Schimbări în regulamentul F1 din 2015

Starturile de pe loc care trebuiau sa aiba loc dupa plecarea masinii de siguranta de pe circuit nu vor mai fi utilizate, ci se vor folosi tot cele de pana acum cu masina in miscare.

Varsta minima pentru a fi pilot in Formula 1 si a obtine licenta va fi de 18 ani incepand cu anul 2016, astfel ca Max Verstapen va fi cel mai tanar pilot care ajunge in Formula 1 pe o perioada nedefininta.

Tot din acest sezon va fi folosita masina de siguranta virtuala, prin afisarea electronica si de acum inainte masina de siguranta nu va mai astepta masinile intarziate sa isi ia locul la coada plutonului in acelasi tur cu conducatorul cursei.

Printre penalitatile incluse este si cea de 10 secunde iar pilotii care isi schimba trenul de putere (motorul cu toate componentele sale) nu vor mai fi obligati sa plece de pe linia boxelor. De asemenea penalizarea pentru schimbarea unei componente a motorului va fi aplicata la o singura cursa, chiar daca nu a putut fi aplicata in intregime din pricina locului de clasare a pilotului pe grila.

Incepand cu acest an numarul de trenuri de putere disopnibil fara penalitati va fi de doar 4, in loc de 5 cate au fost disponibile in 2014.

Daca o cursa este intrerupta din diferite motive, masinile vor fi indreptate spre linia boxelor si prima care va ajunge aceea va fi prima care se va plasa la iesirea boxelor, celelalte venind in spatele acesteia.

Masinile vor cantari fara benzina pana la 720kg fata de 691 cat au cantarit in 2014.

In caz ca un membru al echipei ramane pe linia de start la 15 secunde dupa semnalul dat, monopostul in cauza va pleca de pe linia boxelor.

Punctele duble nu vor mai fi acordate in cadrul ultimei curse de Formula 1.

Din cauza unei ‘gauri’ in regulament echipele vor putea continua dezvoltarea motorului si dupa data de 28 Februarie, data ce reprezinta omologarea acestora. Se pare ca doar cei de la Honda nu vor putea face acest lucru, fiindca in regulament se mentioneaza faptul ca doar in primul an motorul trebuie sa fie inghetat.

 

 

5 comentarii

  1. „Masina de siguranta virtuala” ce pisici mai e? Sa inteleg ca nu o sa mai iasa SC? Ca sa nu mai amintesc de continuare „Starturile lansate care trebuiau sa aiba loc dupa plecarea masinii de siguranta de pe circuit nu vor mai fi utilizate.”
    Adica dupa ce nu se mai afiseaza SC cum se ia startul?

    1. Post By F1 Manager

      Starturile se vor lua normal ca si pana acum, cu masina afalta in miscare.

    2. Dupa accidentul lui Bianchi s-a testat si s-a dicutatat mult despre VSC (virtual safety car), cum de n-ai auzit despre acest lucru? in caz de accident in loc de steag galben dublu va fi VSC, pilotii vor fi obligati sa mearga cu o viteza stabilita in sectorul respectiv.
      A doua chestiune ce nu-ti este clar este o modificare mult criticata si in final se renunta la ea. Era o idee ca in caz de SC sa nu se faca ture in spatele masinii ci sa se aseze pe grila de start ca si in cazul steagului rosu astfel sa avem parte de un start nou.
      Sper ca te-am lamurit. Ai cam iesit din lumea F1 :D

      1. Am ruginit si eu … ce sa fac, varsta isi spune cuvantul :))
        La cate modificari au facut la regulament mai ca nici nu-mi mai vine sa ma uit la F1. Doar in sens negativ au fost modificarile.

  2. Post By Ferrari

    O sa iasa si SC dar in prima faza va fi dublu steag galben si va scrie pe monitoare SC iar monoposturile vor conduce ca si cu SC pana sa apara masina propriu zis pe circuit.

Comments are closed.