

Cei mai buni timpi ai zilei per compoziție:

  Medium Soft Supersoft
Primul ROS 1m41.897s SAI  1m42.832s VET  1m39.877s
Al doilea HAM 1m42.386s VES 1m43.056s RAI   1m41.841s
Al treilea VES  1m42.424s VET 1m43.096s MAG 1m42.475s

Cel mai lung schimb al zilei:

Hard Ericsson 38 tururi
Medium Nasr, Sainz 26
Soft Vettel, Raikkonen 14

3 comentarii

  1. Daca nu era VSC poate Nico era depasit de Richi. Dar de Lewis ma indoiesc.
    Desi una e sa fii in fata unui Merc si alta e sa si ramai acolo. Mai ales pe un circuit cu linii drepte mai lungi. Cum e cazul USA.
    Richi s-a considerat nedreptatit ca cei doi Merc au schimbat pe SC. Dar nu cred ca avea vre-o sansa la victorie asa cum spunea el pe team radio.

    1. Dar macar era in fata si era o batalie pentru locul 2.

      1. 1 sau 2. Putea pune presiune si pe Lewis daca ar fi avut un ritm de cursa superior. Nu cred ca era cazul dar cu siguranta schimba datele problemei podiumului. Poate-i trecea prin cap lui Lewis sa-l lase le Richi sa se apropie ca sa-l ajute sa nu fie depasitr de Nico. Cert e ca neamtul a avut doar de casrigat de pe urma VSC. Pacat. As vrea un final de campionat mai palpitant.
        E clar ca Ferrari nu au nici o sansa sa incurce un Merc sanatos. Dar RBR pot!

Comments are closed.