Căldura din Malaezia va testa cu adevărat răcirea motoarelor de Formula 1

Doar 5 monoposturi s-au retras din motive de fiabilitate în cursa din Australia, prima a sezonului, contrazicand orice previziune pesimistă.

Ce spune acest lucru? În primul rând faptul ca echipele reprezintă totuși vârfuri ale performanței, eficinței și eficacității. Progresul făcut de Red Bull de la ultima sesiune de teste din Bahrain și până la cursa din Australia este cu adevărat uimitor cel puțin în privința fiabilității.

Totuși un factor de luat în considerare este și temperatura, temepratura de 38 grade Celsius fiind cea care le-a cauzat probleme in teste majoritatea echipelor. Și principalele probleme au fost cele de răcire a motorului. Acum în Malaezia echipele se vor confrunta cu o căldură chiar mai mare ținând cont și de gradul mare de umiditate din aer existent în Kuala Lumpur.

„Malaezia va fi mult mai dificila decat Australia. In Sepang de fapt noi pornim de la 0 din pricina marii umitidtati si a temperaturii inalte. Ma indoiesc ca vor fi sub 35ºC” a declarat Niki Lauda. „În aceste conditii, racirea efectiva a motorului va fi o problema si va trebuii sa facem schimbari la masina pentru a ne adresa acestei chestiuni.”

Toto Wollf, directorul echipei Mercedes este de acord si spune ca: „cred ca echipele cauta sa creeze cel mai eficient sistem de racire. Fiecare test sau cursa de pana acum au fost mai dificile decat ne-am asteptat, asa ca va fi dificil sa facem fata caldurii din Malaezia.”