Post cronica cursei din Brazilia

Odata, de mult, tare de mult a fost cursa din Brazilia 2016… Asa va putea incepe una din povestile care le vom spune nepotilor nostri. Si ca a fost un tanar de 19 ani pe care il cheam Max si care a facut cu adevarat senzatie.

Max Verstapen a facut o cursa de zile mari si a incantat suporterii F1 din intreaga lume si chiar putea castiga cursa. Daca la un restart era pe pneurile de ploaie in spatele lui Hamilton pe aceleasi pneuri, nu il vedeam bine nici pe Hamilton. Insa asa, cu un risc asumat si nefructificat de echipa Red Bull care a decis sa incerce penurile intermediare, cele 20 de minute de pilotaj extrem a lui Max se vor altura imaginilor facute de alti mari piloti pe circuite inundate de ploaie, Prost, Senna, Schuamcher si altii si vor ramane in istorie.

Ramanem insa la sfatul nostru pentru Verstapen de a-si masura vorbele si a isi pastra mintea lucida si a se maturiza.

20-brazilian-race1-4k-en1_6

Utilizarea pneurilor de catre piloti in Marele Premiu de Formula 1 din Brazilia!

Sunt multe alte lucruri de mentionat.

Hamilton a facut si el o cursa fara greseala si a declarat ca a fost una dintre cele mai usoare curse castigate de el, deoarece nu a avut nici un derapaj, absolut nimic care a stat in calea victoriei sale si desigur a aruncat o sageata catre colegul sau de echipa Nico Rosberg. „Nico nu are nimic ce sa imi faca in cursa, desi el piloteaza cu aceasi masina si acum conduce cel mai bine din intreaga lui cariera”.

Nico Rosberg a fost conservativ si intelept, a calculat fiecare lucru si nu s-a panicat cant Verstapen l-a depasit la unul dintre restarturi. Mai mult de cat a obtinut nu putea obtine decat cu riscuri uriase si nu e de condamnat pentru ce a facut. Insa in Abu Dhabi preisunea va fi si mai mare si ne amintim de ultima cursa din sezonul 2010 cand – si din cauza sa – colegul sau Michael Schuamcher a fost scos din cursa si cu Liuzzi intrand direct in masina germanului fiind foarte aproape de o tragedie. Uneori lucrurile se razbuna. Asa ca: ATENTIE Nico la startul de peste doua saptamani si nu numai!

Sauber si Manor au obtinut primele puncte din sezonul 2016, puncte ce stabilesc locul 10, cel care primeste circa 30 milioane dolari fata de ultimul loc care nu primeste decat vreo 6 milioane. Practic imposibil ca in Abu Dhabi Manor sa obtina locul 9 in cursa, loc ce i-ar situa in fata celor de la Sauber.

Felipe Massa isi ia adio de la compatrioti si de la fosti colegi cu lacrimi in ochi. Inca odata: Multumim Felipe!

Daniel Ricciardo este cu siguranta pus pe ganduri acum daca deja nu era, legat de competivitatea colegului sau de echipa. El inca conduce in clasamentul punctelor obtinute anul acesta doar la echipa Red Bull de cei doi incepand de la cursa din Spania. 210 puncte Ricciardo – 179 Verstapen. Va fi foarte interesant de urmarit ultima cursa si desigur cum se vor desfasura lucrurile anul viitor intre cei doi. Ambii sunt niste piloti grozavi cu un plus de experienta la australian.

Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton a câștigat cursa întreruptă și derulată exclusiv pe ploaie a Marelui Premiu al Braziliei folosind doar pneurile albastre de ploaie, după două zile în care s-a rulat pe vreme relativ frumoasă la Interlagos.

Datorită ploii abundente, cursa a început în spatele masinii de siguranta, toți piloții pornind pe pneuri cu talon albastru conform regulamentului. O altă apariție relative rapidă a masinii de siguranta a fost utilizată de câteva echipe, inclusive Red Bull, ca oportunitate de a trece pe intermediare – cu Max Verstappen revenind în cursă pe locul patru, cel mai bine plasat pilot pe pneuri intermediare.

După accidentul Ferrari-ului pilotat de Kimi Raikkonen, a urmat o perioadă de steag roșu după turul 20, cursa repornind apoi încă odată în spatele safety car-ului.  Câteva tururi mai târziu, unii piloți au schimbat pe pneuri intermediare, ploaia continuând să cadă, punctul de cotitură fiind stability după ce pilotul Red Bull, Daniel Ricciardo a început să înroșească timpii pe fiecare sector. Oricum, ploaia torențială a făcut ca pneurile de ploaie să fi folosite până la finalul cursei.

Din cauză că startul cursei s-a dat pe ploaie, nu a mai fost obligatorie folosirea pneurilor slick, piloții rulând doar pe pneuri de ploaie și intermediare de-a lungul întregii perioade de cursă cu întreruperi cu tot.

Cei mai buni timpi ai zilei per compoziție

  Ploi Intermediare
Primul Verstappen 1m25.305s Ricciardo 1m25.532s
Al doilea Hamilton 1m25.639s Verstappen 1m25.761s
Al treilea Ricciardo 1m26.013s Bottas 1m26.062s