Post cronica cursei din Malaezia

Ultimul Mare PRemiu de Formula 1 din Malaezia a fost câștigat de către pilotul Red Bull, Max Verstappen pornit din linia a doua a grilei, după ce a oprit o singură dată pentru a trece de pe pneuri supersoft pe soft.

Aceasta a fost strategia adoptată de toți piloții din față, cu excepția notabilă a pilotului Ferrari, Sebastian Vettel, care a avut o evoluție fantastic încheind pe patru după ce a pornit ultimul. Germanul a ales să pornească în cursă pe pneuri soft pentru a câștiga poziții pe pistă, trecând pe comboziția mai rapidă supersoft în același tur în care Verstappen, care se afla la conducere, a oprit pentru a schimba de pe supersoft pe soft. Vettel a putut astfel folosi viteza superioară a supersoftului pentru a-și face loc până în primele patru poziții.

După ce antrenamenele au fost întrerupte de vreme prin steag roșu, echipele au trebuit săși calculeze degradarea după ieșirile lungi, ceea ce a reprezentat principala provocare.

În final, temperaturile la nivelul pistei au fost relative reci față de standardul din Malaezia – în jurul la 40 de grade Celsius – iar degradarea a fost redusă pentru ambele compoziții, astfel că stinturile au putut fi lungite. Cum toți piloții din față au ales o strategie similar cu o singură oprire în care au trecut de pe supersoft pe soft, unul dintre elementele de subliniat a fost cursa lui Vettel, care ajutat de o strategie alternativă a recurperat cele mai multe poziții, după ce a pornit pe soft.

Pilotul Force India, Esteban Ocon a fost obșigat la o oprire prematură după o pană cauzată de contactul cu o altă mașină: apoi el a mers până la final pe pneuri soft după ce oprirea s-a produs în turul 3.

 

CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE:

 

MEDIUM SOFT SUPERSOFT
Hamilton

1m34.452s

Vettel

1m34.080s

Verstappen

1m34.467s

Hulkenberg

1m34.266s

Ricciardo

1m34.770s

Grosjean

1m35.796s

 

CEL MAI LUNG STINT:

 

COMPOZIȚIE PILOT NUMĂR DE TURURI
MEDIUM
SOFT Ocon 53
SUPERSOFT Palmer 30