Incep calificarile pentru cursa de maine de pe circuitul din Shanghai.
Temperatura este mai mare cu circa 7 grade Celsius fata de ziua de ieri si asta insemana totusi ceva schimbari in setarile masinilor schimbari ce au in vedere gradul de uzura al pneurilor si de intrare a lor in temperatura. Reamintim ca setarile monoposturilor nu pot fi schimbate dupa calificari pentru cursa asadar pilotii intra in cursa cu acelasi setari electronice cu care au plecat si in calificari.
Sesiunea 3: Vettel a iesit primul in aceasta ultima sesiune si este pe penurile de compozitie usoara. Va renunta la primul tur germanul prim tur fiindca a facut un timp foarte slab pe primul tronson si s-a intors la boxe. Cu 4 minute inainte de finalul calificarilor nici un pilot nu a parcurs un tur cronometrat. Probabil ca in calificarile de astazi s-a alergat circa 15 minute din cele 45 avute la dispozitie.
Vettel a iesit pe pneurile medii si va merge pe o stratgie alternativa in cursa fiindca este evident ca nu are sanse la primul rand al grilei. El nu a parcurs un tur rapid si maine poate pleca in cursa cu orice tip de pneuri.
Hamilton castigator urmat fiind de Raikkonen si Alonso. Massa a gresit pe ultimul sector din nou sau are o setare diferita fata de Alonso fiindca a fost mai rapid pe primele doua sectoare cu peste doua zecimi de secunda.
Am fost inspirati cu alegerea pozei pentru acest articol. O pastram. Felicitari Lewis!
Mai jos rezuletele acestei ultimi seisuni.
Sesiunea 2: Mark Webber a ramas fara benzina in a doua sesiune dupa ce a facut un tur nu foarte promitator cu jumatate de secunda mai lent decat cel reusit in prima sesiune. Dezamagire mare pentru Webber care parea intr-o forma foarte buna si a fost mai rapid in toate sesiunile decat colegul sau. El a spus ca nu a ramas fara benzina ci a ramas fara presiune la sistemul de alimentare cu combustibil.
Ricciardo si Hulkenberg au ajuns si ei in ultima sesiunie.
Perez eliminat pentru mai putin de 5 sutimi din ultima sesiune. Primii 5 piloti clasati Hamilton, Alonso, Vettel, Massa si Rosberg in mai putin de 0,4 secunde.
Sesiunea 1: In primii 5 minute nici un pilot nu a iesit pe circuit. Nu mai are rost sa amintim motivul principal pentru care se intampla acest lucru.
Jules Bianchi a iesit pe circuit primul cu 11 minute inainte de sfarsitul primei sesiuni. Trist pentru Formula 1.
Mercedes prin Nico Rosberg iese direct pe penurile de compozitie usoara, este evident ca se pastreaza pneurile medii pentru cursa fiindca sunt singura solutie viabila. La fel face si Hamilton si Perez si odata cu ei la fel fac si toti ceilalti pilotii.
Sutil a spus ca Raikkonen i-a distrus turul si sa comunice acest lucru comisarilor de cursa. El s-a calificat in extremis totusi de pe pozitia a 14-a. Pe langa echipele Caterham si Marussia au fost elimintati Gutierez si Bottat care si el a avut probleme cu traficul.
De remarcat Button care este a 4-a masina ca si viteza si s-a situat pe locul 7 dupa Hamilton, Rosberg, Massa, Eebber, Alonso so Vettel. Dezamagitor Lotus care au pus masinile lor pe locurile 9 si 12.
