Primul pe care trebuie să îl învingi în Formula 1 este colegul tău!
Red Bull: Vettel – Webber
Din nou Vettel. Webber însă a fost aproape în calificări şi putea fi şi mai aproape dacă nu renunţa la al doilea tur cel mai rapid din pricina ieşirii în decor a lui Raikkonen. Oricum am lua şi oricât de simpatic ne-ar fi australianul nu îl putem puncta decât pe german care a făcut o cursă fără greşeală. A fost rapid în calificări, a fost rapid la start şi rapid în cursă.
Scor Suzuka 1 – 0
Scor general 11 – 6
McLaren: Button – Hamilton
La McLaren îl vom puncta pe Jenson. A făcut o cursa bună şi putea mai mult spunem noi, dar a fost în faţa lui Lewis şi în calificări şi în cursă. El ia punctul F1 Manager de la Suzuka.
Scor Suzuka : 1 – 0
Scor general 7 – 10
Ferrari: Alonso – Massa
Felipe Massa. Cu excepţia calificărilor a fost mai rapid ca Alonso şi în antrenamente şi până la urmă a obţinut un loc 2 frumos, spectaculos având o mâna rece şi necomiţand greşeli. La mai multe. Şi nedorind să supărăm suporterii lui Alonso nici pe cel din redacţie vă spunem că s-a căzut de acord că vina nu a fost doar a lui Kimi în incidentul de la start. Şi se pare că şi comisarii de cursă au avut aceaşi părere.
Scor Suzuka 0 – 1
Scor general 12 – 4
Mercedes: Schumacher – Rosberg
Michael Schumacher l-a învins pe Nico Rosberg în calificări cu 0,15s şi a şi pierdut în al doilea sector 0,2s timp în spatele lui Lewis. Nu avem de ce să nu îl punctăm pe veteran mai ales că se retrage peste numai o lună şi jumătate, dar admitem că ne lasă un gust amar plecarea sa.
Scor Suzuka 1 – 0
Scor general 9 – 7
Renault: Raikonnen – Grosjean
Raikkonen iarăşi şi iarăşi bătut de Grosjean în calificări. E drept că în cursă a fost mult mai în faţă şi îl vom puncta dar nu înţelegem un lucru. A greşit în antrenamente mai “spectaculos” decât Schumacher şi nimeni nu i-a spus că este bătrân, în calificări este bătut cum a fost bătut Schumacher în primul an de Rosberg şi lumea se face că nu vede … Revenim la ideea că pur şi simplu lumea îl consideră pe Michael cel mai bun şi de la ceilalţi nu au şi nu au avut aşteptări la fel de mari. Raikkonen.
Scor Suzuka 1 – 0
Scor general 11 – 6
Force India: Di Resta – Hulkenberg
Nico Hulkenberg a revenit aşa cum am anticipat şi a câştigat şi calificările şi cursa în faţa lui Di Resta. A venit în faţa în cursă chiar dacă a plecat din spatele scoţianului pe grilă datorită penalizării.
Scor Suzuka 0 – 1
Scor general 7 – 8
Sauber: Kobayasi – Perez
Şi aici redacţia F1 Manager a avut dreptate şi a prezis că supriza Sauber va ţine până la capăt şi a mers pe mâna lui Kobayashi. Felicitări japonezului şi dacă ne daţi voie ne felicităm şi pe noi.
Scor Suzuka 1 – 0
Scor general 7 – 8
Toro Rosso: Ricciardo – Vergne
Ricci. A fost sincer şi simpatic când a spus că îşi va pune în colecţia sa această cursă fiindcă a reuşit a stea în faţa lui Michael timp de 6 tururi pe final şi să obţină ultimul punct.
Scor Suzuka 1 – 0
Scor 9 – 7
Williams: Maldonado – Senna
Pastor Maldonado punctează consecutiv în clasamentul F1 Manager. Şi a obţinut primele puncte după victoria de la Barcelona din Mai.
Scor Suzuka 1 – 0
Scor general 7 – 8
Caterham: Kovalainen – Petrov
Heikki Kovalainen începe să ia distanţă în acest clasament aşa cum e şi normal am spune noi.
Scor Suzuka 1 – 0
Scor general 9 – 6
Marussia: Glock – Pic
Pic a avut o problemă cu motorul dar s-a retras fiind în spatele lui Glock în cursă şi a fost în spate şi în calificări.
Suzuka 1 – 0
Scor general 12 – 3
HRT: De la Rosa – Karthikeyan
De la Rosa a câştigat la 1,5s calificările în faţa lui Narain.
Scor Suzuka 1 – 0
Scor general 12 – 1
Baieti ,vedeti ca mergeti prin sant…..Aveti multe date tehnice despre curse si antrenamente peste concurenta dar la analiza sunteti varza!!!!
de ce?
Cum adica „vina nu a fost doar al lui Kimi” ?
Am vazut la Sky Sports „post race” in care au o analiza referitoare la startul de la Suzuka. Mie mi s-a parut ca a fost un accident de cursa cum se intimpla multe altele. Nu prea putea fi evitat. Eventual Kimi putea sa nu forteze sa mearga linga Fernando inainte de prima curba avand in vedere ca oricum nu avea cum sa intoarca in curba inaintea lui. Dar fiind vorba de start nu cred ca i se poate imputa. Fernando a trebuit sa frineze pentru ca inaintea lui a franat si un Sauber (Kobayasi cred ca era). Kimi nu a mai apucat sa franeze (masinile de la F1 nu au stopuri pe spate … oare ar avea nevoie ?) si a ciupit pneul stanga spate al monopostului Ferrari aflat in fata lui. Asa a ajuns Vettel la 4 puncte de primul loc in clasamentul pilotilor.
Ultimele 5 curse au devenit astfel deschise. Pana la urma Fernando a avut de doua ori sansa anul asta cand Vettel a abandonat. Acum are si Fernando doua abandonuri. Aici e la fel. Sa vedem ce va urma.
Am vrut sa raspundem la declaratiile lui Alonso care l-a criticat pe Kimi fiindca nu a luat piciorul de pe acceleratie si a lasat sa se inteleaga ca este numai vina finlandezului pentru accident. Noi credem ca au fost de vina ambii in acel incident sau nici unul, fiind un incident de cursa, dar in nici un caz nu a fost doat vina lui Kimi asa cum unii inflacarati suporteri ai spaniolului au declarat pe alte forumuri si site-uri.
Depinde din al cui punct de vedere privesti ceea ce s-a intimplat.
Pneul stinga spate al monopostului Ferrari pilotat de Fernando a fost ciupit/spart de aripa fata al monopostului Lotus pilotat de Kimi. E normal ca pentru Fernando vinovat sa fie cel care i-a ciupit roata si i-a provocat abandonul in cursa. Nu ?
Repet: Kimi nu avea ce sa caute in partea stanga a lui Fernando pe linia dreapta dinainte de curba. A fortat fara nici un rost, cand Fernando a franat ca sa nu loveasca monopostul Sauber din fata lui, Kimi a derapat pe iarba de pe margine si i-a ciupit roata monopostului lui Fernando. Dar poate fi considerat un duel de cursa.
din onboardul lui Massa se vede clar ca Alonso trage spre kimi, fortandu-l sa iasa de pe pista. Povestea e clara, probabil Alonso nu s-a uitat in oglinzi cand a tras spre stanga, astfel Kimi nu a mai avut loc, nu mai putea evita contactul.