Calificarile ce vor decide intr-o buna masura soarta cursei care va hotara campionul mondial au inceput la ora 15.
Ultima sesiune a antrenamentelor fost dominata de echipa Ferrari insa asa cum stim cei de la Mercedes merg cu puterea motorului putin redusa in antrenamente.
Sesiunea 1
Hamilton a stabilit un timp foarte bun (1:38.487) si s-a clasat pe prima pozitie. El a fost urmat la 8 zecimi de Raikkonen si Vettel. Rosberg la peste o secunda in spatele colegului sau s-a plasat doar pe pozitia a V-a. Un tur slab pentru german, dar care sa fie cauza: emotiile sau doar controlul exagerat de a nu risca nimic in aceste prime seisuni ale calificarilor.
Pascal Wherlein pilotul echipei Manor s-a calificat de pe ultima pozite aratand un talent deosebit, batandu-si colegul de echipa cu 4 zecimi de secunda.
Sesiunea 2
Pilotii Red Bull vor pleca in cursa de maine pe o strategie diferita de a celorlalti deoarece au stabilit cei mai buni timpi ai acestei sesiuni pe pneurile de compozitie superusoare si nu pe cele ultrausoare asa cum au facut ceilalti din primii 10. Conform regulamentului piloti trebuie sa plece in cursa cu pneurile cu care au stabilit cel mai bun timp in cea de a doua sesiune.
Hamilton a castigat si aceasta sesiune dar la doar o zecime in fata lui Rosberg.
De remarcat faptul ca Raikkonen a venit la doar doua zecimi jumatate distanta fata de britanic si Verstpaen a stabilit un timp mai bun decat Vettel, desi a fost pe pneurile mai putin rapide.
Felipe Massa si-a invins colegul de echipa in ultima sa prezenta in Formula 1 calificandu-se in ultima sesiune a calificarilor.
Sesiunea 3
Lewis Hamilton cel mai rapid in calificari si colegul sau de echipa va pleca de pe prima linia alaturi de el.
Pe locul 3 a venit Daniel Ricciardo urmat de pilotii Ferrari in ordinea Raikkonen, Vettel ceea ce inseamna ca in acest an finlandezul l-a invins in calificari pe colegul de echipa in 2016 cu scorul de 11 la 10.
Max Verstapen pe locul 6, urmat de pilotii Force India.
Clasare | Pilotul | Echipa | Motor | Cel mai bun timp | Diferenta |
---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() |
Mercedes | Mercedes | 1’38.755 | |
2 | ![]() |
Mercedes | Mercedes | 1’39.058 | 0.303 |
3 | ![]() |
Red Bull | TAG | 1’39.589 | 0.834 |
4 | ![]() |
Ferrari | Ferrari | 1’39.604 | 0.849 |
5 | ![]() |
Ferrari | Ferrari | 1’39.661 | 0.906 |
6 | ![]() |
Red Bull | TAG | 1’39.818 | 1.063 |
7 | ![]() |
Force India | Mercedes | 1’40.501 | 1.746 |
8 | ![]() |
Force India | Mercedes | 1’40.519 | 1.764 |
9 | ![]() |
McLaren | Honda | 1’41.106 | 2.351 |
10 | ![]() |
Williams | Mercedes | 1’41.213 | 2.458 |
11 | ![]() |
Williams | Mercedes | 1’41.084 | 2.329 |
12 | ![]() |
McLaren | Honda | 1’41.272 | 2.517 |
13 | ![]() |
Haas | Ferrari | 1’41.480 | 2.725 |
14 | ![]() |
Haas | Ferrari | 1’41.564 | 2.809 |
15 | ![]() |
Renault | Renault | 1’41.820 | 3.065 |
16 | ![]() |
Manor | Mercedes | 1’41.995 | 3.240 |
17 | ![]() |
Toro Rosso | Ferrari | 1’42.003 | 3.248 |
18 | ![]() |
Renault | Renault | 1’42.142 | 3.387 |
19 | ![]() |
Sauber | Ferrari | 1’42.247 | 3.492 |
20 | ![]() |
Manor | Mercedes | 1’42.286 | 3.531 |
21 | ![]() |
Toro Rosso | Ferrari | 1’42.393 | 3.638 |
22 | ![]() |
Sauber | Ferrari | 1’42.637 | 3.882 |
Daca am inteles bine de la cei de la Skysports Richi porneste in cursa pe supersoft iar Max pe ultrasoft. Nu ambii pe SS.
Mea culpa. Informatia era luata de pe Skysports, eu nu l-am vazut in Q2 in turul rapid pe Max insa l-am vazut pe Richi si Johnny Herbert spunea ca cei de la RBR incearca o strategie diferita pentru cei doi piloti.
El a gresit, eu am gresit!