Poz | Nr | Pilotul | Echipa | S1 | S2 | S3 | Tururi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:35.793 | 1:35.078 | 1:34.484 | 9 |
2 | 7 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:37.046 | 1:35.659 | 1:34.761 | 11 |
3 | 3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:36.253 | 1:35.148 | 1:34.788 | 12 |
4 | 9 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:35.959 | 1:35.537 | 1:34.861 | 9 |
5 | 4 | Felipe Massa | Ferrari | 1:35.972 | 1:35.403 | 1:34.933 | 12 |
6 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:36.929 | 1:36.065 | 1:35.364 | 9 |
7 | 19 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 1:36.993 | 1:36.258 | 1:35.998 | 15 |
8 | 5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:36.667 | 1:35.784 | 2:05.673 | 12 |
9 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:36.537 | 1:35.343 | 13 | |
10 | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | 1:36.985 | 1:36.261 | 11 | |
11 | 14 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:37.478 | 1:36.287 | 9 | |
12 | 6 | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | 1:36.952 | 1:36.314 | 10 | |
13 | 15 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:37.349 | 1:36.405 | 11 | |
14 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 1:36.148 | 1:36.679 | 6 | |
15 | 16 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:37.281 | 1:37.139 | 10 | |
16 | 18 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 1:37.508 | 1:37.199 | 12 | |
17 | 17 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 1:37.769 | 3 | ||
18 | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:37.990 | 5 | ||
19 | 22 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 1:38.780 | 6 | ||
20 | 23 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 1:39.537 | 3 | ||
21 | 20 | Charles Pic | Caterham-Renault | 1:39.614 | |||
22 | 21 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 1:39.660 |
Cum se schimba situatia de la o cursa la alta. Ultima cursa RBR locul 1 si 2. Acum RBR nu sint dupa calificari in primele sase! Alta chestie interesanta: primele sase locuri in calificari: Mercedes, Lotus, Ferrari. Sint curios pana la urma cate opriri la boxe vor fi maine. Sint 56 de ture de efectuat. Cred ca nu vor ajunge trei opriri daca vor schimba softurile dupa 5-6 ture.
webber nu a fost mai rapid ca vettel in Q2 : Webber 1:36.679 / Vettel 1:35.343
Noi ne-am referit la prima seisune a calificarilor si la celelalte sesiuni de antrenamente.
Daca-mi amintesc bine Webber era inaintea lui Vettel in momentul in care i s-a spus lui Mark sa opreasca monopostul. Vettel ulterior a facut intr-adevar un tur mai rapid. Dar probabil ca era capabil si Mark sa mai imbunatateasca daca nu era nevoit sa traga pe dreapta din lipsa de combustibil.
Imi cer pentru greseala. Mark a fost mai lent decit Vettel cu 0,4sec inainte de a fi nevoit sa parcheze pe marginea pistei. Ambii au folosit soft uzate in acel tur. Ce diferenta uriasa este intre timpul scos cu un set de pneuri soft noi fata de cele care au un tur deja in ele. Incredibil cat de mult se degradeaza pneurile soft intr-un tur.
Weber va pleca de pe locul 22.
Din pacate asa este Radu. La omul sarac nici boii nu trag …
Imi pare rau ca a ramas la Red Bull. Fara Weber, Vettel nu ajungea asa sus.
As vrea sa nu mai existe ordine de echipa la Red Bull, sa vedem cat de bun este Vettel. Sunt sigur ca Weber nu este un pilot expirat, s-ar bate de la egal la egal cu Vettel. Dar sunt sigur ca Weber va primi o masina sabotata.
Ordine de echipa vor exista intotdeuna. In functie de interesul „echipei” unul dintre piloti va fi nevoit cateodata sa se conformeze. Pana la o anumita limita nu e nimic de condamnat, cei care detin echipele investesc bani multi si vor sa-si maximizeze cat mai mult investitia. Insa ceea ce s-a intimplat in Malayesia e deja bataie de joc. Li se spune la ambii sa pastreze distanta si sa aduca masinile acasa, unul reduce puterea motorul iar celalalt se trezeste un kamikaze intarziat. Apoi zilele urmatoare mai si face niste declaratii aiuritoare. JENANT !