Calificările din Bahrain în 2013 – Rosberg pe prima poziţie

Vantul este puternic, la fel ca ieri si mai tare decat azi dimineata si vine perpendicular pe linia dreapta a circuitului.

Sesiunea 3: In aceasta sesiune singurul care a iesit pe pneurile tari este Felipe Massa si poate Jenson Button care insa nu a parcurs nici un tur rapid.

Nico Rosberg a doua clasare consecutiva pe prima pozitie a grilei pentru Mercedes si a doua din cariera pentru tanarul german.

Sesiunea 2: Eliminati din aceasta sesiune sunt pilotii Toro Rosso, Perez, Hulkenberg, Grosjean si Bottas.

Sesiunea a fost castigata de Vettel, Rosberg si Webber.

Sesiunea 1: Esteban Gutierez va iesi probabil primul in aceasta sesiune tinand cont de faptul ca a avut unele probleme tehnice in ultima sesiune si nu a parcurs tururi importante.

Asa este, tanarul mexican iese pe pneurile de compozitie tare primul in aceasta sesiune de calificari.

McLaren si Red Bull au iesit direct pe pneurile medii in aceasta sesiune. Primii dintr-o lipsa de incredere in monopost si ultimii dintr-un motiv de strategie probabil, strategie pe care sigur ca o iau in considerare si britanicii de la McLaren.

Vettel face un timp mai slab cu jumatate de secunda data de Alonso care a fost pe pneurile tari si deci mai lente; trebuie insa sa tinem cont ca Vettel a gresit in tururl rapi parcurs.

Alonso, Vettel, Rosberg pe primele 3 pozitii in prima sesiuni. Eliminati dupa prima sesiune Marussia, Caterham, Gutierez si Maldonado.

Rezultatele complete ale calificarilor:

[table]

Pos No Pilotul Echipa S1 S2 S3 Tururi
1 9 Nico Rosberg Mercedes 1:33.364 1:32.867 1:32.330 14
2 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:33.327 1:32.746 1:32.584 12
3 3 Fernando Alonso Ferrari 1:32.878 1:33.316 1:32.667 11
4 10 Lewis Hamilton Mercedes 1:33.498 1:33.346 1:32.762 13
5 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:33.966 1:33.098 1:33.078 13
6 4 Felipe Massa Ferrari 1:33.780 1:33.358 1:33.207 13
7 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:33.762 1:33.335 1:33.235 14
8 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:34.048 1:33.378 1:33.246 16
9 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:33.827 1:33.146 1:33.327 13
10 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:34.071 1:33.702 11
11 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:33.498 1:33.762 7
12 6 Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:34.310 1:33.914 9
13 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:34.120 1:33.974 14
14 11 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1:34.409 1:33.976 14
15 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 1:34.425 1:34.105 13
16 18 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:34.314 1:34.284 13
17 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:34.425 6
18 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:34.730
19 20 Charles Pic Caterham-Renault 1:35.283
20 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:36.178
21 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:36.304
22 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 1:36.476
Q1 107% Time 1:39.379

[/table]

4 comentarii

  1. Post By daniel

    Ce tur e in stare sa faca Alonso pe pneuri hard ! Cu 1:32.878 scos in Q1, in Q 3 era al cincelea. Cam mica diferenta pe acest circuit intre medium si hard. Sint curios cate ture vor rezista in plus si cum se vor comporta in cursa.

    1. eu parca asa imi amintesc ca acel tur a fost facut pe pneurile medium…

      1. eu am gresit, interesant ce spui, timpii par apropiati, dar oare cate tururi se vor putea face cu cele doua compozitii?

        1. Post By daniel

          Uite aici (sub rezerva ca nici in China nu a fost valabil ceea ce s-a spus despre pneul mai moale) : Durata de viata estimata a unui pneu hard, pana in momentul in care incepe sa se degradeze, ar trebui sa fie intre 15 si 17 tururi, in tmp ce pentru pneul mediu ar trebui sa fie intre 13 si 15 tururi. (sursa: http://www.f1manager.ro/analiza/pirelli-avancronica-cursei-din-bahrain). Deci in mod normal sint cam tot acolo cele doua variante de pneu. Eu nu am vazut inca asa ceva in F1! Cred ca medium vor merge pana pe la 10-12 ture iar hard 17-20 de ture. Aici, daca ar fi si destul de rapid, Massa ar putea avea castig de cauza. Si vand in vedere ca in primii trei e si Alonso am putea asista la un 1,2 la finish din partea Ferrari. Asa sa fie ?

Comments are closed.