Cursa de la Suzuka, Japonia

Cursa din Japonia se va desfasura pe un circuit uscat dar curatat de ploaia care cade in aceasta noapte peste circuitul de la Suzuka.

Motoarele Mercedes au fost date pe incet, dupa explozia motorului suferita de campionul mondial Lewis Hamilton in cursa de saptamana trecuta din Malaezia cand acesta conducea cu peste 20 de secunde avans fata urmaritori.

Astfel s-a elucidat misterul – daca mai erau dubii – in ceea ce priveste avantajul avut de echipa germana in ultimele 3 sezonane: ‘trenul de putere’ mai pe limba noastra motorul. Conform analizei facuta de specialisti ai F1, Mercedes mergea cu motorul turat la maxim in calificari si in anumite perioade ale curselor, atunci cand situatia o cerea.

S-a constatat ca Red Bull si Ferrari in cursa sunt mai apropae de germani decat sunt in calificati. Asadar cu motoarele puse un un mod de functionare mai sigur dar si cu mai putina putere s-ar putea ca maine ‘nemtii’ sa aiba parte de suprize chiar din primele tururi.

pneurile-disponibile-pentru-cursa-din-japoniaPneurile disponibile pentru cursa din Japonia pe fiecare pilot in parte.

Startul

Este evident ca startul este un moment cheie al cursei si cu o mare incarcatura psihologica.

La Mercedes presiunea este pe ambii piloti. Pe Rosberg fiindca in ultimele doua curse desfasurate in Japonia a plecat de fiecare data de pe prima pozitie si de fiecare data Hamilton a castigat cursa. Iar pe Hamilton fiindca sunt 23 de puncte diferenta in clasament in detrimentul sau fata de colegul de echipa iar startul este cea mai buna sansa pentru a depasi.

Sa nu uitam ca in spate este si Kimi si Max, care amandoi pot da dovada de un start reusit cum si amandoi pot claca. Si cand spunem clacat la cel din urma, ne referim si la posibilitatea de a produce niste turbulente prin jurul sau. Asadar ochii si pe Max dar si pe Daniel Ricciardo care si el poate realiza ceva interesant in primul tur.

Afirmam ca spectacolul cursei de maine este asigurat in mare parte.

Un gand bun se indreapta si spre pilotul Jules Bianchi, care in urma cu doi ani a suferit un grav accident in timpul cursei de pe acest circuit si dupa cateva luni a murit. Dumnezeu sa il odihneasca!

Penalizari

In afara de Vettel care sufera o penalizare de 3 pozitii pe grila de start, alti 3 piloti sunt penalizati pentru cursa de astaiz si unii dintre ei sunt cu nume sonore: Raikkonen, Button si Wehrlein. Raikkonen penalizat pentru schimbarea cutiei de viteze, asadar va pleca cu 5 pozitii mai jos pe grila. Button pentru ca a schimbat motorul cu toate cele 5 componente ale sale si este penalizat cu 35 de pozitii. Iar Wehrlein cu 5 pozitii tot pentru schimbarea cutiei de viteze.

Asadar in spatele pilotilor Mercedes, desi s-au calificat cei de la Ferrari, sunt pilotii Red Bull. In linia a treia il avem pe Sergio Perez si pe Vettel si pe a patra linie este Romain Grosjean si Kimi Raikkonen.

bc47e3c9-d472-4d2b-b5bf-acee262f707c_800

Rosberg conduce in urma victoriei de astazi cu 33 de puncte in fata lui Hamilton, care a reusit o cursa de recuperare frumoasa dupa ce a venit de pe pozitia 8, unde a ajuns dupa primul viraj.

Clasamentul cursei:

Clasare Pilotul Echipa Motorul Diferenta
1  Nico Rosberg Mercedes Mercedes 1:26’43.333
2  Max Verstappen Red Bull TAG 4.978
3  Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 5.776
4  Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 20.269
5  Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 28.370
6  Daniel Ricciardo Red Bull TAG 33.941
7  Sergio Perez Force India Mercedes 57.495
8  Nico Hulkenberg Force India Mercedes 59.177
9  Felipe Massa Williams Mercedes 1’37.763
10  Valtteri Bottas Williams Mercedes 1’38.323
11  Romain Grosjean Haas Ferrari 1’39.254
12  Jolyon Palmer Renault Renault 1 lap
13  Daniil Kvyat Toro Rosso Ferrari 1 lap
14  Kevin Magnussen Renault Renault 1 lap
15  Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1 lap
16  Fernando Alonso McLaren Honda 1 lap
17  Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Ferrari 1 lap
18  Jenson Button McLaren Honda 1 lap
19  Felipe Nasr Sauber Ferrari 1 lap
20  Esteban Gutierrez Haas Ferrari 1 lap
21  Esteban Ocon Manor Mercedes 1 lap
22  Pascal Wehrlein Manor Mercedes 1 lap

8 comentarii

  1. Post By victor L

    Mai este o „birfa” de care se mira specialistii: din 40 de motoare Mercedes, folosite de 8 piloti, doar motorul lui Hamilton a avut probleme. Grave, uneori.
    Concluzia: Hamilton e cel mai slab pilot care foloseste motoarele Mercedes.
    Sau e altceva?

    1. Motoarele din F1 actuale nu ar trebui a explodeze la nici un regim de functionare. Probabil e o coincidenta ca ale lui Lewis se cam defecteaza. Zici ca ar avea cineva o telecomanda si cand i lumea mai draga britanicului apasa un buton si … poc! Sau doar sper eu ca F1 e inca un sport corect? A fost vre-o data?

  2. Intereant! Sint piloti care nu au disponibile pneuri medium deloc!
    As avea o intrabare: la McLaren doar Alonso are noul propulsor? Cel putin in calificari nu a fost o difernta semnificativa intre cei doi piloti. In antrenamentele din weekendul anterior diferenta a fost …. maricica. Aici insa nu!

  3. Un motor Mercedes nu a mai explodat de 3 ani si mai bine.
    Ideea cu sabotajul este penibila.

    1. Post By victor L

      Fie, penibila.
      Dar tot nemtii au facut mismasul cu poluarea la VW. Si nu numai :P
      Asa ca penibili sint cei ce ii cred pe nemti fara pata si prihana.
      Obisnuiti cu pozitia ghiocelului.

  4. nebanuite sunt caile prin care se castiga in F1, toate sunt curate la vedere dar noi vrem sa para altceva, ma intereseaza sa nu fie accidente si sa moara cineva in rest ,controversele cu motoare sunt antice si viitoare, mapari agresive, setari la limite samd

  5. Titlul la piloti inca nu este decis. Mare pacat insa de abandonul lui Lewis din Malaezia. Avea cursa ca si castigata iar colegul Nico nu e sigur ca ajungea pe podium. Fuse si se duse!
    Mai sint 4 curse. Ca sa castige titlul la piloti Lewis, nu e suficient sa castige rumatoarele curse iar Nico sa fie al doilea. Ca sa castige Lewis titlul, e necesar ca altii sa-l trimita pe Nico mai in spate. Sau, din punctul de vedere al fanilor lui Lewis, un abandon in urmatoarele patru curse a lui Nico plus patru victtorii ale lui Lewis inseamna acelasi campion.

    PS: Nu sint „fan” Lewis. Dar nu e corect sa pierzi doua curse din cauza tehnicii de sub tine iar colegul sa nu aiba nici o problema tot sezonul.
    As prefera ca in SUA Nico sa abandoneze din cauza motorului iar Lewis sa castige ….. stiu, fanii germanului ma vor injura de voi sughita o saptamana sau doua! De ce? Pentru ca in acest fel Lewis ar fi mult mai aproape iar finalul campionatului ar oferi mai mult suspans referitor la campionatul pilotilor.

  6. Nu sunt ‘fan’ Lewis, dar sa castige titlul in 2014 in ultima cursa si la colegul de echipa sa ii se strice masina a fost corect?

Comments are closed.